Hallo mede-modelspoorders,
omdat ik een niet alledaags bouwdoosje in elkaar geknutseld heb, maar ff wat foto's hiervan.
Het betreft een bouwdoos van het (voormalig) Oostduitse merk VERO.
Vero was het moeder(staats)bedrijf waar o.a Auhagen onderviel. Vele bouwdozen die Auhagen tegenwoordig op de markt brengt worden gemaakt met oude mallen uit de tijd van VERO. Het gebouw wat ik gemaakt heb wordt tegenwoordig door Auhagen uitgebracht onder Art. 12348
Doos zal toch minimaal 30 jaar oud zijn?

Zo is het gebouw standaard. Niet echt iets om snel te kopen, maar daar kun je ook doorheen kijken

Want hier het resultaat na wat uurtjes schilderen en plakken.

Waarbij ik het belang van
schilderen wil benadrukken. Zie zo dikwijls mooi gebouwde gebouwen, maar jammer genoeg met een plasticglans. En hoe mooi je je baan ook bouwt, zolang ik op allemaal plastic daken sta te kijken. Heb ik zoiets van

En het is zo simpel, je hoeft echt geen kunstenaar te zijn om een dak dakpanrood te schilderen. En als je de smaak eenmaal te pakken hebt, ga je steeds verder in de detailering.

heb er ook wat ledverlichting ingebouwd, waarbij de gallerij mooi verlicht kon worden. Door in 2 hoeken, 3mm ledjes te plaatsen.

Verder was er een soort verdiepte ingang aan de zijkant van het gebouw, hier in het plafond een klein gaatje geboord en een warmwitte smd-led geplaats.

En in het hoofdgebouw nog een 5mm led.
Totale kosten voor dit bouwerk; 5 euro voor de bouwdoos en een paar centen voor de ledjes en wat verf. En 10 uur bouwplezier

mvg
Henk