dank jullie wel voor de tips en mark bedankt voor het antwoorden

eigenwijs ben ik zeker niet maar goed ik leg het voor jou(mark) nog 1 keer uit

acido je hebt helemaal gelijk met die systems kast (jullie allemaal eigenlijk) maar wat ik ook al tegen mark zei ik maak er iets overheen maar MARK dat is nog een project ik wil graag een zout toren (uit boekelo een plaats wel bekend en vlak bij mij in hengelo) maken boven over de systems kast die alles afdekt dan boor ik 3 gaten waar de kabels doorheen gaan en dan is de systems kast uit het zicht
maar omdat deze torens er niet zijn op schaal zal ik zelf moeten kknutselen
ik heb daarom tegen MARK gezegd dat hij voorlopig even in zicht lligt en straks weg is (luisteren is soms erg moeilijk he mark ) dus kortom allemaal het is straks als ik eruit ben hoe het moet helemaal opgelost en weg systems

(niet vervelend bedoeld naar jou toe mark maar ik ben prima instaat om zelf uitleg over mijn baan en wensen te geven en hoop alleen dat iedereen de foto's wardeert en iedereen kan zien dat ik nog lang niet klaar ben

) dus laat me alsjeblieft gewoon zelf antwoorden !!!! dat is een stuk handiger (nogmaals niet boos bedoelt )
@jan pieter
de meeste foto's worden s'nachts genomen dus missschien is het daarom zo wazig bij sommige

(ik zie het prima ss'nachts

)
toch erg bedankt voor de tip en zal mijn boekje van de camera eens doorlezen
@onyx
dat klopt daarom wilde ik het ook onderlangs omdat ik scenery erg mooi en belangrijk vindt
@acido
klopt van dat plankje maar ik krijg van mijn oom nog een MS mmet 2 van ddie orginele steunen erbij dus dat wordt ook erg moooi weg gewerkt op den duur kkomt er ook helemaal een wand omheen waar ik op makkelijke (2 kanten) plaatsen in kan en het daan net lijkt of het een kast is waarop het gebouwd is dit ook vanwege die lelijke hout rand die nu nog zichtbaar is
tevens heb je gelijk met die icr-rijtuigen aan de rechterkant heeft hij er inderdaad last van en waar ik al aan het plakken ben niet ( toch bedankt voor het opmerken viind ik erg tof ) maar ik moet de baan nog op 3 a 4 plekken bijwerken aan deze kant en dan loopt hij daar ook super door heen (gelukkkig ) alle treinen die ik heb rijden vrij behalve deze die komt er dus iets tegenaan (en ik wacht even tot december en dan komt mijn IRM kan ik die gelijk testen en in 1 keer bijwerken ) dus ik hoop dat in december dat alles weer helemaal in orde is nu nog maar even afwachten en ik laat hem gewoon even niet rijden

@albert jan
plaats dadelijk nog even een foto speciaal voor jou

@v200marklin
dat grijze spul is een soort decoratie zout (voor in kaarsen enzo ) de kleur is goed zoals je ziet maaar de grofheid is inderdaad niet helemaal op schaal echter ben ik niet zo heel kritisch hierover (de rest moet goed en perfect zijn ) maar dit was erg goed voor mijn portomonee dat betekend ik heb nu een fles van 1,5 kilo voor 1,95 dus vandaar
heb er ectra een beetje groen door gemengt zodat het een beetje mengt en afleidt (en de foto is van erg dicht genomen in een rare hoek ivm scherpte )in het echt valt het nog wel mee

bedankt allemaal fijn dat jullie het leuk vinden om te zien (maar aangezien ik nog lang niet klaar ben komt er vaanzelf nog wel een update met meer foto's en dan wordt alles vanzelf duidelijk over hoe en wat ) (ben er zelf nog niet eens helemaal uit

)
groet robert