Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij schrijvers! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

prblemen 74461.

Gestart door guillaume dinsdag 03 november 2020, 14:26:06

prblemen 74461.

prblemen 74461.
Hallo Forumleden

Ik heb een 35 tal 74461 decoders ingebouwd in mijn baan sinds twee en half jaar.
Daarnaast ook een 45 tal 74460 decoders.
In de laatste 12 maanden zijn van die 74461 decoders er 10 gesneuveld.
Maw opeens functioneren deze decoders niet meer.
Bij de 74460 decoders, die al ouder zijn, werkt alles nog.

Kent een van jullie ook deze problemen?

met vriendelijke groet guillaume
Re: prblemen 74461.
ACTS.zuid
gast

Helpt opnieuw programmeren van het adres ook niet? MM / DDC correct?

Gr, Ben.

Bij zijn er nu opeens ook een flink aantal 74461 decoders gesneuveld. 10 wissels doen het niet meer. Ik heb er nu 5 vervangen, nog 5 te gaan, ware ellende. Niet alleen zijn ze duur, ook is de vervanging vaak moeilijk vanwege de scenery. Ik heb ze allemaal op andere adressen geprobeerd, DCC en MM geprobeerd, maar ze zijn gewoon dood. Marklin maakt leuk spul, maar de wisselaandrijvingen (ik heb ook een doos met gesneuvelde 7449x relais zijn gewoon bar slecht.
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Bovendien zijn Märklin-decoders in verhouding best duur. Heb je geen andere decoders overwogen? Mij bevallen die van ESU bijvoorbeeld prima. Die zijn òòk duur, maar wèl voor vier wissels tegelijk. Er is er nog nooit eentje gesneuveld. Wisselaandrijvingen (74490/-1) trouwens wèl, maar dat daar het probleem bij jou ligt heb je kennelijk al uitgesloten? Overigens kun je de wisselaandrijvingen zodanig aanpassen dat ze vlekkeloos werken, zie elders op dit forum. Die doos vol is dus zeker niet waardeloos!

graag een glaasje wijn

dure spullen en simpeler maar iets meer bedrading is gewoon decoders gebruiken waar 4 (of 8 of meer ) wissels op aangesloten worden.Die heb je van tante M zeer duur of alternatief merk veel goedkoper.Wat je nu betaald aan tante M voor 1 wissel heb je met iets meer een viessmann voor 4 wissels

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

Zoals gezegd, altijd met losse decoders werken bij permanente banen. Deze plaats je aan de bereikbare kant van je baan, zodat je ze makkelijk kan vervangen, en de wissel kan testen buiten de decoder om.
En een k83 hoeft niet duur te zijn. Gebruikt ca €15 voor 4 magneet-artikelen.
Mvg. Marcel