Hallo,
Na mijn zoektocht naar een sluis in model, was de conclusie dat er geen enkele modelbouw fabrikant een sluis in zijn gamma had, die mij paste. Wat wel te vinden was waren kleine sluizen voor een sloot. Maar ik wou een sluis voor de binnenvaart.
Na wat rondrijden en zoeken op het internet waren genoeg voorbeelden gevonden.
Gelijk maar aan een schets begonnen.
De schets op ware grote getekendDan een zoektocht begonnen naar de geschikte materialen, conclusie balsahout. Het heeft veel goede eigenschappen zoals het lichte gewicht en snijdbaar met een cutter.
Zondag materialen gekocht. 2 stroken balsahout, 1 van 2mm en 1 van 5mm en 2 platen Faller decor flex 170803, die dienst gaan doen als sluismuren. De strook van 2mm dient om de achterkant (de deur zelf) te maken en de strook van 5mm dient om de dwarsbalken van de deur te maken.
Omdat het kriebelde ben ik maar begonnen aan de linker sluisdeur.
Alle onderdelen van de linker sluisdeur op maat gesneden.
De onderdelen van de linker sluisdeurEven in elkaar gezet om te kijken was het in zijn geheel geeft, een goed zicht naar mijn menig.
De linker sluisdeurGisterenavond gelijk aan de rechter sluisdeur begonnen.
Bezig aan de zijkant van de deur.
De zijkant passend maken voor de dwarsbalken.De rechter sluisdeur was gisterenavond nog af, en gelijk maar een fotootje genomen van het geheel.
Het geheelEn ook nog een fotootje van de 2 sluisdeur vergeleken met de schets.
Het geheel t.o.v. de schetsNu moeten alles nog gelijmd worden en ook de T-stukjes die 2 balken verbinden moeten nog gemaakt worden. Alsook de staalkabel van de ene hoek naar de ander hoek.
Daarna wordt gestart met de bouw van de sluis zelf.
Tot zover de stand van zaken, volgende vorderingen komen zeker nog.
Wordt vervolgd.
Marc