Citaat van: Janus op maandag 12 september 2011, 02:25:34
Miniatuur dachbodenland je bent wel een druk baasje de laatste tijd.......
@ Janus, idd. druk,druk en nog eens druk
Hallo mede forummers,
Alvorens er weer een update komt betreffende de voortgang van de bouw
van de baan eerst even een update over de steenfabriek.
Dit wordt ongeveer de lokatie en de opstelling van de fabriek.
Maar eerst heb ik nog even wat aan de gebouwen gedaan,
Toch maar even de ietwat te rode gloed eraf gepoetst.
Verder was ik nog iets nodig om het gat van de schoorsteen weg
te werken.
En op advies van Henk Groen ( Hendrik_Marklin ) op de rest van de toren een plat dak
geplaatst. En Henk kwam ook nog met de tip om er een
blower te plaatsen.
De definitieve plaats op de baan.
Tussendoor nog even de steenfabriek in Miniatur Wunderland.
Verder met nog wat verlichting aan en op de gebouwen.
Ik heb aan beide zijdes van het ovengebouw onder de gallerij 2 gele
leds geplaatst, dus in totaal 4.
De schoorsteen daar zaten al 3 leds in.
En in de opslagloods heb ik een stukje overgebleven ledstrip geplaatst
hierin zitten 2 helder witte smd leds.
Weer een stukje verder met de steenfabriek,
Een opslagplek voor kolen en zand geplaatst en klei aangebracht
voor een oud stukje met straatklinkers.
Hier zijn de klinkers al aangebracht.
Vervolgens stroken kranten geplakt op het gaas rondom de steenfabriek.
Nog even een overzichts foto van het totale projekt,
En na het drogen van de kranten de smurrie aangebracht,
Dit kan voorlopig even drogen.
En drogen gaat heel erg snel bij mij
Wat heb ik zoal de afgelopen tijd nog meer gedaan,
1e schaduwstation helemaal weer los gehaald i.v.m. kortsluiting.
2e toen het schaduwstation weer storingvrij was heb ik de twee relais
geplaatst en aangesloten. Deze twee relais regelen het stoppen en
vertrekken van de treinen in het schaduwstion. Dit funktioneert nu
prima.
3e Probleem opgelost betreffende een stroomloos stuk rails direkt na
het uitrijden van het schaduwstation. Toen dit was opgelost vertrok de
Br 86 met een noodgang uit het schaduwstation met als gevolg dat de
lok neerstorte vanuit de oprit naar aardsniveau.
Lok nog heel en dus gelijk maar de vangrails aangebracht.
4e Begonnen met het aansluiten van de contactrails en relais die nodig
om de wissels aan te sturen aan het begin van het schaduwstation.
Nu nog twee relais te gaan en omdat het schaduw nu begint te rijden
gelijk ook maar even een camera aan het begin van het schaduwstation
geplaatst.
aan de andere zijde van het schaduwstation komt straks ook een camera zodat ik straks het hele schaduwstation op de monitor in de
gaten kan houden.
Zo tot zover de draadjes trekkerij en nu gauw weer verder met kreatief met
kurk. Toch meer mijn ding.
Op bovenstaande foto zien jullie een aantal werkzaamheden waar ik mee
bezig ben o.a. de bovenleiding bevestigd met 2 zijdig tape dat scheelt weer
hoop schroef werk. Het wordt later toch opgenomen in de railsbedding van
Guszand en dan kan er niks meer mee gebeuren.
Verder ben ik begonnen met het plaatsen van een verbindingsweg waar
nog enig hoogte verschil in zit en aan de voorzijde waar nu nog een stuk
ontbreekt komt nog een rotonde met bushalte.
En wat komt er op het midden van de rotonde
, juist een standbeeld.
En nu de vraag van de week, zoek de verschillen
De foto's zijn ongeveer op dezelfde plek gemaakt alleen met een tijds-
verschil van een paar week. Succes.
Gevonden alle verschillen? Wat jullie ongetwijfeld hebben gezien dat er
een " huwelijk "heeft plaats gevonden tussen de baan en de module met
de steenfabriek, overigens blijft de module met de steenfabriek uitneembaar.
Zo nu nog enkele foto's van de geplaatste fabriek.
De komende zal ik proberen om de verdere aankleding van de fabriek klaar
te krijgen.
En omdat toch bruis van de ideëen wat moet dit nu weer worden c.q
gaan voorstellen
Daar mogen jullie rustig even nadenken want dit was hem weer voor deze
ronde. Dus tot de volgende update.
Mvg. Bernard