Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Schaduwstations automatisch, bovenbaan handbediend.

Gestart door Wimdouwe maandag 01 februari 2021, 15:42:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Schaduwstations automatisch, bovenbaan handbediend.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Schaduwstations automatisch, bovenbaan handbediend.
Geachte lezers,

Binnenkort ga ik voorzichtig beginnen met het uitbreiden van mijn baan waarbij er nu echt schaduwstations gaan aangelegd worden.
Ik ben me al aan het inlezen over automatische besturing en zou graag mijn schaduwstations automatiseren.
De bovenbaan blijft volledig hand bediend, ik vind het veel te leuk om machinistje te spelen  :P
Het is dan ook niet mijn intentie de bovenbaan te voorzien van inrij, uitrij en bezetmelders.

Ik ben in het bezit van een CS3 en ben benieuwd of wat ik wil te realiseren is.

Het mooiste zou zijn dat ik aan de hand van het starten van een gebeurtenis een trein vanaf de bovenbaan naar één van de schaduwstations te sturen. Dit zal dus betekenen dat de trein start vanaf een gebied zonder melders.
Één van de schaduwstations wordt zichtbaar, het zou fijn zijn als de trein daar mooi afremt. In het andere schaduwstation zijn stroomloze secties ook een optie.

Andersom zou ik op dezelfde manier naar boven willen kunnen rijden, waarbij de trein stopt vlak voordat hij op de bovenbaan is om hem daarna handmatig over te nemen.

De locomotieven die ik bezit zijn uitgevoerd met uiteenlopende decoders, zodat het inzetten van remmodules lastig gaat worden.

Gaat dit lukken met de uitgebreide gebeurtenissen die op de CS3 aanwezig zijn, of is het handiger gebruik te maken van software zoals Rocrail?

Graag zou ik jullie gedachten hierover weten.

Voor een idee hoe de baan gaat worden (zeker nog niet definitief, er zijn al weer wat dingen veranderd waaronder het vervallen van de opstelsporen rechts in het eerste schaduwstation) zie -klik-
Re: Schaduwstations automatisch, bovenbaan handbediend.
Citaat van: Wimdouwe op maandag 01 februari 2021, 15:42:50

Gaat dit lukken met de uitgebreide gebeurtenissen die op de CS3 aanwezig zijn, of is het handiger gebruik te maken van software zoals Rocrail?

Graag zou ik jullie gedachten hierover weten.


Het zit in de CS3 functionaliteit dus mij lijkt dat je dat gaat gebruiken; immers dat is de toegevoegde waarde van die centrale.

Gr, Ben.