Citaat van: bellejt op donderdag 19 november 2009, 19:02:32
blijf van de Dremel af hoor.Ik heb een B & D gekocht met hulpstukken.Een stuk goedkoper en veel degelijker.Ik koop er wel de hulpstukjes zoals schijfjes ,boortjes enzo van Dremel bij.Mijn broer had er 3 versleten op 1 jaar.Ze worden wel gratis hersteld maar je bent ze toch een periode kwijt.Met mijn B&D heb ik op 2 jaar tijd nog geen enkel probleem gehad (zelfs als hij ff blokkeert omdat ik te snel wil gaan).
Bijzonder dat jij zo voor B&D gaat.
Ik heb nu alle B&D troep de deur uit, behalve een 20+ jaar oude B&D accuboor. Vroeger was B&D goed maar tegenwoordig niets dan goedkope troep.
Toppertje hier bij ons was een kleine nietsnut van een schuurmachientje,
binnen 3 weken bij het vuil, wat een troep en een onding.
Ook die 'dremel' achtige machiene van B&D die ik zag, oogt een stuk lomper en in zelfde koffer (zelfde komaf?) als die kleine schuurmachine.
2 weken geleden mijn uit elkaar vallende B&D Workmate, toch het handelskenmerk van B&D, vervangen door een goede.
En je zegt dat je wel de opzetstukjes van Dremel koopt. Die zijn nu juist duuur vind ik. Ooit zaten bij een Gamma 20 euro 'dremel' tool aan Dremel gelijkwaardige bitjes. Apparaat was leuke starter maar echt slecht. Een aantal van die bitjes heb ik nog steeds. Ik zoek nog naar merk en winkel waar dergeijke opzet stukjes te krijgen zijn voor weinig.
Ik gebruik mijn Dremel 300 nu regelmatig (zie o.a. mijn rail hak- en sloopwerk elders op dit forum) en geen problemen of mindere performance. Nog niet in elk geval.
Maar bij mij blokkeert ie ook niet. Voor zwaardere klussen heb ik zwaardere tools
(slijpschijven, en mijn favoriet de haakse slijper, maar dat is niet voor modelbouw)
Nou ja, goed te horen dat bij jou de B&D rottory tool bij jou wel bevalt, maar om Dremel nu af te doen als slecht kan ik dus niet paatsen. In elk geval niet t.o.v. Black & Dekker
Einte: sterkte met de chocomel en je dagje 'vrij af', maar zaterdag weer gewoon aan de slag met de rails he?
Hier bij mij in elk geval wel, zaterdag alleen thuis, dus verder bouwen.