Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

Connectoren voor kabel 6038 en 6039

Gestart door Holz1 maandag 28 oktober 2024, 11:58:40

Connectoren voor kabel 6038 en 6039
Beste digitalisten

Ik ben op zoek naar de connectoren voor de Märklin kabels 6038 en 6039.

Dit zijn 32-pins stekers voor de I2C-bus.
Inmiddels heb ik begrepen dat deze twee rijen bestemd zijn voor SCL (seriele klok) en de SDA (serieel DATA).

Om de komende vraag meteen te beantwoorden: waarom wil je dit?

Ik wil graag weten waar ik deze connectoren MALE en FEMALE kan bestellen?
Heeft Aliexpress deze connectoren en wat is dan de type aanduiding of NEN normeringDatacommunicatie op de I2C-Bus
Al vast bedankt
Henry

Re: Connectoren voor kabel 6038 en 6039
Dit zijn 2-rijige flatcable connectoren met een stap van 2,54 mm. Zijn die nog te vinden ? Ik weet het niet.
Je zou uzelf kunnen behelpen met meer standaard verkrijgbare connectoren waar je zelf een kabel aan vast soldeert.
Goed om te weten: een rij (de onderste) is de massa - alle 16 contacten zijn samen verbonden.
't Is geen grote hulp, maar hopelijk kom je toch iets verder
@ cvdw Dank je wel, dit is precies wat ik wilde weten.
Bij mij is 1 van de onderste pinnen van de 6036 Control 80f afgebroken, bij het rechtbuigen na constatering dat die verbogen was.
Zoals ik begrijp heeft de pin dus niet echt een belangrijke functie en ik kan dus gewoon de interface erop aansluiten zonder gevaar voor errors of functie verlies.

Zou geen probleem mogen zijn. De onderste rij is doorverbonden (massa)

graag een glaasje wijn

kijk eens bij ali met 32 pins connector pitch 2.54 mm (can bus)  of Elecbee Din 41612 Steckverbinder Female PH2.54mm 32PIN(A+B)Straight European Socket Through Hole for PCB Mount