Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koploper dynamisch schaduwstation met 4 blokken per spoor

Gestart door KdeB donderdag 26 september 2013, 15:07:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper dynamisch schaduwstation met 4 blokken per spoor
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Koploper dynamisch schaduwstation met 4 blokken per spoor
Beste allemaal

Na een aantal positieve reacties (ook per PB) plaats ik hier nog een Koploper database en een filmpje van een dynamisch schaduwstation met 4 blokken per spoor,zoals ik dit als test voor mijn
baan in okt. 2012 gemaakt heb. Dit is geen step by step opzet maar door bestudering van deze database moet het e.e.a. wel duidelijk worden.

De kenmerken van de treinen hebben hier ook weer de lengte als naam van de trein zodat het goed te volgen is hoe het verloop in schaduwstation gaat.

In het baanplan van mijn baan (mLelybaan) heb ik een kopstation met een keerlus (voor stomers) dat staat al in Koploper en in test werkt het goed, nadat dit in praktijk ook goed blijkt te werken
denk ik dat ik hier weer een topic van maak al dan niet als step by step.

Zo nu weer verder met mijn baanbouw, ben bezig met de linker bovenkant waar nu een helling ligt met een keerlus bovenop het spiraal voor aansluiting op het doorgaand station, met C-rails en
slanke wissels slijpen als mede de servo's monteren aan de wissels, binnenkort weer wat foto's plaatsen.




Mvg
Koos
Re: Koploper dynamisch schaduwstation met 4 blokken per spoor
Hallo Koos,

Bedankt voor het plaatsen van het filmpje en de backup.

Maar even een kort vraagje over de database.

Waarom zijn voor blok 8 in "Aanvullende blokgegevens" de opties "Langer bezetten van Vorig Blok" en "Wisselstraat" niet aangevinkt, terwijl dit in blok 4,12 & 16 wel gedaan is?
Ik neem aan dat dit een vergissing betreft ? ;-)
Re: Koploper dynamisch schaduwstation met 4 blokken per spoor
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Koploper dynamisch schaduwstation met 4 blokken per spoor
Citaat van: Treinofiel op woensdag 03 augustus 2016, 08:56:05
Ik neem aan dat dit een vergissing betreft ? ;-)

Hoi Rolf

Goed gezien :thumbup:
Bewust gedaan als test
Ik hoop dat je er wat aan hebt voor jouw fantastisch schaduwstation.

Mvg
Koos
Re: Koploper dynamisch schaduwstation met 4 blokken per spoor
Hallo Koos,

Gelukkig, ben ik weer gerust gesteld ;-)

En ja, aan deze database heb ik zeker wat aan, nogmaals dank!
Maar ook aan je database en goede instructie uit deze post van jou: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=46096.0

Momenteel ben ik druk bezig met Koploper in te richten. En ik durf inmiddels te beweren dat ik een werkende versie heb die het in testmodus goed doet! Dat is nog wel een versie met 2 blokken per spoor.
Wel heb ik nog een vraag over de instellingen van de blokgroepen, aangezien ik natuurlijk 7 blokgroepen heb omdat ik 7 lagen in mijn schaduwstation heb. Maar ik moet nog even kijken in welk draadje ik die ga stellen (voordat mensen erover gaan vallen dat ie in een verkeerd draadje staat).

De volgende fase is het ombouwen van de database naar een versie waarbij in de onderste 2 lagen van het schaduwstation 3 blokken per spoor zitten (je advies dat je gaf in mijn draadje is opgevolgd; de bezetmelders zitten er fysiek al in  ;-) ) En daarbij kan ik de database uit deze post goed gebruiken !