Hier weer een kleine update van de werkzaamheden van de laatste weken.
Grote frustratie door haperende wissels. Niet de aandrijving maar echt mechanisch falen.
Dus ik was het nu echt zat..............

Kruiswissel gaf soms al eens een probleem maar nu was ik er echt klaar mee............

Ook gelijk drieweg wissel voor het inrijden van het station vervangen.
Bij langzaam binnenrijden van het station bleef regelmatig een trein staan dus deze ook vervangen voor 2 enkele wissels.
Onder grond weer voorzien van nieuwe isolatie laag want het was niet de eerste keer dat daar een probleem zat.

Tijdens testen zat er ook aan de andere kant van het station een wissel die af en toe weigerde... dus gelijk eruit gesloopt

Gelukkig had ik bij één van de kiloknallers op ebay twee C5 setjes gewonnen dus deze kwamen mooi van pas.

Inmiddels alle weer voorzien van balast en gisteren na uitvoerig testen (drie weken) ook alles weer met de airbrush bewerkt.
Ook weer wat nieuw materiaal erbij: een aantal bierwagons, een T12 loc en in rijswijk mijn lang gezochte V200 056 gevonden met ovp in hele mooie staat. Nu heb ik de 006, 027, 056, 060 dus kan ik ook dit weer afsluiten

Ook onderstaande schoonheid kwam als laat sinterklaas cadeau geheel onverwacht in mijn bezit (een "laag" bod en niemand ging er overheen) Stond al geruime tijd op mijn verlanglijstje maar ging toch elke keer weer voor meer weg dan wat ik wilde betalen. Liever had ik de geweatherde versie gehad maar hier ben ik ook blij mee. Loopt als een zonnetje , binnenverlichting, geluidje............als nieuw

Een tijdje terug al een V100 met wat andere dingen gekocht alleen was het zo'n brandweer geval dus even een behandeling met de airbrush.
Opschriften aan de zijkant waren eenvoudig te verwijderen met thinner. daarna met rood alles weer 1 kleur gemaakt maar wilde wel het nummer behouden. Dakje gespoten en daarna met transparant zwart wat vuiler/viezer/smeriger gemaakt.

Momenteel rijden de treinen alweer een uurtje of 3 rond zonder probleem dus ik kan weer eens verder met wat andere dingen.
Groeten
Ron