Het resultaat:
1). Inmiddels een baan met een totale lengte van 22 meter rond. Heerlijk geschikt voor het rondrazen van de Thalys en vorige week net onverwacht aangeschafte ICE2.
2). Nog steeds in principe 2 hoofdbanen die over de totale lengte van de ruimte kunnen rijden.
3). De (
3de) middelste baan heeft een enkel doorrijspoor door het goederen-emplacement heen en wisselt in de rondjes van richting door gebruik te maken van sensortracks die de wissels daarvoor omzetten en dus in de vorm van een hondebot lekker zijn rondjes rijdt.
4). Op de linker-tafel in het midden is gebruik gemaakt van M-Rail om zodoende een (
4de) klein baantje af te zonderen van de rest en is als compensatie opgeleverd aan 'de eigenaar' van de vorige speelbaan onderaan de baan

. Een keerlus links met bijbehorend rangeerstuk zorgt voor nog wat afwisseling en werk voor de 'hulp-rangeerders'.
5). Buiten de binnenste baan kan het met R1 bochten voorziene spoor (
5de) ook afgezonderd van de rest rondje rijden. De rechter-tafel dient dan ook bij de drie-weg wissel af te buigen naar links zodat Linker- en Rechter banen individueel draaien.
6). Het oude schaduwstation is geheel verwijderd, uitgezonderd de aanrij-rail van bovenaf. Geen stopsporen meer. Reden vooral was omdat ik niet goed bij de onderkant van de basistafel kon en juist daar nog heel veel bedradingswerk op mij ligt te wachten.
7). Ter compensatie een 5-sporig door-rij schaduwstation, in te rijden vanaf één richting. RoSoft S88 modules erbij en op termijn een volautomatische omgeving ervan makend. In het midden een 'kruip-ruimte' te liggend bereikt moet worden (
achteraf viel m'n leeftijd me een beetje tegen. Vroeger ging dat veel soepeler 
).
Variabele spoor-lengtes tussen de 1,75 en 2 meter.
8.). Hiermee is de treinstel lengte voor de baan vastgesteld op 1,50 meter waar ik ook rekening mee heb gehouden op de rest van de baan en de nodige aanpassingen heb gemaakt.
9). Een aantal dagen heerlijk de baan ingereden, de nodige hiaten opgemerkt en aangepast en straks maar weer eens verder bouwen aan de technische kant door de ringleiding verder af te maken en te beginnen de S88 modules te plaatsen ....
Groeten,
Jan