Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Roco NS2299 op MS1

Gestart door opatrein donderdag 28 november 2019, 19:54:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco NS2299 op MS1
opatrein
gast

Roco NS2299 op MS1
Beste spoorders,

Zie ook mijn verhaal onder "Adres hoger dan 80 wijzigen met mobile station".
Inmiddels heeft mijn Roco NS2299 adres 22 en rijdt hij via MS1. Verlichting brandt alleen bij vooruitrijden en de zwaailichten zijn niet bedienbaar. De rangeerlichten zijn wel bedienbaar.
Mijn vraag is of de aanschaf van een MS3 mijn probleem gaat oplossen zodat de verlichting ook bij achteruitrijden funktioneert en de zwaailichten bedienbaar zijn (en de verlichting het gewoon blijft doen bij vooruitrijden en ook de rangeerlampen bedienbaar blijven).
Ik zie graag uit naar jullie adviezen.

Alvast heel erg bedankt.
Opatrein
Re: Roco NS2299 op MS1
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco NS2299 op MS1
Mogelijk gaat het je problemen oplossen. De extra functies zouden wel via adres+1 en adres+2 moeten kunnen. Het is volgens mij een kwestie van "instellen". Maar als het zo moeilijk zou gaan dan zou ik overstappen op een mobile station 2 of 3 (de zwarte 2 uitvoering). Je krijgt dan meer mogelijkheden waaronder de beschikking over het DCC-protocol. In veel modellen van andere fabrikanten zit een multiprotocol decoder. Die dus DCC / motorola en soms M4 (MFX) aan kunnen. Dan is het mogelijk om met het DCC-protocol te gaan rijden. Dat is wat makkelijkere met functies dan het oude motorola-protocol waarbij je moet opletten met de extra adressen.

Groet ronald.
Re: Roco NS2299 op MS1
opatrein
gast

Re: Roco NS2299 op MS1
Dank voor je reactie Ronald. Dus in dit geval gaan voor beter en uitgebreider?
Wat mij niet duidelijk is hoeveel loks ik op één MS3 kan inladen??? Op de oude MS1 zijn het er 10. Ik heb 18 motorbewogen treinen (ook delta en ook enkele waar een dubbel adres nodig was 3/4 of zo ivm geluiden e.d.) dus ik gebruik naar gelang hetgeen ik wil laten rijden (hooguit 2 treinen tegelijk) het ene MS1 danwel het andere MS1. Die worden dan om de beurt zal ik maar zeggen aangesloten.
Re: Roco NS2299 op MS1
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco NS2299 op MS1
Je kan iets van 40 loks in je MS 2/3 opslaan. Ik geloof dat ze nu ook iedere keer "direct" benaderbaar zijn. Maar zo diep zit ik er niet in.

Groet Ronald.
Re: Roco NS2299 op MS1
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Roco NS2299 op MS1
Je kan inderdaad 40 loks direct benaderen op de MS2.
Re: Roco NS2299 op MS1
opatrein
gast

Re: Roco NS2299 op MS1
Dag allemaal,

Inmiddels bezit ik een Mobile Station 3 en daarop alles het behalve de verlichting als hij achteruit rijdt. Dus geen wit licht voorop en geen rood sluitlicht. Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen. Bij vooruit rijden brandt de verlichting naar behoren.

Groet,
Opatrein
Re: Roco NS2299 op MS1
Lid sinds: 2019

offline
Re: Roco NS2299 op MS1
Lees de beschrijving en gebruik DCC als dat kan.
Re: Roco NS2299 op MS1
opatrein
gast

Re: Roco NS2299 op MS1
Er is helaas geen beschrijving bij......
Re: Roco NS2299 op MS1
Lid sinds: 2014

offline
Re: Roco NS2299 op MS1
Dit kunnen diverse problemen betekenen van defecte uitgang tot niet geprogrammer de decoder of instellen die eerst moeten worden gedaan op de MS2 onder MM of DCC.
Ik weet niet waar je precies woont anders zou je bij een stamtafel op bezoek kunnen of anders bij een forumlid met kennis van zaken.