Vorig jaar rond deze tijd werd het 42 jaar oude virus wéér geactiveerd door ?n collega (De Geluidsman).
Ik was 7 toen mijn vader me besmette met het treinenvirus.
Nu ben ik 50 en heb sterk het gevoel er nooit meer vanaf te komen.
Na ?n bezoek bij Peter (De Geluidsman) was het mij wel duidelijk.
Al mijn ?oude? M-rail zal plaats moeten gaan maken voor C-rail.
?n Collega blij gemaakt met mijn M-rail, hij zal zich eerdaags nog wel inschrijven op het forum.
Zijn baan is impressive te noemen, mede omdat hij al héél veel M-rail had.
Maar goed, zo gezegd zo gedaan. C-rail en digitaal zal zijn intrede gaan maken in huize Rieske.
Mijn excuses voor de kwaliteit van de foto's. ( wat wil je met een GSM)
Dit was de uitgangspositie, maar gaande weg veranderde er natuurlijk wat.
Hoe kan het ook anders als je zoveel informatie op het forum krijgt en vindt.
Ga maar eens een kijkje nemen bij WimN, of breng eens een bezoekje aan 'n beurs.
Verrijdbare tafel gemaakt (spaanplaat) zodat ik altijd rond de tafel kon lopen.
Maar onder de tafel ligt vloerbedekking en dat is niet prettig/handig.
De overstap naar laminaat zal gemaakt moeten worden en komt steeds dichtbij.
Proef spiraaltje van R1
What goes up must come down.
Verrijdbare spaantafel is afgebroken zodat er laminaat gelegd kon worden. Daarna een vaste tafel gemaakt afgedekt met houten platen. De rechtse kant is inmiddels ook dicht gemaakt
De vaste tafel bevalt me wel, al heb ik sterk mijn twijfels of ik de tafel bedekt zal houden met de houten platen. 'n Open structuur is gebruiksvriendelijker. ( of zie ik dat fout?) Op dinsdagavond heb ik een bezoekje gebracht aan de MSG te 's-Hertogenbosch, daar start men met een nieuwe baan. Voor mij ideaal om in te stappen en er mijn voordeel mee te doen. De huidige afmeting van mijn tafel zijn 4,40 x 2,65 meter minus 1m² voor de naar binnen openslaande deur.
Het idee is om eerst eens een proefbaantje maken om met Koploper te gaan stoeien.
Bij Albert Jan had ik dit baantje gezien. De oorspronkelijke baan is de Aelderbaan van Chris Burger. Meen me herinneren dat AlbertJan het een en ander eraan gewijzigd heeft.
Na wat passen en meten moet dit het testbaantje gaan worden om koploper eerst wat onder de "knie" te krijgen. Alvorens ik over ga tot ................. ( later in dit topic te volgen).
Voor degene die belangstelling mochten hebben in het ontwerp, bij deze.
De tekening is gemaakt door Thierry. (Giant)
De baan is zoals gezegd naar een idee van AlbertJan.
Hij had hier ook 'n topic voor aangemaakt.
voor meer info:
Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.