Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in -dit topic-.

Ecos 2 updaten

Gestart door FunnyMedia vrijdag 20 januari 2012, 08:51:59

Ecos 2 updaten
FunnyMedia
gast

Ecos 2 updaten
Op dit moment draait mijn Ecos2 op software versie 3.4.1 em wil ik hem updaten naar 3.4.3
Helaas gaat dit niet, als ik via een andere PC in het netwerk waar ook de Ecos in hang en de ECoS2_update_3-4-3.bci upload naar de ecos krijg ik na een seconde of 60 een melding: Kan de pagina niet weergeven...

Ook kan ik uit de loc icon bazar geen plaatjes plaatsen op de Ecos.
Moet ik op de Ecos eerst een instelling doen om een opdate te plaatsen?
Re:Ecos 2 updaten

Staan de IP's om deEcos en de PC zoals het hoort volgens de handleiding?

groeten Dylan
FunnyMedia
gast

Ja, maar een keertje helemaal opnieuw opstarten en opnieuw update procedure doet wonderen.
Al geeft de webversie aan dat ik nog steeds op de 3.4.1 versie zit :-(
Smartie57
gast

Eerst de versie 3.4.2 en daarna pas versie 3.4.3
Let op het installeren heeft tijd nodig, blijft wel 5 min op "verbinden met 192.168.1.2" (mijn Ecos Ip adres staan) Links onder in explorer scherm (mozilla firefox).
Misschien helpt dit ?

Hang je Ecos rechtstreeks aan je pc of laptop, niet via een netwerk of zo, gebruik een crosover kabel.
Hopelijk lukt het nu wel.

Ik hoor het graag van je, ik heb net geupdate van versie 3.4.2 naar 3.4.3 werkt perfect.

graag een glaasje wijn

na het updaten even een S88 toevoegen en weer weghalen.Anders heb je een probleem.Normaal moet je ook de batterijen uit je ecos halen voor de update.Soms gaat het niet goed als deze er nog inzitten.Heb gisteren een nieuwe ecos2 mogen ophalen ter vervanging van mijn defekte en stond nog 3.4.2 op.snel update gedaan.
FunnyMedia
gast

De update is uiteindelijk gelukt, Ecos opnieuw opstarten en dan van V1 naar V2 gegaan en hem een uurtje met rust laten.
Daarna herhaald om naar 3 te gaan, echter ondanks dat blijft de webversie zeggen dat ik V1 nog heb.
Maar lekker belangrijk. het werkt nog steeds goed ondanks dat ik het jammer vindt dat ik uit de LOC database geen plaatjes kan kopieren naar de ECOS2
Smartie57
gast

je kunt plaatjes downen van de Esu Ecos website, ook kun je zelf plaatjes maken, deze moeten wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, echter weet ik niet aan welke ? ergens staat dat wel beschreven weet alleen niet meer waar.

Even gezocht voor je, downen en dan via het serverscherm naar je ecos sturen (als ik het goed heb, is al een tijdje geleden weer) http://www.esu.eu/download/lokbild-bazar/
Freak
gast

Citaat van: FunnyMedia op maandag 23 januari 2012, 13:58:42
Daarna herhaald om naar 3 te gaan, echter ondanks dat blijft de webversie zeggen dat ik V1 nog heb.
Ook nadat je de browser gerefreshed hebt ?.

Mvg,
Peter

Klein Jünkerath

Een kleurenplaatje voor de ECos 2 moet het volgende formaat hebben:
190 x 40 pixels bij een resolutie van 72 dpi en opgeslagen in .bmp formaat.
Je kunt (bijv.) Irfanview gebruiken om e.e.a. aan te passen bij een eigen plaatje (ff googlen).

Kan je wel plaatjes downloaden van de site? Of zit het probleem tussen je PC en de ECoS?
In principe kan je via het menu links in je browser de plaatjes uploaden naar de Ecos. (Maar kijk wel uit welke je neemt, want er zijn twee verschilllende: een bestand met alle plaatjes uploaden (als je ze van iemand anders overneemt) en plaatje voor plaatje binnenhalen (die moet je hebben). Kijk desnoods in de handleiding 8) welke je hebben moet.

Groet, Paul
FunnyMedia
gast

Hoi Paul,

Ik kan de plaatjes wel downloade van de website naar mijn PC.
Alleen het uploaden naar de ECOS geeft problemen, idd formaat of achtergrond kleur onjuist.
Dat lijkt mij alleen vreemd, als de namelijk standaard worden aangeboden door ESU.
Wellicht dat je de plaatjes online mag zetten bij ESU zonder dat deze "erkend" zijn voor in de ecos.

Thanks voor de software tip.
Ga daar binnenkort mee aan de slag.
Heb nog een DDM stam te wachten op wat verlichting en poppetjes :-)

Klein Jünkerath

Misschien kan je een plaatje wat je niet kunt uploaden via een PB'tje naar me doorsturen, dan kan ik kijken of ik kan uitvinden wat eraan mankeert.
Edwin
gast

Hoi FunnyMedia,

Ik heb zelf ook een keer gehad dat ik ze op de verkeerde plek probeerde te uploaden. Kijk even in de wiki. ECOS 2 uploaden gaat zelfde als ECOS I/CS Reloaded.