Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in -dit topic-.

Technische problemen met de Arend?

Gestart door MarklinKoen zondag 10 juni 2012, 20:46:45

Technische problemen met de Arend?
Hallo allemaal,
Op de website van het SpM staat dat de Arend voorlopig niet onder stoom kan komen door technische problemen.
Wat is er aan de hand? (wie weet dat?)

Groet,
Koen
Re: Technische problemen met de Arend?

mooie 44er bij de VSM

Hallo Koen,

Toen ik er laatst was en dat ie onder stoom was, zag ik dat ie water lekte bij één van de buizen. Dat is op zich niet zo'n groot probleem, maar het moet wel verholpen worden. Misschien dat anderen het ook hebben gezien?

Groet, jasper

mooie 44er bij de VSM

Hallo Allemaal,

Ik vind dit wel erg sneu voor Koen. Hij post iets over de Arend en er komt een discussie los die volgens mij helemaal niet meer over de Arend gaat. Ik denk dan ook dat het verstandig is dat we weer terugkeren naar waar het eigenlijk om ging. Namelijk de vraag van Koen of er ook mensen zijn die iets meer weten over de technische staat van de Arend. Inderdaad toen ik daar laatst was met On traxs. toen stond de Arend onder stoom en vertelde een medewerker dat ze voorzichtig omgingen met de Arend omdat hij water lekte. Ik kon ook duidelijk zien dat er in één van de koperen leidingen een kleine lekkage was bij een verbindingspunt. De medewerker zei dat het niet echt heel erg erg was, maar het was wel een aandachtspunt. Maar als er mensen zijn die er meer van weten, laat die mensen dan even wat posten zodat iedereen wat er mis is en of het te repareren valt.

Groet, Jasper
Wat ik laatst begreep betreft het alleen onderhoud aan een aantal appendages. Dit wordt door het SpM uitbesteed aan een ketelonderhoudsbedrijf. Zou verder niet heel interessant hoeven te zijn. Tenzij er tijdens het onderhoud e.e.a. gevonden is. In dat geval: ik heb geen idee! :P

Groeten,
Vincent
Mocht de Arend een reparatie nodig , zal hij denk ik , naar de ZLSM gaan . Deze hebben al ketelwerk gedaan aan de Arend ( Vlampijpen en dergelijke zaken vernieuwd )

condens is normaal , en iedere stoomloc heeft een bepaalde trek . de ene gebruikt veel water dan een soortgenoot , de andere heeft een 'ochtendhumeur' en moet je rustig wakker maken .

V65

Op het NMLD forum is er ook nog geen nieuws te lezen over de Arend. Ik denk dat op dit moment iedereen bij de museumorganisaties te druk is om de treinen aan het rijden te houden.
Ja de clup waar je nu bij zit of waar je later bij wil... :?
dat plan 46 de 646 4tje gesloopt is is waarschijnlijk mijn schuld, ik brak ooit perongelijk het asbakdekseltje af met spelen en klepperen ermee. :)
Goed, ik hoop dat de rust hier weer een beetje weder gekeerd is:

Het probleem van de arend:

Er is een lekkage bij ventielen van de voedingsleidingen. Deze zijn inmiddels gedemonteerd en worden ze verder bekeken en zo nodig gerepareerd. Verder is mij (nog) niet bekend.

mvg,
Robin
Tjonge, je bent even niet op het forum, en de speeltuin is gelijk weer open.

Vanaf nu on topic. Alles wat niet met de Arend te maken heeft, vliegt per direct het archief in.

Citaat van: Roy op woensdag 13 juni 2012, 08:13:18
nounounou, wat een gevecht hier weer. En door het verwijderen van een antal reacties is naar mijn idee het topic toch nutteloos geworden, dus kan net zo goed naar het archief?
Voor zover ik weet, is er door de mods niks gearchiveerd, Mathijs kan wel een aantal reacties weggehaald hebben...
Ik ben hier zojuist even met de bezem doorheen gegaan en ik heb het nodige geveegd.

Vanaf nu gaan we alleen praten over de (technische) problemen van de Arend. Mocht dat weer niet lukken dan gaat dit topic het archief in en heeft Koen -helaas- nog steeds geen antwoord op zijn vraag.
Ik hoop dat we nu duidelijk genoeg geweest zijn.
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Helaas Gerard, geen koelkast voor jou. Robins, medewerker van het NSM, heeft net keurig antwoord gegeven. Ik citeer:
Citaat van: robins op woensdag 13 juni 2012, 11:15:43
Er is een lekkage bij ventielen van de voedingsleidingen. Deze zijn inmiddels gedemonteerd en worden ze verder bekeken en zo nodig gerepareerd. Verder is mij (nog) niet bekend.
Oke, bedankt Robin!
Beste Koen,

Ik ben bezig een profielwerkstuk te maken over de opkomst van de Nederlandse spoorwegen en kwam dit tegen.
Ik weet niet of je het al wist.

01-08-2012 »

Arend in augustus weer inzetbaar
Vorige week werd met succes de Arend onder stoom gebracht en
is er ook mee gereden. De Arend kampte met een lekkage bij de
ventielen van de voedingsleidingen. De opnieuw gemonteerde
klephuizen druppelen nog wel een beetje, maar voor de inzet in het
derde weekend in augustus bestaat geen enkele belemmering
meer en zal de Arend gewoon rijden.

groet Daniël
Speciale Gast Events Team

Tijdens het SpM onder stoom reedt de Arend ook op en neer over het stukje rails wat er lag.
Dus het werkt weer.