Ron,
dat is goed om te horen, bij mij ook nog steeds geen problemen.
Peter,
Ik hoop dat het bij jouw ook goed uitpakt.
Betreffende de betrouwbaarheid van de wisselaandrijvingen had ik voor mijzelf als norm gesteld dat een weigering van 1 op de 100 schakelingen niet goed genoeg is. 1 weigering per 1000 zie ik als acceptabel. Tot nu toe gaat het goed maar wat zegt de toekomst? Naast de betrouwbaarheid van de aandrijving is de rest van de wissel natuurlijk ook belangrijk. Het mechanische deel van de wissel heb ik voor de inbouw van de aandrijving getest. Door met een kleine schroevendraaier het kleine hendeltje aan de onderzijde van de wissel op en neer te bewegen, voel je of alles in orde is. Hier een foto, niet helemaal scherp maar wat wil je met een cameratje van ?100,-
Zonder al te veel kracht te zetten moet de wissel zonder problemen omslaan. Bij mij was dit geen enkel probleem omdat het allemaal nieuwe zijn, ik gebruik trouwens alleen maar slanke wissels.
Daarnaast is en blijft!!! het natuurlijk belangrijk dat van bovenuit geen vuil dit mechanisme kan gaan blokkeren, met name dit deel:
Het blijft dus zaak de railzen zo stofvrij mogelijk te houden en regelmatig met een stofzuiger, of zuigwagen dit zuiver te houden. Met andere woorden: het is dus niet alleen de aandrijving maar het totaalplaatje wat de betrouwbaarheid bepaald.
Groetjes, John