Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

LokShop & EU

Gestart door nmbssncb dinsdag 22 maart 2022, 11:55:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LokShop & EU
Lid sinds: 2007

offline
LokShop & EU
Gelezen op Märklin-users.net: https://www.marklin-users.net/forum/posts/t48345-Lokshop-order-to-EU-until-end-of-2022

"...
To our customers in the EU (except Germany)
We will end online trade with all EU countries (except Germany) at the end of 2022. The costs and especially the effort for electronics and packaging disposal in these countries are no longer in proportion to the revenue. Please only order items that are to be delivered by the end of 2022 at the latest.

..."


Willy
Re: LokShop & EU
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: LokShop & EU
Dan gewoon bestellen of kopen bij de winkel of beurzen.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2014

offline
Re: LokShop & EU
Beetje een raar verhaal, wat heeft verpakken nu te maken met naar welk land je het stuurt?
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2010

offline
Re: LokShop & EU
 @citaat De regels kunnen per land verschillend zijn. Als er regels zijn dat verpakkingen teruggenomen moeten worden dan heb je een uitdaging. En dat is nu net in DLD aan de gang: RVO: Verpakkingseisen maar ook in andere EU landen is dat aan de gang. Dan kan ik mij voorstellen dat een onderneming zegt: Even niet naar het buitenland verzenden. Dat risico wil ik niet lopen.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2014

offline
Re: LokShop & EU
Typisch voorbeeld van doorgeschoten beleid, ik zie hier alleen maar nadelen in(duurder door met transport handelingen) en dan is er ook nog het milieu aspect.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2010

offline
Re: LokShop & EU
 @citaat inderdaad typisch voorbeeld van doorgeschoten beleid. Goed bedoeld maar doorgeschoten. Sommige bedrijven nemen gewoon het risico dat mensen in het buitenland er niets mee doen.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2006

offline
Re: LokShop & EU
Maar Ronald: de site van RVO gaat over als je verpakkingen op de Duitse markt brengt.
Dat is hier niet van toepassing.
Mogelijkheid kan wel zijn:
Productprijs Lokshop + verpakkingskosten en porto/verzendkosten maakt het product te duur voor een buitenlandse klant.
Heb je als verzender maar enkele zendingen per dag/week betaal je de hoofdprijs.
Bij een internationale verzender moet je als klant behoorlijk aantal zendingen versturen om voor kortingspercentages in aanmerking te komen. Dus heb je de gekke situatie dat Ali Express, Ali Baba, Zalando voor een bodemprijsje per zending versturen (immers hele grote aantallen) en een particulier of kleine onderneming de "hoofdprijs" betaalt. Dan wordt er vaak ook nog brandstoftoeslag geheven die natuurlijk "skyhigh" is en voorlopig zal dit ook wel zo blijven.
Ik werk zelf bij een vervoerder die o.a. vervoersdiensten voor kleine pakjes biedt aan een scala van grote en kleine klanten.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2006

offline
Re: LokShop & EU
Ik vind het een rare stap. Als de kosten te hoog worden bereken je die toch gewoon door aan de klant? Dan kan de klant zelf bepalen of hij dat wil of niet.

Koen
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2006

offline
Re: LokShop & EU
Vrij vertaald zeggen ze eigenlijk: We vinden dit te veel gedoe om klanten buiten Duitsland te bedienen.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2006

offline
Re: LokShop & EU
Precies. Zeg dat dan gewoon...

Koen
Re: LokShop & EU
ACTS.zuid
gast

Re: LokShop & EU
Maar dat zeggen ze toch? Effe nog eens lezen: https://ssl.lokshop.de/

En ik heb niet het idee dat jullie snappen waar het om gaat, het gaat niet om gedoe. En het heeft niets te maken met verzend en verpakkingskosten en/of prijzen van koeriersdiensten.

https://www.amazonsellers.nl/essentiele-certificaten-voor-duitse-sellers-verpakkingswetgeving/

Dit geeft je een idee wat je allemaal moet doen en optuigen als je naar pak 'm beet 10 verschillende EU landen wil exporteren naar eindklanten. Dat kunnen alleen de "groten" zoals Lippe. Daarom beperkt LokShop zich tot de thuismarkt Duitsland.

Gr, Ben.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2010

offline
Re: LokShop & EU
Citaat van: Baanloos op donderdag 24 maart 2022, 11:47:01
Maar Ronald: de site van RVO gaat over als je verpakkingen op de Duitse markt brengt. Dat is hier niet van toepassing.

Als winkelier in Duitsland breng je verpakkingen op de Duitse Markt. Dan mag je dus voldoen aan deze voorwaarden. Daarmee verantwoordelijk voor de verpakkingen. Ook als ze naar het buitenland gaan.

Citaat van: Baanloos op donderdag 24 maart 2022, 11:47:01
Productprijs Lokshop + verpakkingskosten en porto/verzendkosten maakt het product te duur voor een buitenlandse klant.


Dat is het niet. Het is nu voor de winkel te veel gedoe om het allemaal ook te regelen voor een klant buiten DLD. Daarom geen verzending meer naar het buitenland voor die shop. En dat staat gewoon op de website. Zelfde als het verhaal van alles wat geen documenten of papieren zijn voor naar het buitenland nu aangemerkt wordt als "pakket". Dat is ook een regeling vanuit de EU.

Groet Ronald.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2006

offline
Re: LokShop & EU
Dus in ieder geval: te veel gedoe! :D
Bestelden jullie er wel eens?
Of is het niet zo'n grote speler.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: LokShop & EU
En ik maar denken dat die EU indertijd werd opgetuigd om de handel te bevorderen tussen de lidstaten en de ondernemers die in die lidstaten actief zijn.
Ik krijg meer het idee dat die EU voor de consument handelsbelemmerend werkt...  8o
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: LokShop & EU
tegenwoordig is EU opgericht om uitgerangeerde politici lekker te betalen en dat is het enige dat er over blijft.Regeltjes a volonté om de eigenlijke bedoeling van open markt en concurrentie uit te schakelen.

Momenteel koop ik zelfs hier in belgie goedkoper dan de duitse winkels aanbieden.
Re: LokShop & EU
ACTS.zuid
gast

Re: LokShop & EU
Het gaat niet om de Europese Unie, beter lezen toch. Duitsland legt zichzelf milieu maatregelen op waaronder ook maatregelen om verpakkingen (veelal te veel, onvriendelijk en/of nutteloos) terug te dringen in volume maar ook om die de kringloop in te krijgen. Dat begint bij de leverancier, zij zijn de veroorzakers immers want de consument zit helemaal aan het eind van de keten en die krijgt al die rommel als plastic, piepschuim, glas, karton, enz. "gratis" mee geleverd.

Gr, Ben.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2006

offline
Re: LokShop & EU
Ok Ben, maar dan (waarschijnlijk te) simpel geredeneerd: als het naar NL gestuurd wordt dan boeit dat toch niet meer, of ga ik te kort door de (spoor)bocht.*  Want hier te lande zijn de eisen niet zo streng, dus laat maar komen die kartonnen rommel, die gooien we dan weer langs de kant van de straat
  eh nee die brengen wij netjes naar de oudpapierinzameling van de plaatselijke voetbalvereniging.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2014

offline
Re: LokShop & EU
Dit zou je naar mij  idee makkelijk kunnen oplossing door bvb verpakking van DHL te gebruiken, zij kunnen dan de hele af wikkeling doen.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2010

offline
Re: LokShop & EU
hoi,

Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 24 maart 2022, 16:09:10
Het gaat niet om de Europese Unie, beter lezen toch.

Niet helemaal. De EU heeft een doelstelling om meer en meer naar een circulaire samenleving te komen. Daardoor dienen alle EU landen hun wetten met betrekking tot verpakkingsmateriaal en afvalstoffen aan te passen. In Duitsland lopen ze daar iets meer mee voorop. Met deze actie van de winkelier als gevolg.  Zie ook Nieuwe wet en regelgeving bij het verpakken van producten.
Re: LokShop & EU
ACTS.zuid
gast

Re: LokShop & EU
Als je het zo bedoelt mee eens, we zijn één interne markt. Je zult dan ook tot één aanpak moeten komen en da's niet wat er gebeurt.
Re: LokShop & EU
Lid sinds: 2010

offline
Re: LokShop & EU
 @citaat Dat zie je meer. In DLD was het al een tijdje langer dat je blikjes en kleine flesjes met statiegeld hebt. In NL was nog niet nu heeft Nederland de eerste stappen gezet. Nederland is meestal niet de snelste met het doorvoeren van de EU-wetten. Of doet het precies op zijn eigen manier. Zoals met de garantiebepalingen waar ook nuance verschillen in zitten.