Vandaag kwam er een pakketje binnen, met daarin:
2 ESU lokpilot 3.0 decoders, nieuw in doos
'service factuur' à ? 0,00

Mijn garantieclaim gehonoreerd.

En dat had ik toch niet helemaal verwacht:
Als bon een Ebay aankoop van 4 tegelijk
de
stekkers van de 2 defecte 52610 decoders met stekker
waren afgeknipt, draaduiteinden met soldeer hingen er aan,
defect kwam door massa-kortsluiting
Wel heb er een uitgebreide (Engelstalige) beschrijving bijgedaan van de exacte omstandigheden en verschijnselen van het defect raken. Hoewel zeer verschillende oorzaken in feite op eenzelfde wijze stuk gegaan direct na inbouw van de decoder: kortstondige ('ittermittend') kortsluitingen, dus snel achter elkaar wel-niet-wel-niet kortsluiting.
Tevens de 2 defecte decoders en ingevulde garantieblaadjes uit het ESU boekje.
Blijkbaar is deze omschrijving met opmerkingen dat ik toch dacht dat ESU decoders tegen kortsluiting beveiligd waren en andere toelichting, gehonoreerd.
Andere toelichting: de werkwijze van inbouwen (voorzichtig, meten en controleren, hulp van meer inbouw vaardig persoon etc.) en dat ik in elk geval graag dit aan ESU als ervaring wilde voorleggen, in het midden latend of ik nu 2 nieuwe eis/wilde. En dat ik nu na deze ervaringen toch wel een beetje bang geworden was van het inbouwen van ESU decoders

en de 2 overgebleve decoders nu maar in de kast lagen

.
Dus met hernieuwde moed en de oorzaak van de kortsluitingen gevonden hebbend komt binnenkort bij mijn ex analoge BR 53 weer op de werktafel voor inbouwen van nieuwe decoder.