Hallo allemaal,
Even flink blazen en het stof is er weer af, en dan nu maar weer een nieuwe update van mijn baan.
Tijdens een van mijn beursbezoeken kwam ik terecht bij Tom op de i-Train stand van Xander Berros en daar zag een module waar op een stoomlok rustig pendelde van a naar b, ik dacht goh, dat is ook wel wat voor mij, ik heb die dingen er toch maar staan in mijn BW terwijl ik dit net zo goed kan doen. En het brengt wat leven in de brouwerij.
Maar ja, dan moet ik eerst de zaak deels gaan slopen want ik heb hier met de bouw geen rekening mee gehouden, er moeten toch bezetmelders in worden aangebracht wil de zaak goed gaan rijden.
En daar ben ik de laatste tijd toch lang mee bezig geweest, en je komt dan altijd dingen tegen die dan ook weer wilt veranderen, o.a ik had in de lokloods nog gewone verlichting in zitten, deze er gelijk maar uitgehaald en led verlichting in aan gebracht, idem met de "Stellwerke".
We gaan kijken naar de foto's, en met een kleine uitleg.

Zo zag het er eerst uit.

En dan ziet het er zo uit. Veel werk weg maar ja, je wilt toch wat hé. De watertoren heb ik verplaatst, hij staat nu achter de kleine lokloods.

Na alles weer te hebben opgebouwd ben ik weer een tevreden mens.
Op de 2 linker sporen komt de Am 843 te pendelen.

De BR39 hier rechtsvoor pendelt van de kolenbelading naar achter via de draaischijf naar de lokloods, als de lok binnen staat zijn de deuren gesloten. Als de lok naar buiten rijd openen de deuren zich weer, de BR39 is met geluid, de stoomfluit gaat wanneer hij over de draaischijf komt.

Nu pendelt deze BR212 nog even, de Am843 staat op dit moment in het schaduwstation. De route van de pendel loopt van links achter, onder het seinhuis door naar voren, daar wordt de rijrichting veranderd en rijd hij over het rechterspoor rechts langs het seinhuis.

De BR39 op weg naar de lokloods.

Tussen bedrijven door ook nog een leuke aanschaf gedaan, ik was hier al langer naar op zoek. Deze Re 4/4 van Rivarossi heb ik in Zwitserland gekocht en op laten sturen naar een forumlid die daar een 2e huis heeft, ik blijf dan zeker van invoerrechten verschoond.

Deze combinatie moet het worden, ik heb de totale sleep van Hag, 2 auffahrwagens en 3 autotransportwagens