Weer eens wat anders:
Kortgeleden heb ik, meer om uit te proberen dan wat anders, wat brugdelen van Faller aangeschaft, de 282905. Die bestaat uit de normaalbogen Mä 8521 en Mä 8531, respectievelijk Ø 195mm x 30° en Ø 220mm x 30°. Net spul, zoals je van Faller kunt verwachten. De pijlers die Faller er bij zou willen leveren staan me (op de plaatjes) alleen niet zo aan. Niet echt een probleem, dan maak ik ze zelf. Ik heb al diverse types pijlers uit hout en plexiglas weten te bouwen. Ik hoef eigenlijk alleen maar de kop op maat te maken zodat ze op de brugdelen passen.
Ik heb alleen óók een paar boogbruggen van Märklin, de 8975. Uiteraard passen deze absoluut niet op de Faller.
Eerst maar eens proberen in hout.
Dit is de originele verbinder die door Faller wordt meegeleverd:
Dan de probeersels in hout:

Niet echt een succes, veel te gammel, vooral omdat de verbinding op de boogbrug met maar één schroefje vastzit.
Maar daarom niet getreurd, ik had nog een plaatje lexaan liggen van 1mm dik. Even met de slijpschijf erlangs met het volgend resultaat, vastgezet met een boutje en moertje op de boogbrug van Märklin.

Het lipje rechts past precies in de uitsparing van het Faller brugdeel.
Hieronder hetzelfde maar vanaf de bovenzijde:

En dan het eindresultaat. Het was wat gepriegel om met boutjes van 1,4mm dik te werken, maar het werkt wel. Nou nog kijken of ik die pijlertjes kan aanpassen.

De onderkant

en de bovenkant.