Hallo allemaal,
Gisteren in Houten een leuke dag gehad, veel bekende tegengekomen maar ook nieuwe gezichten ( zelfs uit Maastricht
).
Met een lange verlanglijst richting de beurs vertrokken om alleen scenery spullen te kopen, dit liep iets anders
Ik heb me gek gezocht naar een bouwpakket met een ruine, maar kon er helaas geen een vinden, ik had een gebouwde ruine in mijn hand en twijfelde of Saskia dit wel leuk zou vinden ze wil de boel zelf in elkaar lijmen en schilderen.
Ik had hem nog niet neergezet of Hoogovens kocht hem gelijk
.
Hij was blij dat ik hem terug zette, veel plezier ermee.
Toch slaagde ik erin naar lang zoeken iets te vinden, ook deze was al gebouwd maar na overleg met Saskia heb ik hem maar gekocht.
Bij Anita decor heb ik een aantal mallen gekocht, ik vind dit erg leuk om te gebruiken en het gaat redelijk snel.
Verder pigment poeders en wat verf, van Jaap Vriend heb ik een doos zeeschuim gekocht voor de aankleding op de berg.
Voor Saskia heb ik een koe meegenomen, deze kan haar kop bewegen en zij komt langs het spoor te staan, ik ga kijken of ik de beweging kan sturen als er een trein voorbij rijd.
Verder nog wat kleine spullen zie foto.
Van Aart kreeg ik een grote set antislipbandjes kado
nog bedankt Aart.
En van Albertjan kocht ik nog 3 x AJ-S88 en 3 x AJ-K83 decoders, deze heb ik nog niet nodig maar zijn alvast bedoeld voor de baan die ooit op zolder gebouwd gaat worden.
Na een lange dag ( was al 14.45 uur ) ging ik richting de uitgang, ik had me nog zo voorgenomen geen rollend materiaal te kopen maar....................
Deze set kon ik niet laten liggen, ik had al vaker naar deze benelux versie gekeken maar dan lag er maar een of twee rijtuigen.
Nu heb ik een leuke set bij elkaar.
En dan de teleurstelling, ik heb een Roco 1103 met bijpassende rijtuigen en hiervoor wou ik een stroomvoerende koppeling kopen ( de rijtuigen hadden deze al ) zodat ik voor de stroomafname 2 slepers en meerdere massa's kon gebruiken.
Vanmorgen toen iedereen nog sliep heb ik de spullen gepakt en de loc opengemaakt, alles voorbereid en toen ik de koppeling pakte zaten er wel heel veel draadjes aan
.
Per ongeluk had ik een setje 4 polige gekocht terwijl het 2 polig moest zijn, hier baal ik echt van, alles stond klaar om dit in te bouwen maar ik kwam van een koude kermis thuis.
Deze ombouw moet ik dus uitstellen.
Voor de rest een top dag gehad in Houten, ik ga zo weer verder aan de berg knutselen een mooi plaatsje zoeken voor de ruine.
Mvg,
Peter / degeluidsman.