Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ombouw met 60760 lukt niet

Gestart door ahvanderlaan maandag 27 januari 2020, 20:51:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw met 60760 lukt niet
Ik probeer mijn 1631 om te bouwen met een 60760 ombouwset. Ik heb alles aangesloten maar het enige wat ik kan doen is het adres wijzigen door middel van cv1. Als je dat doet reageert de loc door knipperende lichtjes. Echter loc rijdt niet en lichten gaan ook met de knop niet aan. Ik kan wel het adres weer herkennen. Doe ik nog steeds iets fout of is de decoder kapot? Ik heb gemeten en er komt ook geen voltage op de motoraansluiting. Ik gebruik trouwens een central station 60213 voor dit alles.
Re: Ombouw met 60760 lukt niet
Beetje moeilijk hier antwoord op te geven. Kunnen niet ruiken hoe alles aangesloten is. Foto's zou het duidelijker maken wat je hebt gedaan.
Re: Ombouw met 60760 lukt niet
Hij doet het nu. Ik heb nog maar een een nieuwe Lok aangemaakt en ingesteld en nu doet hij het. De vorige was een bestaande Lok uit de databank, dat werkt dus blijkbaar niet :)
Re: Ombouw met 60760 lukt niet
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Ombouw met 60760 lukt niet
Tip: Voor inbouwen van een nieuwe decoder de handleiding goed doorlezen. Het standaardadres van de decoder 60760 is 78 en als je een nieuwe loc met dat adres had aangemaakt had alles meteen gefunctioneerd.
Re: Ombouw met 60760 lukt niet
Als de lampen knipperen is de decoder geprogrammeerd dan blijft alleen een verkeerd adres over.
Re: Ombouw met 60760 lukt niet
Citaat van: brund55 op maandag 27 januari 2020, 22:06:31
Tip: Voor inbouwen van een nieuwe decoder de handleiding goed doorlezen. Het standaardadres van de decoder 60760 is 78 en als je een nieuwe loc met dat adres had aangemaakt had alles meteen gefunctioneerd.

Voor de compleetheid, dit heb ik dus eerst geprobeerd en toen reed de Lok niet maar reageerde wel op adres veranderingen met knipperende lichtjes. Daarna handmatig nieuwe Lok aangemaakt en op het laatst geprobeerde adres gezet en toen werkte het wel. Ik kan het niet verklaren, maar ik ben al lang blij dat hij rijdt  ;)