Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan

Gestart door eduardo zondag 31 maart 2024, 12:01:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
prettige paasdagen allemaal. de afgelopen week een plastic groen viaduct onderhanden genomen. Hierbij een indruk van het resultaat.

ed
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
 @citaat  die brug kan wel een schilderbeurt gebruiken.  O:-D
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
Wellicht iets te roestig. Ik denk niet dat in werkelijkheid een brug in zo'n toestand bereden wordt. Je kan de roest wat dempen door er nog een laag haarlak of Chipping fluid (AK ofzo) over heen te spuiten of verven. Na droging een laag groen er over. Daarna met een oude penseel en wat (lauw) water de groene laag wat verwijderen. Dan krijg je mooie roestplekken en een verweerde verflaag.
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
brug staat in de menie en wacht op afschilderbeurt

cees
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
Ik vind hem niet te roestig. Als je met chippings en andere vergelijkbare technieken gaat werken, loop je juist de kans dat de roest dikker wordt. Dat er korstjes ontstaan. Dan gaat de brug er gevaarlijk uitzien. De laag roestige aanslag lijkt nu meer op stof en vliegroest in een droog klimaat.
In de echte wereld tijd voor schoonmaak en een schilderbeurt.

Groet,

Peter
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
Citaat van: BlikkenTinus op donderdag 04 april 2024, 08:48:50ls je met chippings en andere vergelijkbare technieken gaat werken, loop je juist de kans dat de roest dikker wordt.
Dat is niet mijn ervaring.
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
bedankt voor je reactie, ik weet hoe chipping medium werkt en pas het vaak toe. Weathering, veroudering of vervuiling, hoe je het ook noemen wilt, doe ik niet om een mooie glimmende brug, resp. wagon te krijgen als eindresultaat. Dan hoef ik ook niet al die spullen aan te schaffen. Ik doe het om, wel, om het te verouderen, zoals je ook kunt zien op alle foto's eerder in deze rubriek gepubliceerd. Je bent gauw geneigd om je teveel te focussen op Nederland of Duitsland, waar het gewoon perfekt moet zijn. Kom eens hier naar Z-Spanje of kijk eens rond in de oostbloklanden, ooit een spoor brug in de USA of Canada gezien? Dat zijn mijn voorbeelden. Niets mis mee.
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
Citaat van: eduardo op maandag 22 april 2024, 21:07:16Kom eens hier naar Z-Spanje of kijk eens rond in de oostbloklanden, ooit een spoor brug in de USA of Canada gezien? Dat zijn mijn voorbeelden. Niets mis mee.
Als dat jouw referentie is, is dat toch prima.
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: märklin viaduct van de baan naar mijn werktafel en terug naar de baan
Lijkt me best realistisch, ook voor Nederlandse begrippen. Deze brug bijvoorbeeld zag er in 2016 al zo uit. Ik weet uit eigen waarneming dat er sindsdien waarschijnlijk weinig aan gebeurd is.