Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Marklin baan 04-2024

Gestart door frank-wouters woensdag 23 september 2026, 11:59:14

Marklin baan 04-2024

Marklin baan 04-2024
Hoi

ik ben na een langere tijd weer beginnend modelspoorbouwer.
nu zou ik willen beginnen met de baan uit het marklin magazine 04/2024, maar dan in spiegelbeeld, daar de kamer waar deze in moet komen voorzien is van ramen en deuren waar ik bij moet kunnen. is er iemand die mij kan helpen deze baan in spiegelbeeld te zetten.
ook zie ik waar de seinen moeten komen en welke twee richting verkeer is. maar ik zou nog wel wat hulp kunnen gebruiken voor het bepalen van de stop en start secties

ik zie uit naar een reactie.

PS
is het ook mogelijk om deze baan in een gratis ( of niet te duur) programma te zetten zoals WinTrack te zetten of heeft iemand een vergelijk baar spoorplan? ik kan wel wintrack aanschaffen maar mijn Duits en Engels is onder de maat.

alvast bedankt voor het meedenken
Re: Marklin baan 04-2024
Hoi medeleden

is er een Nederlandstalige versie van Wintrack?
of is er een ander Nederlandstalig plan programma?

groet
Frank

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Frank.

Welkom op het 3-rail forum  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Anyrail. €60 Er zelf gebruiker van en erg tevreden mee. Maar als je echt veel 3D wil, dat is (nog) niet aanwezig. Wel kun je de baan in 3D aanschouwen, maar geen landschapsbouw. Hopelijk wel in ontwikkeling.
Met Anyrail zou ik dus kunnen helpen.
Hoi Cor

bedankt voor je reactie. ik ga hier eens naar kijken.
zitten hier de bibliotheek van marklin railstukken ook in?

groet
Frank

Zeker. Zowel m, k als c en tientallen andere merken

graag een glaasje wijn

oudere versie van wintrack kost weinig of zelfs gratis te vinden en mss het plan hier zetten want die benaming zegt niet veel.

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/journal/maerklin-magazin/2024/Gleisplaene_Maerklin-Magazin_04-2024.pdf
Hoi

Hoe kom je dan aan een oudere versie van wintrack ?

graag een glaasje wijn

demo te vinden op internet

Op de site van Anyrail (https://www.anyrail.com/) kun je ook een demo vinden en 50 railstukken leggen. Ik ben al in Anyrail bezig geweest met de baan te tekenen. Er zitten wel een paar foutjes in van Märklin, maar de grootste heb ik er al uit. Ik voeg hier de .any toe en deze kun je volgens mij wel in de gratis versie naar voren halen, maar niet bewerken, omdat het meer dan 50 stukken zijn.
Zelf teken ik in Anyrail graag met hartlijn, dus de toegevoegde .any is ook met hartlijn.

Wel wil ik opmerken, dat dit wat de aanschaf van rails geen goedkope baan is.

Windhoven

Dat Keuterman nog bestond kon je daar de NL versie van WinTrack vinden. Maar helaas is dat niet meer.

Poe, Gerrit Keuterman in Borne. Das al weer bijna 10 jaar geleden. Bijgevoegd het uitgewerkte en verbeterde baanplan in Anyrail. Volgens mij wel in de gratis dowload versie van Anyrail te uploaden.