Bedankt voor de leuke reacties!!! Wordt zeer gewaardeerd.
Die handleiding komt er wel, maar kan nog wel ff duren.... Tevens wordt die handleiding geboren uit noodzaak

Ik heb geen tijd meer om zelf achter mijn baan te kruipen.... Ik hoop eigenlijk ook dat Joost (Joosje16) mij hierbij wilt helpen.

We hebben dezelfde opzet (en dezelfde problemen).... Ik leer zelf ook nog steeds bij, en bij mij werkt het ook nog niet feiloos.... Zie diverse topics op het forum

Het systeem is erg simpel....
De basis is een startset MS2. Dit bestaat uit :
Adapter
Gleisbox (60113, het grijze kastje)
Mobile Station 2 (60653)
Hiermee kun je rijden en ook wissels aansturen. Dit kunnen M* decoders zijn of elke andere willekeurige wisseldecoder.
Ik gebruik wisseldecoders van Rosoft... (hiervoor heb je wel een normale analoge trafo nodig)
Tot zover niets ongewoons, je rijdt al digitaal, alleen nog niet via de PC.
Nu het "speciale":
De CC schnitte is een adapter (niet meer niet minder). De gleissbox en de MS2 praten met elkaar (via die 10polige stekker) via een industrieel protocol wat CAN Bus heet. Thorsten Mumm (de maker van de CC-Schnitte) heeft deze adapter ontwikkeld.
Hoe werkt dit :
De CC-schnitte kan mbv een speciaal kabeltje verbonden worden met de gleissbox.
De CC-schnitte kan op zijn beurt weer verbonden worden met een USB poort op de PC.
Itrain installeren en "klaar"......

Op de website van Thorsten staan heel veel printen en modules. Het enige wat je echt nodig hebt is het startset CC-Schnitte. Deze heb je in 2 uitvoeringen :
- Simpel (alleen een CC-schnitte en kabeltje) (?139,- excl. verzendkosten)
- Wat uitgebreider : (Een startpunt, adapter, kabeltje en CC-schnitte).
Dit is handiger voor eventuele uitbreidingen later. (?179,- excl. verzendkosten)
Je kunt je hele systeem opbouwen met Can modules van Thorsten. Dit is echter niet niet goedkoop!!! Ik gebruik (voorlopig) dus ook alleen de CC-schnitte.
Bezetmelders is een geheel apart circuit en staat volledig los van de Mobile station, gleissbox en wisselaandrijvingen!!
Als je hiermee wilt starten heb ik nog wat tips....
- Begin met een klein baantje!!! Zie dit topic en mijn webspace voor een voorbeeld. Ovaal met uitwijkspoor en rangeerspoor is meer dan genoegd!!!
- Lees eerst de Itrain handleiding
helemaal goed door. Deze is echt heel duidelijk (ik snap het ook en kon aan niemand iets vragen!!!
- Begin eerst met alleen de CC-schnitte, gleissbox en itrain in een licentie zonder bezetmelders. Zie dit eerst eens aan de praat te krijgen
- Daarna eens gaan kijken naar bezetmelders....
Succes!!!