Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

ECos 2 verbinden met pc

Gestart door JosG maandag 26 juli 2010, 09:25:00

ECos 2 verbinden met pc

ECos 2 verbinden met pc
Sinds enige tijd heb ik een Ecos 2. Deze wil ik met koploper gaan besturen.
Als ik de Ecos met de pc verbind, dan kom ik het volgende probleem tegen:
er is geen verbinding mogelijk via de IE. (dus ik kan niet updaten, maar ook geen backup maken).
Volgens mij heb ik wel verbinding, want de lampjes branden, maar op een of andere manier wordt de Ecos niet gevonden. Op de pc komt de melding dat er verbinding is, als de Ecos wordt uitgezet, dan komt de melding dat er geen verbinding is (foutmelding 12007, kan geen http verbinding maken, opnieuw instellen is vereist).
Zijn er bepaalde instellingen waarnaar ik nog kan kijken? Kan de kabel toch kapot zijn?
het ip adres van de pc is 192.168.1.1, en van de Ecos is 192.168.1.2
De pc wordt als eerste opgestart, vervolgens pas de Ecos.

Ik gebruik een pc (win xp) zonder aansluiting aan internet, een cross-over-kabel voor verbinding aan Ecos. instellingen zijn precies zoals in de handleiding beschreven. Ik gebruik geen firewall en geen virus scanner.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jos
Re:ECos 2 verbinden met pc
Hallo Jos,
Ik begrijp dat je de ecos rechtstreeks op de pc aan sluit.. in dit geval heb je een crossover kabel nodig.

groet Jan

De PC is met de Ecos verbonden via een Cross-over kabel.

graag een glaasje wijn

kijk eens je IP instellingen na op beide.
ModelspoorKelder
gast

IP adressen zijn goed, maar controleer even of de adressen voor het subnetmasker op de ecos en de pc gelijk zijn. Die moeten namelijk overeenkomen. Dus: IP adres verschillend, subnetmasker hetzelfde op beide apparaten.
Daan

graag een glaasje wijn

ff vergeten te zeggen: zet je mask op 255.255.255.0 op beide toestellen.Op je PC zet je als GW (gateway) 192.168.1.2 en in de Ecos 192.168.1.1.
In je browser schrijf je dan in de balk gewoon 192.168.1.1 en je drukt enter;

Bedankt voor jullie reacties en adviezen.
Ik heb alles opgevolgd.
Maar niets hielp.
Ik heb toen maar eens de kabel doorgemeten: alles lijkt goed, de verbindingen met de diverse aansluitingen zijn goed, en volgens de schema's die ik op internet gevonden heb, is het inderdaad een crossover-kabel.
Toen ik de kabel weer aansloot, en de browser startte, kreeg ik zowaar het beginscherm van de Ecos te zien. Ook kon ook op de monitor de display van de Ecos tonen.
Daarna was het stil, kon ik niets meer doen, net alsof er geen verbinding was. Het icoontje van de netwerkverbindingen gaf wel aan dat er verbinding is; het groene en gele ledje op de pc branden beide, op de Ecos brandt alleen het gele ledje, en heel af en toe de groene led.
Het is mij niet meer gelukt om de Ecos te benaderen met de browser. Het is net alsof er geen fysieke verbinding is. De contacten heb ik schoongemaakt, echter geen resultaat.
Ik snap er niets meer van: is het nu een probleem van de instellingen (lijkt er niet op), of is het een kabel of ingang probleem? Wat dan te doen?

Jos

graag een glaasje wijn

Jos,zet eens de beide instellingen hier.Voor de instellingen van je PC kan je gewoon in een dos box (start-uitvoeren :intypen cmd en dan enter) ingeven ipconfig/all.
We kunnen dan zien wat er eventueel mis is.

Dat heb ik uitgevoerd, maar en een screenshot van gemaakt, maar hoe laat ik dat hier zien?

Het is nu toch gelukt om de screenshot te laten zien.

Jos

graag een glaasje wijn

Je hebt dus een verkeerde instelling.Zal ff zeggen hoe ik het heb ingesteld :
PC :
bij netwerkinstellingen (LAN) TCP/IP kiezen en aanpassen als volgt :
IP address: 192.168.1.1
Subnetmask : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.1.254
DNS : 192.168.1.254

Ecos:
Ip address : 192.168.1.254
Gateway : 192.168.1.1
Netmask : 255.255.255.0
DHCP server NIET aanvinken.

Dan stel je alles Fixed in.Is dit te moeilijk vink dan gewoon op de Ecos DHCP aan en zet op de PC je Lan verbinding op automatisch adres verkrijgen.
Ik vind het makkelijker zelf in te stellen dan melden ze zich sneller aan bij elkaar en heb je steeds hetzelfde ip adres op beiden.Kwestie van mss later in een netwerkje op te nemen en dan heeft elk toestel zijn vaste naam (ipadres).

Helaas lukt het nog niet.
Ik heb  alles precies uitgevoerd zoals je hebt beschreven, maar geen resultaat. Ik heb ook telkens de Ecos opgestart, na elke aanpassing.

Als ik de Ecos op DHCP zet, en de pc op automatisch adres verkrijgen, dan krijg ik op de PC wel een adres, maar op de Ecos geen IP adres.

Jos

graag een glaasje wijn

dan kan ik je ook niet meer helpen.Kijk eens of je de juiste crossover hebt :

http://www.bb-elec.com/images/EthernetRJ45A.gif

Op de PC moet ingesteld staan
IP-adres: 192.168.1.1
Subnetmasker: 255.255.255.0

Op de ECoS moet ingesteld staan
IP adres: 192.168.1.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 0.0.0.0
DHCP-server niet aanvinken
Bevestigen via het V-icoontje.

In de browser dan opgeven http:// IP-adres,  met als IP-adres 192.168.1.2

Mvg,
Peter

Beste Johnny en Peter,

De cross-overkabel heb ik gecontroleerd met een multimeter, en die is volgens mij goed.
De instellingen die je opgeeft zijn dezelfde als die in de gebruiksaanwijzing staan, en heb ik zo ingesteld.

Verder heb ik alle connecties gecontroleerd (voor zover je dat aan de buitenkant kunt doen), maar volgens mij zijn die goed.
Ik zal morgen het eens proberen met een andere pc. Misschien dat dat meer oplevert.

Jos
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo Jos,

Dit soort problemen heb ik ook gehad.

Het laatste getal van je ip adres van je pc is 1 zet het laatste getal van je ecos eens op 254.

bij mij was het zo dat de pc nog een aantal ip adressen maakte voor randapparatuur door een hoog getal te kiezen in de ecos werkte het bij mij.

Je kabel zal in orde wezen, je hebt immers de ecos in beeld gehad op je pc.

Succes.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hallo Jos,

Citaat van: JosG op maandag 26 juli 2010, 22:05:20
Ik zal morgen het eens proberen met een andere pc. Misschien dat dat meer oplevert.
Inderdaad, probeer het eerst eens met een andere PC. Had onlangs ook een probleem met de communicatie tussen de ECoS en PC. Bleek dat de netwerkkaart defect was.

Mvg,
Peter

Als je PC, met dezelfde netwerkkaart wel op internet kan, kun je er vanuit gaan dat de netwerk kaart juist is en goed werkt.

Bedankt weer voor jullie reacties.

Vandaag heb ik eerst het adres aangepast, zoals Peter voorstelde, helaas geen reactie van de Ecos in de browser. De pc die ik gebruik, heeft een ingebouwde netwerkkaart op het MB zitten. Overigens niet verbonden geweest met internet, dus dat gedeelte zou kapot kunnen zijn (wel draadloos)

Vervolgens heb ik een laptop aangesloten en ingesteld, en eveneens geen reactie. Deze connectie heb ik wel vaak gebruikt, en gebruik ik nog, en lijkt mij dus niet kapot.

Mijn conclusie is dat óf de kabel is niet goed, óf de Ecos is wat betreft de ethernetaansluiting niet goed. Overigens werkt de Ecos naar behoren en ben ik er tevreden over. Ik wil ook via Koploper het een en ander besturen en de data kunnen back-uppen.

Ik ga morgen maar weer eens een kabeltje kopen, wie weet, dat zijn de kosten ook niet.
Als iemand nog een idee heeft, dan hoor ik het graag.

Jos
Forum Moderator

Ik ben mijn set aangesloten via een switch, want dan heb ik ook internet en de verbinding naar mijn netwerk schijf.

In dat geval kun je gewone cat5 kabels gebruiken.

Succes weer, ik ken het gevoel van dit probleem je wordt er helemaal gek van maar uiteindelijk gaat het je lukken.

Ik stuur je zo ook nog een pb  :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.

graag een glaasje wijn

heb je de kabel vergeleken met het schemaatje waar ik een link heb voor geplaatst ?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Hallo Jos,

als ik naar het Ip van jouw computer kijk, staat jouw computer op het Ip adres 192.168.(00)1.(00)2 dan zal je Ecos op een ander adres moeten staan bv. 192.168.1.3 het laatste nummer mag slechts 1 keer in een netwerk gebruikt zijn. Vermoedelijk zit hier jouw probleem,

met vriendelijke groet,

Walter

Het probleem is opgelost.

Het bleek een probleem met de netwerkkaart te zijn. Ik heb er vandaag een nieuwe ingestopt, en nu werkt het zonder problemen.

Allen bedankt voor het meedenken en jullie suggesties en opmerkingen.

Mvg,
Jos
Forum Moderator

Dat zijn fijne berichten Jos  :D.

Kun je eindelijk verder met rijden en instellen in koploper.

Hou ons op de hoogte van je vorderingen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hallo,
Ook mij lukt het niet om de ecos met de pc te verbinden. Ik heb dit draadje door gelezen, maar zonder resultaat. Ik heb andere nummers in mijn ip.
Kan er iemand mij zeggen wat ik fout doe?

mvg,
Remie
ping eens naar je ecos ? 
hoe bedoel je?

graag een glaasje wijn

2 X topic met hetzelfde.Zo geraak je nooit aan een klaar antwoord.
Laten we dan hier verder praten ;)

Remie