Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ombouwen Roco 68791 NS2433 Verlichting

Gestart door Supervisors_NL zondag 22 oktober 2023, 10:28:39

Ombouwen Roco 68791 NS2433 Verlichting
Hallo,

Ik heb een Roco 68791 model gekocht.
Tevens heb ik daarvoor nieuwe verlichting setjes gekocht zoals voor de front- en sluitverlichting en een knipperlicht.

Ik heb echter het "probleem" dat ik de loc niet "open" krijg.

Volgens de handleiding zou de bestuurderscabine er af moeten kunnen.
Deze zit bij mij niet "los" en biedt dusdanig weerstand dat ik niet verder durf, met de angst dat er iets gaat afbreken  :cry: .
Dat is niet de bedoeling.

Ik zie wel inbouwhandleidingen, maar daarin niks specifieks voor het openen van de bestuurderscabine.
Op de originele handleiding van Roco bij de loc, zie ik dat de "stangen" moeten worden losgemaakt. Dat heb ik gedaan, maar dan krijg ik het nog niet los.
Verder biedt het voor mij geen duidelijkheid hoe de kap verwijderd moet worden.

Zitten er ergens klemmetjes of zo?

Graag tips en advies van iemand die weet hoe dit in elkaar zit.

Alvast mijn dank.

Groet,
Paul

Re: Ombouwen Roco 68791 NS2433 Verlichting
Er zit een schroef onder om het huis vast te houden
Forum Moderator

Je moet na het uitnemen van de handrails de cabine wat uitbuigen om deze omhoog te kunnen schuiven. Er zitten nokjes aan de cabine die in de huif vallen.
Daarna kan je 2 schroeven loshalen die onder de cabine zitten, en dan de huif vanaf het frame halen, ookdaar zitten nokjes bij de 4 hoeken, dus de huif aan de uiteinde wat samendrukken.
Citaat van: Looney Tunes op zondag 22 oktober 2023, 14:26:40Je moet na het uitnemen van de handrails de cabine wat uitbuigen om deze omhoog te kunnen schuiven. Er zitten nokjes aan de cabine die in de huif vallen.
Daarna kan je 2 schroeven loshalen die onder de cabine zitten, en dan de huif vanaf het frame halen, ookdaar zitten nokjes bij de 4 hoeken, dus de huif aan de uiteinde wat samendrukken.

Dank, is gelukt.
Groet, Paul

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.