Na het opruimen van de kelder, en de bouw van een tafel, ben ik bezig met een baanplan, maar kom er nog niet helemaal uit. Er ligt op dit moment een baan (zie hieronder), maar ik weet niet of dat degene is die ik uiteindelijk wil afbouwen. Graag zou ik jullie
Een paar van mijn ideëen en wensen:
- Het thema is Nederlands transport, tijdperk V
- Het andere thema is de haven, en meer specifiek container-overslag. Het hoeft niet per sé water te hebben...
- In mijn hoofd heb ik een rangeer terrein, met opstel gedeelte voor de locomotieven (met locloods evt.)
- Gezien het kleine oppervlak van de tafel (2,20 x 1,22) is een soort schaduwstation mooi zien, maar niet noodzakelijk
Graag hoor ik jullie commentaar op de onderstaande plannen en tips ter verbetering a.d.h.v. de wensen. Uiteindelijk moet ik zelf een keuze maken over hoe/wat, maar ik waardeer enige tips zodat ik dat kan meenemen in mijn beslisproces. Bij voorbaat dank!
Het huidige baanplan: dit zijn de rails die ik heb. De trein rijdt over een dijk, en in het midden een soort container overslag (met wat extra rails...). Het stijgingspercentage in de binnenbocht is wel redelijk steil...
Alternatief A: een leuke, maar drukke optie, soort dogbone-vorm. Wel weer met steil stijgingspercentage...
Alternatief B: een iets simpelere versie, maar ik geloof dat de loop maar eenmalig kan worden gebruikt...
Alternatief C: een simpel rondje, maar wel met apart dubbel-spoor voor container overslag, "parade"-spoor er voor, en rangeer-gedeelte achter.
Alternatief D: groter oppervlak voor container overslag en rangeren onderin, "schaduwstation" die kan worden verborgen onder een dijk o.i.d. Qua rijden redelijk eenzijdig.