Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in -dit topic-.

Probleem ECOS en slanke kruiswissel

Gestart door Jasperkc vrijdag 27 januari 2012, 21:27:37

mooie 44er bij de VSM

Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje, maar ik weet niet zeker of het hier goed gepost wordt. Bij ons op de vereniging zijn we de wissels van märklin aan het aansluiten en daarbij doet zich een probleem voor. De iconen van de wisselstand van het slanke engels wissel komen niet overeen met de werkelijke stand van het wissel in de Ecos en ook op de computer. We hebben 2 aandrijvingen aan het engels wissel zitten en als je dus het wissel in de rechtsaf buigende stand legt dan geeft het icoon op de Ecos aan dat het wissel in de linksaf buigende stand ligt. Hoe los ik dit op. Ook is het zo dat als het wissel in de kruisstand ligt, dan ligt ie in de Ecos in de verkeerde kruisstand. Kortom wat doe ik fout.

Groet, Jasper
Re:Probleem ECOS en slanke kruiswissel
Hoi Jasper,

heb je al geprobeerd om rechtdoor en afbuigend om te draaien.
zo ja mischien even een kant aansluiten doet ie het dan wel goed zit er in de wissel iets niet goed.

verder heb ik er niet zo veel verstand van maar dit zijn de 2 stappen die ik zou bekijken.

su6 er mee,

groetjes roland ( ns1601 )
Een goede avond Jasper,

Welk type van aandrijvingen gebruiken jullie ?

Mvg

Olivier

locomotivdegeneraal

Jasper als je in je ECOS een kruiswissel 4 wegen selecteer en deze gebruikt dan krijg je en sub menu te zien waarbij je de 4 standen kan selecteren. Verder kan ik je niet helpen daar  ik heb geen kruiswissel met 4 standen

Fred
2 wisselmotoren op een wissel geven je 6 verschillende mogelijkheden om aan te sluiten. Je kan de wisselaansluitingen op je decoder omdraaien maar je kan ook de wisselaandrijving zelf wisselen. Ik had hetzelfde probleem. Trail and error is de enige oplossingen. Bij het aanduiden in de ecos verander je best het symbool niet omdat je dan geen gelijkheid meer zult hebben met het besturingsprogramma op de pc.

graag een glaasje wijn

ik heb geen slanke kruiswissel maar vermoed dat je beide uitganegn op dezelfded ecoder en na elkaar zal moeten plaatsen.Is een beetje idem als een 3weg wissel.
Citaat van: bellejt op maandag 30 januari 2012, 12:54:56
ik heb geen slanke kruiswissel maar vermoed dat je beide uitganegn op dezelfded ecoder en na elkaar zal moeten plaatsen.Is een beetje idem als een 3weg wissel.

inderdaad correct, op twee opeenvolgende adressen maar een wissel aandrijving kan je op 4 plaatsen in de wissels steken! En welke is dan de eerste en welke de tweede? Trail and Error zoals ik reeds zei!