Hoi,
Altijd mooi die ongefundeerde opmerkingen van jou
Het is een keuze of meestal goed rijgedrag maar mindere details(marklin) of betere details maar lagere rij kwaliteiten(biervliet enz)
Waarom zou dat niet goed samen kunnen gaan? Veel details en goed rijgedrag?
Combi van beide kan wel maar dan ga je niet onder de 1000 euro blijven ivm ontwikkel tijd die daar voor nodig is. Maar door dat prijs niveau, prijzen zulke modellen zich eigenlijk uit de markt.
Heb je voorbeelden? Waarom zou dat niet voor onder de 1000 euro kunnen zijn?
Maar door dat prijs niveau, prijzen zulke modellen zich eigenlijk uit de markt.
Denk dat het een betere markt is dan de goedkope markt. Het is niet voor niets dan Märklin zich steeds meer bedient van het "exclusief maken" van modellen. Door speciale modellen uit te brengen in een kleinere gelimiteerde oplage met een hoger detailniveau, verwering, meer technische snufjes dan standaard modellen. Speciaal daar kan je dan meer geld voor vragen. Volgens jouw theorie rijden die dingen dan slechter dan gewone Märklin-treintjes. Is dat zo? Of zit het in andere zaken waarom een bepaald treintje beter rijden dan andere?
En dat meestal de beste keuze te duur word gevonden en dus vaak niet word uit gevoerd.
Dat is met alles zo. Er wordt een afweging gemaakt tussen
"kosten" en
"levensduur". Het resultaat maakt dan een bepaalde
"kwaliteit". Die afweging wordt door iedereen zelf ook gedaan. Op je werk en privé. Bij fabrikanten komt er nog een component bij
"Verkoop" dus "Welke prijs heeft de potentiële koper er voor over?" en kan er genoeg van verkocht worden. Blijven er niet te veel van "op voorraad"? Als het gewenste resultaat met minder dure keuze kan worden gehaald wordt daar voor gekozen. Over dat resultaat kan dan een discussie ontstaan over of dat wel het "gewenste resultaat" is. En dat is vaak ook een persoonlijke verwachting en beleving wat bij een merk / fabrikant hoort.
Groet Ronald.