Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanbouw ron21

Gestart door Ron21 zondag 03 januari 2010, 16:55:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Wim,

Bedankt voor je leuke reactie.
Maart 2010 hebben ze die hernia eruit geplukt en sindsdien gaat het goed.

Gr.
Ron
Re:Baanbouw ron21
tycho28
gast

Re:Baanbouw ron21
Bedankt en ga zo door.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Even een kleine update van wat nieuw materiaal.

2 liliput modellen een BR 93 en de VT137 allebei wisselstroom voor Märklin, deze waren in de aanbieding bij een duitse leverancier, eigenlijk zat ik al ver over mijn budget met andere aankopen maar dit kon ik niet laten lopen  >:-D





Bij een bedrijf  waar iik regelmatig koop via ebay had ik wat rails, wissels en dergelijke gekocht en toen zag ik dit lokje.
Uit een startset, nieuw en digitaal.........?15,00  :O  Altijd mooi om mee te testen.


Maar het apparaat rijdt goed, prima rij eigenschappen, geruisloos en nog sterk ook  8o :O 8)
Ik heb dit jaar veel duurdere loks gekocht die veel meer herrie maken, waarvan ik de decoder heb gewisseld om betere rijeigenschappen te krijgen etc etc. Tja de details ....heeft ie eigenlijk niet......geen verlichting en als je hem achteruit laat rijden gaat er een ledje op de decoder branden  :?

Verder heb ik:
de bovenleiding van het station gedeelte pas gemaakt en de voeten van de masten meegestort in het gips.
Balast tussen de sporen gelegd
Perrons zijn nu ook af en moeten nu verder worden afgewerkt, loopbrug komt er ook maar is ook pas 50% af. (van 2, 1 maken)
Verlichting van de seinen van een aparte voeding voorzien
Ontkoppel rails in baan gemaakt
druk druk druk

Groeten
Ron

Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baanbouw ron21
Ron, die wagons achter dat locje van 15,00 ? welke zijn dat graag merk en catalogus nummer ook de prijs is welkom.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Johnny,

Deze wagon zit o.a. in startset 29840 en is op basis van 46200, Op beurzen worden ze veel aangeboden en op ebay ook.

Lackylok op ebay had er veel , of dit nu nog is weet ik niet.

Gr.
Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Rien,

Klopt, op houten heb ik ze ook zien liggen.

Vanavond even de baan schoonrijden en dan moeten we echt eens wat afspreken als alles weer werkt.
Heb nu nog één wissel die niet goed werkt, nadeel is dat deze al in het gips/balast ligt dus dat zal wel weer breken worden %#@%@#^T

Groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baanbouw ron21
Ron , bedankt voor deze info. Nu ik ze beter zie herken ik ze uit de set 29840 die ik ook heb.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baanbouw ron21
Mooie aankopen, waar blijven de foto's van de bouwwerkzaamheden  :D :D :D, vr gr Arie
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: dolphin op dinsdag 11 oktober 2011, 18:15:29
Mooie aankopen, waar blijven de foto's van de bouwwerkzaamheden  :D :D :D, vr gr Arie

Hé Arie,

Eerst even opruimen......het is echt een zooitje nu. Treinen rijden wel weer probleemloos rond dus het gaat de goede kant op.

Je stond trouwens naast me op de beurs in Dordrecht.  :D
Ik twijfelde of je het was, toen ik thuis even in je topic naar je foto's keek wist ik het zeker......volgende keer beter.  :D
In het echt ben je trouwens veel groter  :-) >:-D

Misschien vanavond nog een paar foto's

Gr.

Ron
Re:Baanbouw ron21
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baanbouw ron21
Ha die Ron.
Erg leuk om te zien dat de aankopen toch weer gewoon doorgaan! :D
Maar zo'n locje en die mooie "jonge vrouwen" bierwagons kun je natuurlijk niet laten lopen.

Jammer dat je toch nog een wissel moet uitbikken, doe maar snel dan kun je dit ook weer snel vergeten! ;)

Veel succes en daarna weer plezier.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2023

online
Re:Baanbouw ron21
Ron

Leuke aankopen en mooi toch dat het niet altijd duur hoeft te zijn om er plezier van te hebben.

Harald & Alex
Baanbouw ron21. => Loopbrug wel/niet ?
Zoals in een eerdere post al aangegeven heb ik 2 faller loopbruggen ingekort en weer aan elkaar gefrut.

Nu heb ik dat ding gisteren voor het eerst op de baan gezet en twijfel enorm of dit het wel gaat worden.
Er zit al verlichting in en er loopt al wat volk wat naar de treinen wil. Maar  het klopt niet met die trappen, ze zijn te breed ( perrons zijn te smal maar kan niet bredeer)  :o)

Loopbrug gebruiken of 2 gaten in de perrons maken met een trap naar beneden ????????

Graag jullie reacties en eventueel tips...... >:-D

Groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baanbouw ron21
Hallo Ron,

Op de een of andere manier staat deze loopbrug niet mooi op je baan, er mist iets aan maar wat, volgens mij heeft Arie laatst ook een loopbrug geplaatst en daar de trappen smaller van gemaakt.

Als je er voor kiest om in het perron trappen naar beneden te maken plaats hier dan licht in, dit heb ik op mijn perrons ook gemaakt en staat erg leuk.

Succes met je keuze.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

buiten het feit dat ie niet goed past vind ik 'em ook niet mooi, Marktplaats? :D

De rails heb je trouwens fantastisch mooi ingebed :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baanbouw ron21
Seinwezen
gast

Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

mooie loopbrug.
Geeft altijd een mooi effect op je station.
Als er leuningen opkomen zou het nog mooier zijn.

In het echt zijn de trappen natuurlijk ook bijna zo breed als de perrons.
Is voor een snelle afhandeling van alle passagiers.

Ik zie dat je mooie kale perrons hebt, zodat je er zelf nog een boel op kan knutselen >:-D.
Ben erg benieuwd of het kant en klare zijn en van welk merk?

Groeten Sander
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baanbouw ron21
Hallo Ron,

De loop brug van Arie (dolphin) zou denk ik mooier staan,
of de trappen smaller maken.

Verder ziet het er mooi uit zo  :)

Gr Einte
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Bedankt allemaal voor de reacties  :-)

@ Sander: Perrons zijn zelfbouw, de randen zijn van auhagen.

@ John: Thanks voor de tip  >:-D

@ Peter: bij jouw perrons had ik ook die trap naar beneden gezien.

@ Einte: De loopbrug van Arie leek mij zeker veel te groot voor mijn station vandaar deze keuze.

De trapen smaller maken is iets waar ik zelf ook al aan had gedacht en de brug moet zeker nog gepimpt worden.

Even nadenken nog

:thumbup:

Gr.

Ron
Re:Baanbouw ron21
Seinwezen
gast

Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

bedankt voor je reactie.
Dan ga ik maar eens opzoek naar de auhagen perronranden :D.

Groeten Sander
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Rien,

Ik heb nog een trap over om mee te prutsen.
De foto's van Arie heb ik zojuist ook nog eens bekeken want mijn perrons zijn exact even breed als die van hem.
Zijn bouw beschrijving heb ik ook gebruikt  ;)

Morgen eens bekijken hoe ik de trap mooi door de midden kan zagen  :idea:

Gr.

Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2023

online
Re:Baanbouw ron21
Ron

Wij hebben een andere loopbrug ook van Faller kijk maar eens hier:

http://forum.3rail.nl/index.php?action=dlattach;topic=27016.0;attach=12924;image

Die lijkt me bijlange na niet zo hoog als deze.Dat de trappen net zo breed zijn als de perrons dat lijkt me niet abnormaal.Alleen stoort de hoogte maar het is wel zo dat het natuurlijk onze mening is.Misschien lijkt het met een ombouw om de trappen heen wel anders?Dat de trappen helemaal open zijn lijkt het niet af???

Harald & Alex
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Harald & Alex,

Ik zal de bovenleiding eens plaatsen misschien kan de brug nog een stuk zakken.
Jullie hebben dezelfde brug als Arie maar deze heb ik bewust niet gekozen omdat deze voor mijn baan te kolossaal leek.

groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Update:

Met bovenleiding gepast en dan kan de brug nog wat zakken......maar het ziet er (nog steeds) niet uit  :thumbdown:

Dus=>  een proefstukje voor een trap gemaakt en dat andere ding gaat in de mislukte projecten kast.

Dat wordt dus een tunnel graven en de vierkante gatenboor opzoeken.

Groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baanbouw ron21
Jammer dat het niets geworden is Ron.

Maar nu kan je wel mijn idee met smd leds uitproberen  :D :D
Vandaag ben ik zelf met het derde perron begonnen en gelukkig zitten alle leds nu op zijn plaats.

Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baanbouw ron21
Ron,

gaat het je dan toch nog lukken om hier iets van te maken? >:-D

Groetjes, John
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2023

online
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: Ron21 op dinsdag 18 oktober 2011, 08:42:52

Jullie hebben dezelfde brug als Arie maar deze heb ik bewust niet gekozen omdat deze voor mijn baan te kolossaal leek.


Hoi Ron

Hmmm dat dachten we van die van jou ook  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar met de tunnel en trappen naar onderen kan je toch ook een mooi geheel maken.Misschien kan je nog iemand blij maken met de overgang.Veel succes in ieder geval met de verdere bouw.

Harald & Alex
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 18 oktober 2011, 17:43:09
Maar nu kan je wel mijn idee met smd leds uitproberen  :D :D
Vandaag ben ik zelf met het derde perron begonnen en gelukkig zitten alle leds nu op zijn plaats.

Peter, ik heb gisteren al even bij je gespiekt. Alleen mijn perrons zijn al klaar dus nu even kijken hoe ik dat zonder veel breek werk ga maken.


Citaat van: Tilly op dinsdag 18 oktober 2011, 17:45:33
gaat het je dan toch nog lukken om hier iets van te maken? >:-D

Van de baan bedoel je zeker  :-(  >:-D


Citaat van: harald en alex op dinsdag 18 oktober 2011, 21:19:16
Misschien kan je nog iemand blij maken met de overgang.


Een LGB rijder  :-) >:-D
Re:Baanbouw ron21
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: Ron21 op woensdag 19 oktober 2011, 09:22:32
Een LGB rijder  :-) >:-D

:mrgreen:

Ik denk dat je er verstandig aan hebt gedaan om de loopbrug niet te gebruiken. Hij zou inderdaad teveel uit de toon vallen op je schitterende baan.

Groetjes,

Rutger
Re:Baanbouw ron21
destrikjes
gast

Re:Baanbouw ron21
Ik deel de mening van Ruthger,

Nogmaals denk ik goede keus,

groetjes Arno
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
De laatste tijd niet erg veel "zichtwerk" aan de baan gedaan.
Het rechter deel van het station en achterliggende stukje terrein een beetje aangekleed en de verlichting aangesloten.
Verder veel voorbereidend elektrisch werk onder de baan, extra trafo's en ringleidingen voor het vervolg van de bouw.
De rechter wisselstraat is twee keer los geweest inclusief hakwerk omdat na balasten wissels gingen haperen.....dit was echt waardeloos werk waar de omliggende scenery niet van opknapt. Nu de hele week met rijden geen problemen gehad, wel de schakeltijd voor de kruiswissels naar 100ms gezet.

Deze week ga ik proberen om de rail bussen en kortere treinen eerder te laten stoppen met behulp van een virtuele melder binnen koploper.

Hier wat foto's:







Gr.

Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: Ron21 op dinsdag 11 oktober 2011, 18:51:58
Citaat van: dolphin op dinsdag 11 oktober 2011, 18:15:29
Mooie aankopen, waar blijven de foto's van de bouwwerkzaamheden  :D :D :D, vr gr Arie

Je stond trouwens naast me op de beurs in Dordrecht.  :D
Ik twijfelde of je het was, toen ik thuis even in je topic naar je foto's keek wist ik het zeker......volgende keer beter.  :D
In het echt ben je trouwens veel groter  :-) >:-D

Ron

Hoi Ron, ik zie deze opmerking nu pas  :?, moet ik voortaan toch maar mijn 3 rail sweater aandoen  :D :D :D.

Balen van de wissels die je hebt moeten uitbenen, hopelijk is dit nu verleden tijd.

Soms moet je inderdaad werkzaamheden aan de baan verrichten die je niet ziet, ik heb bij mij nog 10 seinen aan te sluiten  :(

Ik ben erg benieuwd hoe je de virtuele terugmelding in koploper zet, ook ik heb inmiddels 4 triebwagens  B).
Het zou super zijn als deze midden in het station kunnen stoppen,



vr gr Arie
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

leuk hé dat aansluiten :D

Het zijn weer mooie plaatjes :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2023

online
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron.

Mooie foto's en we zijn wel benieuwd met je ervaringen over virtuele melders.Hebben er ook al aan gedacht dit te gaan proberen maar zijn er nog niet aan toe gekomen.

Harald & Alex
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Mooie foto's heb je geplaatst. Jammer dat je zoveel extra werk heb moeten doen om je ballastwerk weg te slopen.

Is altijd zonde als je veel tijd besteed hebt aan de scenery en je moet dan weer een deel afbreken.

Hopelijk heb je geen problemen meer nadat je opnieuw ballast hebt aangebracht.

Groet Ronald
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Bedankt voor de reactie's.

Ik heb afgelopen dagen wat leeswerk gedaan m.b.t. de virtuele melders.
Sommige koploper gebruikers zijn positief en andere vinden het helemaal niets. (lijkt het dagelijks leven wel).

Ik had er nooit over nagedacht om de bussen / triebwagen in het midden te laten stoppen en ben eigelijk altijd bezig geweest om zo lang mogelijke treinstellen te kunnen laten stopppen in het station. Ik gebruik nu 2 melders per blok en kom dus een derde tekort.  :(
Alle ballast er weer uit slopen is een optie maar ik ben bang dat ik dan de motivatie verlies om met deze baan door te gaan. Ik ben de laatste tijd teveel "ergernissen" tegen gekomen.

Groeten

Ron

ps.  Net voor het eerst met dubbeltractie gereden......appeltje eitje  :-)  :thumbup:

Re:Baanbouw ron21
Lokkie
gast

Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Hopelijk ben je nu van de wisselproblemen af.
Ik heb zelf de knoop doorgehakt en ga voor servo aandrijving.
Het station met omgeving ziet er in ieder geval erg fraai uit. B)

Gr.
René
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: Lokkie op zondag 06 november 2011, 21:13:52
Ik heb zelf de knoop doorgehakt en ga voor servo aandrijving.

Ik heb je filmpje gezien en blijf je topic ook volgen

Gr.
Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
De Marklin 2857 op Houten gekocht.

Setje stond al lang op mijn verlanglijstje maar een nette vinden voor een goede prijs viel niet mee...
Deze set was nieuw en compleet met certificaat e.d.  maar de lok stond vast. (olie verharst)
Alles was simpel weer gangbaar te krijgen, decoder met esu magneet erin en rijden maar.


Re:Baanbouw ron21
Lokkie
gast

Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Mooi setje, heb ik ook. :P
Ik ben bezig om er een Maxon motortje in te zetten (vergt wel enig vijlwerk).

Gr.
René
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baanbouw ron21
Mooi Ron, ik heb het setje ook, maar simpel het onderstel verwisseld van de MFX Heischlok 37133 B), vr gr Arie
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Mooie foto's van een mooie baan  :thumbup:

Groet,
PJ
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: dolphin op zondag 13 november 2011, 19:40:46
Mooi Ron, ik heb het setje ook, maar simpel het onderstel verwisseld van de MFX Heischlok 37133 B), vr gr Arie

Je hebt wel wat weg van een goochelaar....laatst ook al zo'n truc met die 3777*l.  :D (Arie Kazan ??)  >:-D
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: Lokkie op zondag 13 november 2011, 19:18:41
Mooi setje, heb ik ook. :P
Ik ben bezig om er een Maxon motortje in te zetten (vergt wel enig vijlwerk).


René,

Ik heb een voorraad Maxon motoren liggen maar hiervoor loopt hij nu te mooi ....
Re:Baanbouw ron21
lukas
gast

Re:Baanbouw ron21
Mooie baan heb je!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Baanbouw ron21
Daan
gast

Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Mooie baan heb je gemaakt, en dat stuk station ziet er erg mooi uit. Vooral het inbedden is erg goed geslaagd vind ik.
Ga zo door.
Gr. Daan
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baanbouw ron21
Ron,

dit is inderdaad een fantastisch mooi setje :thumbup:

Welke decoder heb je trouwens ingebouwd, een LP V3 of V4? Vindt je dat die nu net zo mooi rijdt als met een Maxon?

Groetjes, John
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
John,

Er zit een lopi 4 in, esu magneet en een 3 polig anker.

Rij eigenschappen zijn goed (laatste firmware / instellingen voor marklin motoren uit bijlage van de laatste esu lopi4 handleiding)
Er is misschien best nog wel wat te verbeteren maar met deze instellingen ben ik heel tevreden.

De enige wijziging die ik verder nog maak is de topsnelheid met cv5 instellen (meestal tussen 30-40) en daarna cv6 voor de gemiddelde snelheid (meestal tussen 10-18) Dit probeer ik uit op het ijktraject van koploper.

De Maxon motoren gebruik ik alleen voor de enorme rammelkasten  >:-D

Groeten

Ron

Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

bedankt voor deze info :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Hier weer een kleine update van de werkzaamheden van de laatste weken.

Grote frustratie door haperende wissels. Niet de aandrijving maar echt mechanisch falen.
Dus ik was het nu echt zat..............



Kruiswissel gaf soms al eens een probleem maar nu was ik er echt klaar mee............  :evil:
Ook gelijk drieweg wissel voor het inrijden van het station vervangen.
Bij langzaam binnenrijden van het station bleef regelmatig een trein staan dus deze ook vervangen voor 2 enkele wissels.
Onder grond weer voorzien van nieuwe isolatie laag want het was niet de eerste keer dat daar een probleem zat.



Tijdens testen zat er ook aan de andere kant van het station een wissel die af en toe weigerde... dus gelijk eruit gesloopt  >:-D
Gelukkig had ik bij één van de kiloknallers op ebay twee C5 setjes gewonnen dus deze kwamen mooi van pas.



Inmiddels alle weer voorzien van balast en gisteren na uitvoerig testen (drie weken) ook alles weer met de airbrush bewerkt.

Ook weer wat nieuw materiaal erbij: een aantal bierwagons, een T12 loc en in rijswijk mijn lang gezochte V200 056 gevonden met ovp in hele mooie staat. Nu heb ik de 006, 027, 056, 060 dus kan ik ook dit weer afsluiten :o) Ook onderstaande schoonheid kwam als laat sinterklaas cadeau geheel onverwacht in mijn bezit (een "laag" bod  en niemand ging er overheen) Stond al geruime tijd op mijn verlanglijstje maar ging toch elke keer weer voor meer weg dan wat ik wilde betalen. Liever had ik de geweatherde versie gehad maar hier ben ik ook blij mee. Loopt als een zonnetje , binnenverlichting, geluidje............als nieuw :P



Een tijdje terug al een V100 met wat andere dingen gekocht alleen was het zo'n brandweer geval dus even een behandeling met de airbrush.
Opschriften aan de zijkant waren eenvoudig te verwijderen met thinner. daarna met rood alles weer 1 kleur gemaakt maar wilde wel het nummer behouden. Dakje gespoten en daarna met transparant zwart wat vuiler/viezer/smeriger gemaakt.






Momenteel rijden de treinen alweer een uurtje of 3 rond zonder probleem dus ik kan weer eens verder met wat andere dingen.

Groeten

Ron

Re:Baanbouw ron21
madcat
gast

Re:Baanbouw ron21
Tjonge Ron,

Jij hebt een mooie baan zeg, en als ik zo je draadje volg ook heel errrrggg veel moois rondrijden.
Ik blijf je draadje volgen......

Marco
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron, wat een ravage op je baan, maar weer netjes opgelost. Mooie Hamburger.
Ook de v100 weer netjes gespoten, dan moet het ook wel lukken om de Hamburger
te weatheren  :D, vr gr Arie