Pontifex is weer bezig.
Een tijdlang bezig geweest met opritten en de stutten daarvoor, in combinatie met Faller en Märklin bruggen. Kreeg het toch niet voor mekaar. Dan maar zelf doen. Principe is eenvoudig. Tekeningetje maken in Inkscape, compatibel met de lasersnijder die ik heb.
Ondergrond maken uit 3.8 mm triplex, de goedkoopste van de bouwmarkt. Op maat gesneden zodat het past bij de andere ondergrond, ik noem het ballastbed, maar dat is eigenlijk een te mooie benaming ervoor.

Kijk niet te veel naar de viezigheid, hij moet nog gespoten worden.
Dan de onderdelen van de brug, de tekeningen had ik al van een andere gelegenheid. Moesten alleen een beetje aangepast worden.
In dit geval heb ik 1mm lexaan gebruikt. Dat snijdt wat mooier dan plexiglas, waar ik de vorige bruggen van gemaakt heb.

Dan in elkaar zetten, lexaan op hout met gewone Bisontix, lexaan op lexaan met speciale lexaanlijm.
Achteraf ben ik er eigenlijk best tevreden over. Nou nog even met de airbrush erover, zodat 'ie mooi metaalgrijs wordt. Maar dat we later wel even. Eerst kijken of 'ie wel past in het baantje dat ik voorlopig opgezet heb. Zou moeten, alle maten zijn gecontroleerd, maar "the proof of the pudding is in the eating" zeggen ze wel eens.