Rutger,
Behalve dat ik je prachtige rondloodsbouw volg, zag ik nu dat je een nieuwe mega baan plant, nou ja, best wel omvangrijk.
Af en toe vind ik het ook leuk om mee te denken en voor mij te dromen over banenplanen.
Aan jouw huidige ontwerp zag ik in de rechter bovenhoek nog wel iets dat ik anders zou doen, wat vloeiender en zonder 90 graden haakse bochten (iets waar ik vreselijk op tegen ben en met mijn vloerbaantjes ook zo veel mogelijk vermijd).
Zou je dit graag even willen voorleggen.
Heb dus je plaatje gedownload, wat geschetst en geupload.
Hierbij.
De draaischijf stukje naar onderen geschoven, en de 30 graden hoek die vanaf de bovenkant al is ingezet doortrekken en na stukje recht de rest van de boog .
Nog wat wissels daar voor nodige spoorwissels en wellicht ruimte voor een extra kopspoortje, of 2. Dit lijkt mij aardig realistisch.
In de hoek achter de lila/paarse lijnen is wellicht nog een doorgang / mansgat te maken om de achterkant te bereiken.
De onderste stationssporen en aansluiting draaien dan links van de lokloods en draaischijf heen. Moet natuurlijk wat soepeler dan hier is getekend, maar even voor het idee.
Die aanlsuiting op de draaischijf zo hop, rechtstreeks vanaf de hoofdbaan, dat weet ik niet of dat er nu zo echt uit ziet. Heb het niet weggevlakt, maa rwellicht beter van niet.
En wel wat sporen naast de loods, buiten opstelsporen, als daar ruimte voor is naast de loods.
Ik zie nu dat ik de aansluitsporen naar de draaischijf bovenaan nog vergeten ben weer in te tekenen, maar die zijn dus wel daar bovenaan de draaischijf richting station bedoeld. Zijn vast in te passen. 1 of liefst 2 (volgens mij zie je vaak in- en uitgaand spoor in zo'n situatie).
Welllicht heb je hier wat aan.
Gr., Hajo