Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

conrad

Gestart door P Rehorst dinsdag 23 oktober 2012, 16:45:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: conrad
Lid sinds: 2009

offline
Re: conrad
Ik blijf het een raar verhaal vinden van Conrad. We gaan met z'n alleen ten onder om die euro maar te redden en het zou voor iedereen beter worden omdat de grenzen nu open kunnen. Maar voor Conrad zijn de grenzen nog gewoon dicht en kun je je zelfs niet eens registreren op Conrad.DE
Ik ken trouwens geen enkel ander bedrijf waar je niet over de grens kan bestellen, volgens mij ruikt dit naar pure oplichterij :evil:

En als ze nou goedkoop waren dan kon ik me nog voorstellen dat ze daardoor erg scherp moeten zijn om lage prijzen te kunnen hanteren, Maar ze zijn VERRE van goedkoop. Ik bestel al nooit meer elektronica onderdelen bij ze omdat er gewoon veel goedkoper aan te komen is via het WWW.
Re: conrad
Lid sinds: 2008

offline
Re: conrad
Als je nu, op dit moment zoekt op 230500 dan kom je vanzelf uit bij een "andere" servo (bestelnummer 275460) en de prijs is gewoon 6,29.

In Dld is die nieuwe servo 5,95.

Re: conrad
Lid sinds: 2012

offline
Re: conrad
weet niet of iemand deze zoekt.
maar ik vond deze op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m615473402-conrad-wisselaandrijvingen.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
misschien heb je deze nog nodig?

groet Winno
Re: conrad
Blausee-Mitholz
gast

Re: conrad
Winno

Dat zijn hele andere dingen dan de hier besproken servoos

Mvg, Johan
Re: conrad
Lid sinds: 2012

offline
Re: conrad
Johan.
:thumbup:
dat weet ik toch niet, ik rijd met mrails en analoog....
zag dit en dacht even aan dit topic...
maar bedankt voor je info.

groet Winno
Re: conrad
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: conrad
Besten,

Ik koop al jaren zo nu en dan iets bij C en altijd tot tevredenheid mbt levering.

Toch moet mij van het hart dat de laatste reactie voor de consument absoluut
belachelijk is.
Nederlanders kunnen volgens C dus best wel wat meer betalen dan Duitsers.
Gezien de cijfers over de economie al vreemd, maar ook overigens.

Voor C is de inkoopprijs gelijk, de overhead gelijk, de distributie gelijk etc.
Kennelijk achten zij sommige europeanen dommer dan anderen...

Ik ben er door deze laatste reactie wel klaar mee.

Viva WWW !
Re: conrad
Aliebengalie
gast

Re: conrad
Ik ben er al jaren goede klant.
En vind het verder ok hoor best tevree mee.

Maar als ik dan naar het verschil in prijs kijkt zijn wij toch echt domme Nederlanders en Belgen.
En betalen we allemaal ietsjes te veel.

Denk dat dit een leuk stukje is voor kassa.


Mvg: Alex
Re: conrad
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: conrad
Hoi,

Goed plan en inmiddels verzonden aan kassa.vara.nl

De kwestie is me al jaren bekend en een doorn in het oog geweest
Re: conrad
Aliebengalie
gast

Re: conrad
Dacht dat ik de enigste was die wakker was , maar nee .....hahahaha werkse of welterusten.

Mvg: Alex die over een paar uurtjes weer naar zijn werk moet.
Re: conrad
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: conrad
Slaap zacht!
Re: conrad
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: conrad
ik heb trouwens een jaar of 2 geleden getracht wat potjes verf te bestellen die op
de NL site stonden. Revell aqua color.
Niet leverbaar want mocht niet per post verzonden worden.
Thans staan vrijwel alle kleuren op NL, dus
het lijkt dat dit argument ook naar believen gehanteerd wordt

Na een bezoek jaren geleden tijdens vakantie in oost-NL aan de winkel van Conrad was
de opzet van dit bedrijf me duidelijk. De winkel, waar ik mij op verheugde, was klein
en achteraf gelegen. Had me de rit kunnen besparen.

van kassa:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank, de redactie heeft uw reactie ontvangen.

Gezien de grote hoeveelheid mail die bij ons binnenkomt, zijn we helaas niet in staat iedereen persoonlijk te antwoorden. Onze excuses hiervoor.

Wat doen we met uw mail?

- Alle mail wordt gelezen;
Re: conrad
Aliebengalie
gast

Re: conrad
We hadden er hier een op de Coolsingel in Rotterdam , maar daar werd volgens mij meer geroofd dan dat er verkocht werd.
En was toen ineens vertrokken wat ik niet raar vond hoor.

Waar jij opdoelt was volgens mij die kant van Enschede uit in een soort loods achteraf.
Ook ik ben daar geweest daar zij daar spullen hadden die niet zomaar hier in NL te koop hadden.
Blijft het jammer vinden dat zij hier niets meer hebben , en nog erger dat er zo'n prijs verschil moet zijn met redenen die ik zeker niet begrijp.

Mvg: Alex
Re: conrad
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: conrad
Nu bij Conrad verkrijgbaar, Märklin 37035 voor ?409,00.
Ondanks dat Märklin voor dit model een UVP prijs hanteert van ?379,95, is deze bij Conrad ?29,05 duurder. 8o
En aangezien je bij de meeste dealer zo'n 10% korting krijgt, loopt het verschil al snel op naar zo'n slordige ?67,-.
Overigens kost de lok bij Conrad Duitsland ?379,95...gelijk aan de Märklin UVP.
Re: conrad
Blausee-Mitholz
gast

Re: conrad
Tsja en garantieverlenging nog eens 29 euro er bij  :confused:

Conrad Nederland prijst zichzelf net als Fyra uit de markt  :thumbdown:

Mvg, Johan
Re: conrad
Lid sinds: 2009

offline
Re: conrad
betalen voor garantie verlenging is zoieso dikke oplichterij want volgens de wet heb je al meer garantie dan de standaard 1 of 2 jaar wat vaak door winkeliers word gezegt
Re: conrad
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: conrad
vwb de laatste reacties (2013)

Zoals eerder is te lezen maakt Conrad een scan van de lokale
markt en bepaalt dan de prijs.
Vreemd dat u dit niet kunt begrijpen  :? :P :D

Overigens viel het me op dat in de voortgangmails mbt bestellingen
nu nadrukkelijk gezegd wordt dat de bestelling geraapt is in zuid duitsland
en naar verzending gaat. Volgens mij redelijk nieuw...
Re: conrad
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: conrad
Prijsverschil tussen Conrad NL en DE is naar mijn idee alleen maar groter geworden doordat wij hier in NL een btw verhoging gehad hebben van 19% naar 21%. In DE is geen btw verhoging geweest.
Daardoor is NL nu ook ineens zoveel duurder met zijn Marklin modellen. Normaal zat Conrad iets onder de adviesprijs van Marklin, maar na de btw verhoging zitten ze daar dus boven.
Re: conrad
dani
gast

Re: conrad
Intussen alweer een Conrad ervaring rijker....   Iets bestellen wat  "in voorraad" is, dan een mail krijgen dat de stock inmiddels uitgeput is (wegens groto succes ?) en ze pas anderhalve week later kunnen verzenden.   So far so good...  niet wat ik gehoopt had, maar ze nemen wel de moeite om het te communiceren dus we bedekken het met de mantel de liefde.
En dan uiteindelijk is het pakje verstuurd en "uitgeklaard" bij hen, en doet de kl***  post er nog eens een dikke week over om het af te leveren.   Terwijl een bestelling die ik 3 dagen na de eerst heb gedaan, intussen al lang is geleverd, die heeft er welgeteld 4 werkdagen over gedaan van bestelling tot levering.  Dat ging dan wel goed.

Conclusie voor mij persoonlijk:   Conrad doet wel hun best, de posterijen daarentegen  hebben voor alles een excuus....  ditkeer waren het "de feestdagen".
Re: conrad
Lid sinds: 2006

online
Re: conrad
Dani die artikelen zullen toch wel iig uit een duits magazijn komen?
Dan is 2,5 week, vanwege de mail dat de voorraad tijdelijk op is nog een redelijke tijd of zat je er met smart op te wachten? Dan is iedere dag te lang.

Conrad is door de loop der jaren wel wat veranderd: Voor treinen, hardware en audio/video zijn ze niet bepaald goedkoop (meer.)
Zocht een bepaald merk PC-speakers voor mijn dochter en schrok van de prijs.
Je kunt voor bovengenoemde beter terecht bij andere firmas: of het nou online of in de winkel is.

Ze zijn wel één van de weinige elektronica-postorderboeren. Bovendien zijn er niet zoveel normale elektronicawinkels ook meer: In Rotterdam is Conrad al weer jaaaaren geleden verdwenen, zaten in dat mooie gele pand. In Den Haag en ook Gouda had je ook RadioSchack, ik dacht onderdeel van dat grote amerikaanse concern, maar ook al lang weg.
In Den Haag weet ik alleen nog radio Twenthe hoewel internet daar ook niet zo veel meer van vermeld; dus of die nog bestaan...


Ben wel ingeschreven voor de Conrad-nieuwsbrief en bij een niet te grote bestelling, minimumbedrag is meen ik 25 of 30 Euro kun je dan wel eens 5 Euro korting "scoren" of je hoeft geen verzendkosten te betalen. Dat scheelt dan toch weer wat in deze barre crisistijden.. :)
Re: conrad
dani
gast

Re: conrad
ik zat niet met smart te wachten op die bestelling, en ben ook niet ontevreden over Conrad.  Dacht dat dat duidelijk was.  Het is gewoon de verzending die je extra parten speelt.  Dat heb je trouwens ook bij andere on line shops.  Op dingen vanuit Hong Kong via eBay wacht ik soms 3..4..5 weken.  Geduld heb ik wel.

Als in echt iets heel dringen MOET hebben, dan ga ik meestal naar de "ouderwetswe" winkel.  En dan ben ik niet te beroerd om die paar euro extra te besteden voor de service van een "echte" winkelier.
Re: conrad
Mr. Marklin
gast

Re: conrad
Beste allen,

Ik ga alleen maar naar de "gewone winkelier" om spullen te kopen. Heb dan altijd garantie en feedback. Die paar euro's meer maakt mij dan ook niet uit.
Je hebt dan direct je spullen die je hebben wil.

Mvg
Arie
Re: conrad
mathijs-spoor3
gast

Re: conrad
Citaat van: Kappa op dinsdag 01 januari 2013, 23:50:53
Nu bij Conrad verkrijgbaar, Märklin 37035 voor ?409,00.
Ondanks dat Märklin voor dit model een UVP prijs hanteert van ?379,95, is deze bij Conrad ?29,05 duurder. 8o
En aangezien je bij de meeste dealer zo'n 10% korting krijgt, loopt het verschil al snel op naar zo'n slordige ?67,-.
Overigens kost de lok bij Conrad Duitsland ?379,95...gelijk aan de Märklin UVP.

niet alleen marklin, ik zat een te kijken voor de ib basic. kost bijn conrad nl 345 euro!! de adviesprijs is maar 299,- waar ie in duitsland bij conrad ook voor te koop is...

gr
Re: conrad
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: conrad
Citaat van: mathijs-spoor3 op donderdag 03 januari 2013, 11:38:59
niet alleen marklin, ik zat een te kijken voor de ib basic. kost bijn conrad nl 345 euro!! de adviesprijs is maar 299,- waar ie in duitsland bij conrad ook voor te koop is...
Ja maar daar hebben we het al eens meer overgehad.
Als je bij Conrad wilt winkelen kijk dan eens goed om je heen wat ze zijn niet met alles even goedkoop.
Zeker hier in Nederland niet.

grt Piet.
Re: conrad
Conrad webcare
gast

Re: conrad
Beste Kappa (en andere forumleden)... Als eerste wenst het Conrad-team een ieder een mooi en fijn 2013 toe.

Ten tweede... Hartelijk dank voor het signaleren en melden. De genoemde producten stonden inderdaad niet geheel juist geprijsd in ons systeem. We hebben het daarom als volgt aangepast.

Om de andere vragen te beantwoorden... De producten voor Nederland (en alle andere Europese landen) worden al jaren verzonden vanuit ons magazijn in Zuid-Duitsland. Dit zetten we echter sinds kort op de bestelbevestiging. Voor een ieder die meer wil weten over ons magazijn en het bestelproces hebben we deze video online staan: http://youtu.be/C2OH1XJ6weU

Mochten er meer vragen zijn, dan zien we die graag op het forum verschijnen... Maar via Twitter (@ConradNL) of Facebook (facebook.com/Conrad.nl) mag ook altijd.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Conrad webcare
Re: conrad
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: conrad
Situatie Belgie :

IB BASIC = 30 euro duurder dan in de winkel waar 2 jaar garantie geld
BR 36 MHI = 50 euro  duurder en zoals hierboven.

Spijtig dat de winstmarge zo groot is voor Conrad want dit is de reden dat ik daar sinds jaren niet meer koop.En vele medemodelbouwers idem.
Blijkbaar zitten er slechte commerciele afgevaardigden want men zou beter moeten weten.
Re: conrad
Conrad webcare
gast

Re: conrad
Beste bellejt... De standaardgarantie op de meeste producten bij Conrad is 2 jaar. Dit krijgt men automatisch bij de koop. Daarnaast is er de mogelijkheid om tegen een klein bedrag een langere garantie af te nemen, welke trouwens geen afbreuk doet aan uw wettelijke rechten welke u als consument al heeft aangaande garantie en conformiteit.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Conrad webcare
Re: conrad
Blausee-Mitholz
gast

Re: conrad
Hallo Martijn Conrad webcare.

Wel netjes dat je reageert, geeft toch een positief gevoel over Conrad.
Alleen je ziet mij niet meer terug als klant, dat heeft meerdere redenen.

Mvg, Johan
Re: conrad
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: conrad
oke maar dan vind ik het nog een enorm prijsverschil.Dacht dat een grote firma goedkoper kon inkopen door grote aantallen.Kom ook uit commerciele sector.Inkopen per stuk of met 10 stuks of meer is meestal een verschil van min 15 %.
Re: conrad
mathijs-spoor3
gast

Re: conrad
ik vind het wel netjes dat er ook door conrad gereageerd word op onze vraagstukken. maar ik snap niet helemaal waarom de IB basic bv. nog steeds hier duurder is dan in DE, komt dat door die btw??

gr
Re: conrad
Spoorman
gast

Re: conrad
Mathijs,

Maar dat is door Conrad toch al uitgelegd in dit topic.

Gr, Ben.
Re: conrad
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: conrad
Ik las vanmorgen dat veel winkeliers het BTW zelf "slikken" sinds de invoering.

Ik denk dat veel bedrijven wel moeten, zeker gezien het verschil voor onze hobby met Duitsland. In dat perspectief is het beleid van Conrad zeker vreemd. Je zou verwachten dat ze hetzelfde zouden doen.

Re: conrad
Lid sinds: 2011

offline
Re: conrad
Wat mij vooral tegenvalt is de traagheid waarmee een bestelling geleverd wordt (2-4 werkdagen!).
De concurrenten versturen de producten allemaal nog dezelfde dag als waarop het besteld wordt, waardoor je het de volgende dag al binnenkrijgt. Ook bij de andere grote webshops (Bol.com etc) is dit de normaalste zaak van de wereld.
Daarnaast zijn de verzendkosten voor kleine bestellingen absurd hoog, hierdoor wordt de drempel om iets te bestellen erg verhoogd! Bij concurrenten betaal je 2/3 euro voor een 'brievenbus' bestelling.
Re: conrad
nobody
gast

Re: conrad
Citaat van: Assembler op woensdag 09 januari 2013, 12:05:12
Wat mij vooral tegenvalt is de traagheid waarmee een bestelling geleverd wordt (2-4 werkdagen!).
Het magazijn staat in zuid Duitsland. :idea:
Re: conrad
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: conrad
Hallo Martijn (Conrad webcare),

Bedankt voor je reactie.
De Br 38 was maar een voorbeeld en jullie prijs is nu nog steeds ?20,- duurder dan de Marklin UVP, ondanks dat er nu "afgeprijsd" bij staat.
Terwijl de meeste dealers nog zo'n slordige 5 á 10% korting geven op de Marklin UVP.
Neem de Marklin 30080, bij Conrad voor ?295,- en Märklin UVP is 269,95.
Dat scheelt ook weer ?25,-.
De Marklin 37000 is Conrad ook ?5,- duurder dan de Marklin UVP.
Geef me één goede reden om deze artikelen bij Conrad te kopen, buiten het feit dat er geen verzendkosten worden aangerekend boven ?25,-.
Re: conrad
Lid sinds: 2006

online
Re: conrad
Dus het komt er op neer dan Conrad als duur word ervaren.
Beetje offtopic maar ik vind dit ook voor computerhardware, tv en audio bij Conrad.
Dus als Conrad nog wat wil groeien of geen marktterrein wil meer verliezen zal men
wat aan het prijspeil moeten doen.
Want bij modeltreinen of het nou online of in de winkel of op een beurs is:
genoeg alternatieven en de consumenten zijn vooral in deze tijden prijskritisch, ieder 10tje is er één
en daar kun je weer andere dingen voor kopen.
Dus Conrad webcare: de bal ligt bij jullie wat dat betreft!!!

Betrapte me zelf op enkele taalvouten...dus even verbeterd.
Re: conrad
Lid sinds: 2007

offline
Re: conrad
Heren, modelspoorspullen van de gangbare fabrikanten zijn bij Conrad peperduur, een enkele aanbieding daargelaten. Dat is altijd al zo geweest. Ik heb me vaak afgevraagd waarom mensen dat bij Conrad kopen, omdat er tientallen webwinkels zijn die dat beter doen.
Re: conrad
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: conrad
Citaat van: Baanloos op woensdag 09 januari 2013, 19:03:10
Dus het komt er op neer dan Conrad als duur word ervaren.
Beetje offtopic maar ik vind dit ook voor computerhardware, tv en audio bij Conrad.
Dus als Conrad nog wat wil groeien of geen marktterrein wil meer verliezen zal men
wat aan het prijspeil moeten doen.

Als je het mij vraagt, moet Conrad iets doen aan de productbeschrijving. Ik betaal graag iets meer, als ik zeker weet dat ik ook bestel wat ik wil hebben. http://forum.3rail.nl/index.php?topic=40836.msg743416#msg743416
En als leek weet ik dat niet, als het er niet bij staat. Bij andere firma's staat erbij wat er geleverd. Dat kan ik waarderen. Voor de rest is het een kwestie van leveren in NL, of leveren van daarbuiten +16 euro extra verzendkosten.
Re: conrad
Aliebengalie
gast

Re: conrad
Heb er gisteren weer een aardige bestelling achtergelaten.....top zaak.

Je bent soms even bezig met zoeken , kwa benaming , maar ze hebben (bijna) alles.
Duur ach man ..... kijk is een paar straten verder wat het daar kost.

Overal zijn goedkopere onderdelen te vinden na een halve dag zoeken op internet.
Nee voor mij is Conrad een prima zaak.
Nooit geen enkel probleem.

Iets vergeten te leveren....kan gebeuren.....volgende dag in huis na 1 telefoontje.
Waar vind je dat nog ........(verwacht nu wel een extra kortingsbon he voor de volgende ronde)... :D :D :D

Maar zonder dollen , ben al heeeeeeeeel wat jaartjes trouwe klant , en kan me geen andere zaak voorstellen met zo'n uitgebreid gala aan artikelen.

Tuurlijk zijn er zaken waar sommige onderdelen goedkoper zijn (oa china of japan) met het risico om het niet te ontvangen en je poen kwijt bent - of de ellenlange levertijd. (er zijn daar ook goede bij hoor).

Maar wil je alles in een , of haal je je verf daar en je kwassie weer daar.....ik niet in ieder geval.
Ik weet nu vrijwel zeker dat ik van de week alles tegelijk in huis heb , wat ik besteld heb (op 1 nalevering na deze keer).... :D

Mvg: Alex
Re: conrad
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: conrad
ja, de zoekfunctie op de site mag zeker verbeterd worden. het lijkt wel, of iedereen binnen conrad productbenamingen en beschrijvingen aanmaakt. En zo staat bijvoorbeeld een lampje onder 1.5V-1,5V-1,5 V of 1500mV. Als ze daar eens een eenduidiger systeem in maakten, was het allemaal wat makkelijker te vinden.

Voor de rest, niets dan lof voor conrad. Misschien zijn ze niet de goedkoopste, maar ze hebben wel veel. En als je om de prijs, de lampjes bij bedrijf a, de stekkers bij bedrijf b, en de kabel bij bedrijf c haalt, ben je de winst dik-en-dubbel kwijt aan verzendkosten!

Roy
Re: conrad
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: conrad
Maar prijzen boven de adviesprijzen van fabrikanten is NOT DONE.
Re: conrad
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: conrad
dat klopt inderdaad. maar ik koop er ook nooit iets van modelspoor. Bedoelde meer de andere artikelen.

Roy
Re: conrad versus reichelt
Citaat van: Brenner op vrijdag 26 oktober 2012, 11:19:46
Is er iemand die ervaring met Reichelt heeft? Daar kan je als EU burger wel op de duitse site bestellen.
Je zit dan wel weer met verzendkosten van min.  12,50 
Wil toch even mijn positieve ervaring delen over Reichelt :)

Zondag avond een bestelling geplaatst van diverse onderdelen, prijs ruim beneden Conrad. Als voorbeeld draad 0,14mm 10M
Conrad 2,08? Reichelt 0,77?

en mijn andere artikelen ook goedkoper :) :), De verzendkosten 6,95 tot max 20 KG zijn in mijn ogen goed. En dan nog de levertijd Top sneller dan Conrad. Zondag besteld geleverd dinsdag om 15.00 uur :thumbup:
Betaling Ideal, dus snel en simpel :thumbup:
Verpakking, netjes en degelijk  :thumbup:

Voor mij een zaak waar ik zeker terug ga, (ik heb geen aandelen hoor :-)) Maar gun iedereen dit voordeel zodat we de centjes in andere spullen kunnen steken ;)
Re: conrad
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: conrad
Tja, verzendkosten bij Conrad 0,00 euro bij een bestelling boven de 25 euro en betaald met iDeal. En met wat zoeken heb je ook nog wel eens een kortingscode, bijvoorbeeld 5 euro korting bij een besteloling vanaf 50 euro.
Conrad is gewoon duur omdat ze ook graag korting willen kunnen geven.... Of denk ik nu te simpel :?.

Maar Reichelt zal ik ook zeker eens mee gaan vergelijking als ik weer eens een bestelling moet doen. Maar of het in het totaal nu erg veel goedkoper is dan?? Kan natuurlijk bij beide de winkelwagen vullen en dan bij de goedkoopste gaan afrekenen.

Wat ik me meer aan stoor bij Conrad is dat ze artikelen verkopen zoals modelauto's. Waarbij dan het artikelnummer niet staat voor een bepaalde kleur. Dan staat er alleen een plaatje van een blauw model en dan krijg je een zwarte of roze.
Wat dat betreft koop ik er ook eigenlijk alleen maar een modelauto als ik zeker weet dat er maar één kleurvariant van is, of als de kleur me echt niet uitmaakt.