Nieuws: *** Goed nieuws!! *** De 12,5 jaar 3railforum jubileum set gaat door!! Lees verder in ons -Info Topic-
+  3railforum
|-+  Modelbaanbesturing & Software
| |-+  Digitale Besturing Overige Merken
| | |-+  Sint Petrusburg: Rijstappen
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Sint Petrusburg: Rijstappen  (gelezen 315 keer)

Petrus

• Zeer Toffe Gast
Sint Petrusburg: Rijstappen
« Gepost op: zaterdag 31 augustus 2019, 11:20:56 »

Beste allen,

Veel van mijn M* locs zijn omgebouwd en rijden met een ESU LokPilot V4.0 DCC decoder. Wat mij betreft zijn ze adequaat afgesteld want ze rijden netjes en laten zich met de software van iTrain nauwkeurig besturen.
Tot nu toe rijd ik met DCC 28 rijstappen en ben nu met een aantal locs naar DCC 126 rijstappen gegaan. Ik kies ervoor om met iTrain alle rijstappen te doorlopen en niet om dit in aangepaste stapgrootte te doen.
Ik ben inmiddels aardig ingelezen in de materie en ik snap de keuzes en de gevolgen ervan.
Waar ik nu benieuwd naar ben is welke keuzes en waarom (28 of 126 rijstappen) alhier door anderen gemaakt worden.

Dank voor meelezen en meedenken, Petrus
Modelbaan: Sint Petrusburg
iTrain; IB-Com met U* Loconet terugmelders en schakelmodules

feniks

• Stamgast
  • doe maar een treintje
Re: Sint Petrusburg: Rijstappen
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 31 augustus 2019, 13:22:29 »

mFx loks worden in m'n CS2 standaard ingelezen op 126 stappen volgens mij en dat is natuurlijk veels te veel stappen.
in itrain doe ik de snelheidstest met stappen van 10 en dat ruim voldoende, dus 126-100-80-60-40-20-10.
eventueel wat spelen met de optrek- afremvertraging en staat vaak de stapgrootte bij mij tussen de 2 en 4 met de bijbehorende 64 en 32 stappen.

groet,

Ruud
iets meer C rail, een beetje K rail, een PC'tje, een CS2'tje en wat overige onbenulligheden

Petrus

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #2 Gepost op: zondag 01 september 2019, 10:12:40 »

Citaat
...met de bijbehorende 64 en 32 stappen.

Dank Ruud. Wil je voor mij jouw laatste opmerking toelichten? Groet. Petrus
Modelbaan: Sint Petrusburg
iTrain; IB-Com met U* Loconet terugmelders en schakelmodules

feniks

• Stamgast
  • doe maar een treintje
« Reactie #3 Gepost op: zondag 01 september 2019, 13:37:20 »

@citaat

128 rij-stappen gedeeld door stapgrootte 2 = 64 rij-stappen of 128 gedeeld door 4 = 32 rij-stappen.
stapgrootte is in te stellen in iTrain

mvg, Ruud
iets meer C rail, een beetje K rail, een PC'tje, een CS2'tje en wat overige onbenulligheden