@frans
daar heb je vrienden voor

jij mag me altijd plagen
(ben echt druk maar heb je vrouwtje ook even op hyves toegevoegd

)spreek je snel hoor nog 1 dag alleen en dan zijn er weer collega's ikzelf ben pas zaterdag vrij

spreek je snel en groeten aan jullie alle drie
@antal
dank je wel !!!
ook jou spreek ik snel weer

@shark
weet ik ook niet maar het is dus idd zelf verzonnen ik had dus echt geen kassa gedeelte erbij zitten dus dan komt het maar neer op improviseren (vind hem zelf ook wel mooi maar met de kassa had ik hem mooier gevonden denk ik heb je foto's van jou spar ???)
ik heb de ronding uit de plaat gezaagd ( wel uitkijken met mijn balken natuurlijk

) maar toen gewoon het hele gedeelte weer terug ggeplaatst alleen dan aan de kant (war hij weer boven komt ) een scharnier geplaatst toen dat stuk naar de gewenste daling percentage gebracht en onder de plaat met een planken steun vastgezet
daarna ga je met een vijl (kan ook met een schuurmachine ofzo ) langs de ronding omdat wat je eruit haalt altijd anders wordt als je het naar beneden laat lopen (lees de ronding komt in de buurt van de top plaat)
ik heb dit opgelost door heel simpel een loc met lange wagons erachter
(

blauw gele onderin (ben de naam even kwijt ) er heel langzaam langs te laten rijden en op de punten waar het niet lukt gewoon even schuren nu werkt alles super (het lijkt soms op de foto wel krap maar heb aan alle zijden een ruime cm ruimte
daarna heb ik bij een tuincentrum woestijn grond gekocht op rol (oorspronkelijk voor de kerststal

) en dubbelzijdig plakband langs de randen boven en onder te plaatsen dan plak je het vast en het over tollige ssnijdt je weg en klaar aan gezien de voor kant van mijn baan in de toekomst wordt dicht gemaakt met een gordijn heb ik alleen de aangezicht kant gedaan en niet de voorkant ik weet niet of ik het alsnog wel doe maar aangezien de baan nog niet klaar is (grote deel wel ) en er nog veel bij moet wacht ik daar ook nog even mee
hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is anders gewoon vragen hoor
groet robert