Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij schrijvers! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Welke rijtuigen achter de Kittel?

Gestart door Qwerty Asd donderdag 17 september 2026, 16:56:24

Welke rijtuigen achter de Kittel?
Hallo iedereen,
Momenteel rijden er hier twee leuke Kitteltjes rond. Vers voorzien van nieuwe elektronica en minidecodertjes.
Graag zou ik hier ook een of twee kleine rijtuigjes van de K.W.St.E. achterhangen, alleen welke?
De meeste Marklin modellen zijn de veel te grote 4 assers. Ik meen me te herinneren dat ze wel een set van 4 kleine 2 assige rijtuigjes in het programma hebben gehad, alleen waren die vrij eenvoudig weergegeven.
Kunnen jullie me een paar alternatieven noemen? Merk is onbelangrijk zolang het maar H0 en K.W.St.E. is.
Hoor graag!
Mvg
San
Re: Welke rijtuigen achter de Kittel?
Eens kijken bij Brawa
Er zijn van Marklin voldoende 2 assige wagentjes hoor. Denk bijvoorbeeld aan Marklin 4301 en 4302. Deze hebben ook binnenverlichting met lampjes. Later werden ze nog een keer uitgebracht als 43010 en 43020 zonder verlichting en er zijn nog meer periode 1 en 2 wagons met 2 assen.
Je kunt er inderdaad alles met wielen onder achter hangen maar ik dacht dat er naar iets van K.W.St.E.gevraagd werd.

graag een glaasje wijn

marklin heeft er inderdaad en als ik google vind ik ze op afbeeldingen bv:

42122 / 4212
45102
4510

Brawa 45619

Dank voor de suggesties, heren!
Ben er echter niet niet uit wat het gaat worden.
Had gehoopt iets soortgelijks als onderstaand rijtuigje te vinden:

Alleen dan van de K.W.St.E...

graag een glaasje wijn

fleischmann 4892 maar dan moet je het lokje verkopen .Of  5820, 5821, 5825, 5826 en 5827
Verdraaid! Dat zijn ze! Ik ga op zoek.
Dank!
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: bellejt op woensdag 07 oktober 2026, 17:56:38Of  5820, 5821, 5825, 5826 en 5827
Die zijn van de KPEV?

Misschien de Märklin 4035 wel iets, allen wel met relex koppelingen.
Nee de 5820 en 5821 zijn uit Wurttemberg en zouden perfect passen. Die Marklin 4035 set is de eenvoudige hobbyset die al noemde in de openingspost.
De Fleischmann 5820 en 5821 rijtuigjes gespot en meteen maar gekocht. Ben benieuwd. Dank voor de tips!
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: Qwerty Asd op woensdag 07 oktober 2026, 19:51:51Nee de 5820 en 5821 zijn uit Wurttemberg en zouden perfect passen.
https://fleischmann-ho.nl/publicaties/productinformatie/downloads/2005/pi-2005-04.pdf
Zit Fleischmann er dan zelf naast?
Ook niet. Alleen gebruiken ze de cijfercombinatie voor meerdere modellen. De wagens die je laat zien hebben allemaal 85 in het artikelnummer. Dat wil zeggen dat het om een speciale serie gaat. Naast de 5820, is er ook de 5820k en dus de 85 5820k. Verwarrend. Dat dan weer wel...