Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

zwolle 1:1

Gestart door jumbo zondag 05 april 2009, 20:52:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
tja wie weet wat er uit de dia boxen te voorschijn komt .

Heb al is eerder geprobeerd ze te foptografeeren, maar was met oud toestel , en ook met nieuwe al is wat geoefend , maar nu redelijke kwaliteit uit me opstelling met schoenen doos 40 watt lamp der in en witlichtdoorlatenstukplastic achter vakje waar dan weer dia voorkomt , toestel in macro stand iso 80 kunstlichtinstelling en hop jullie zien resultaat .

En der komen der dus inderdaad meer voorbij , ook al me ooit al is geplaatste uit bentheim weer opnieuw gefotografeerd , ook vele malen scherper en mooier dus .

kijk ook is naar me youtube kanaal staan ook films uit die tijd tussen kanaalnaam : ru103di
Re: zwolle 1:1
Günther
gast

Re: zwolle 1:1
Wow, wat een mooie foto's Ruud.
Kijk uit naar de volgende serie.

vr.gr. Günther.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Hoi Ruud

Bedankt voor het plaatsen van zo veel mooie plaatjes,

Tony :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1



















Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2006

offline
Re: zwolle 1:1
geweldig dit !

de 2e foto met de 1200 + icr wagens, waar is die genomen?

groet,
willem
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
ergens tussen amsterdam hbf en opstel terrein ???????  , i.vm. 150 jaar spoorwegen kon toen pendelen tussen amsterdam en watersgraafmeer misschien ik zou het eigelijk niet weten .
Re: zwolle 1:1
Günther
gast

Re: zwolle 1:1
Ruud is die tweede foto uit een stoomtrein genomen??
Zijn weer mooie foto's.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
ja een stoomtrein dacht van de hoogovens pendelde heen en weer
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2011

offline
Re: zwolle 1:1
Hoi Ruud,

prachtige plaatjes weer. :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Ruud, als je wijs bdent dan verzamel je deze foto's even in een mapje en dan kom je hier een keer koffie drinken. Dan haal ik ze voor jou onder de scanner door en maak ze even echt digitaal. Sommige van die foto's zijn gewoon te mooi om ze zo te laten, even de zweempjes eruit en ruis deruit verscherpen kleur terugbrengen en klaar....onthou het maar (moeten er geen 200 worden tuuk:D )

grt, JW
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Zijn geen foto's maar dia's :-)
Re: zwolle 1:1
Blausee-Mitholz
gast

Re: zwolle 1:1
Was goedkoper, ik heb er ook duizenden  ;)

Mvg, Johan
Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Kan ook Ruud, heb er een speciaal houdertje voor, mits het geen halfkleinbeeld is. Die heb ik weer niet.

grt, JW
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Vind dat ze nog wel goed voor de dag komen zo hoor , meeste dia's zijn uit de tijd dat als ik na daggie werken hapje gegeten had , met fiets op pad ging met film/foto camera.
Dus meestal in avondlicht  en  ja toendertijd kon je nog niet effe test foto maken en kijken als langszoevende trein er wel scherp op stond ,dat was dan weer het spannende als rolletje vol was en richting ontwikkelaar was :-)
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: zwolle 1:1
Citaat van: jumbo op vrijdag 19 oktober 2012, 22:12:56

..... nog maar een paar dan ......


Maar zijn dit dan allemaal recente foto's?
Want d'r zit volgens mij best wel oud spul tussen?

(en anders moet ik schijnbaar toch maar verhuizen, Zwolle, of elders.....).
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Recente foto's hoor ,spul rijd hier dagelijks gewoon nog rond ,bij jou niet dan ? :-)
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: zwolle 1:1
Citaat van: jumbo op woensdag 31 oktober 2012, 13:00:47
..... bij jou niet dan .....

Helaas, in het Noorden (richting Leeuwarden) is sinds een jaar geen vrachtverkeer mee.
Echt heel jammer.

Wel heb ik 'toevallig' een aantal maanden geleden weer eens wat anders gezien als anders (Koplopers en Dubbeldekkers). Een losse rangeer loc die schijnbaar voor een klusje naar Leeuwarden moest. Erg van genoten.

Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: zwolle 1:1
Citaat van: i_m_johny op woensdag 31 oktober 2012, 19:33:48
Citaat van: jumbo op woensdag 31 oktober 2012, 13:00:47
..... bij jou niet dan .....

Helaas, in het Noorden (richting Leeuwarden) is sinds een jaar geen vrachtverkeer mee.
Echt heel jammer.

Wel heb ik 'toevallig' een aantal maanden geleden weer eens wat anders gezien als anders (Koplopers en Dubbeldekkers). Een losse rangeer loc die schijnbaar voor een klusje naar Leeuwarden moest. Erg van genoten.

Jammer is dat he... En dan is dat inderdaad bijzonder... In de randstad is het een gewoonte.
Sowieso vind ik het jammer dat er richting Leeuwarden niks anders dan ICM of VIRM komt. Of schaf de VIRM af en alleen ICM... :D :D XD
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: zwolle 1:1
Citaat van: NS-Daniel op woensdag 31 oktober 2012, 19:39:56

..... Sowieso vind ik het jammer dat er richting Leeuwarden niks anders dan ICM of VIRM komt .....


VIRM en ICM (meteen even 'gegoogled', en weer wat erbij geleerd  :-) ).

VIRM's, echt mijn favorieten. Vooral de langere in de avond uren. Echte monsters.

Maar gelukkig heb ik afgelopen weekend nog van allerlei ander mooi materieel mogen genieten ( KLIK - Railsonderhoud Heerenveen ).
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Een plaatje van de steeds groter wordende verzameling vechtdallijnen treinstellen .

Volgend camping seizoen , dus maar weer fototoestel meenemen bij hondje uitlaten  :D

Re: zwolle 1:1
Günther
gast

Re: zwolle 1:1
Ruud bedankt voor de foto, en dat wordt dan weer smullen volgend jaar als je op de camping bent.
Arm hondje hij zal veel moeten lopen met de baas.

vr.gr. Günther
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: zwolle 1:1
Er staat overgins nog steeds 1 blauw 'drietje' in Groningen. Zal dezer dagen wel naar Zwolle toe gaan.
Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Kwam ik gisterenavond achter...alle machinisten met de standplaats Emmen, krijgen per 9-12 een andere standplaats, namelijk Zwolle. Voor alle personeel wat zich ergens langs die lijn Em-Zl bevindt, gaat dat op. Dus nu kunnen ze op hun thuisritje niet nog even een collega aflossen, maar moeten ze echt allemaal passagieren.
Tis maar dat jullie het weer weten.... :)

grt, JW
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Ik loop meestal wat groter rondje naar spoorbrug over de regge net voor ommen , maar achter op de camping ligt de spoorlijn ,struiken nemen daar het meeste zicht op de lijn jammer genoeg  weg .
Hoor als de wind meewerkt al wel van ver de container schuttle aankomen ,die in toekomst door bentheimer gaat gereden worden .

Zie stukje uit regionale krant die door collega meegenomen is .

Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2011

offline
Re: zwolle 1:1
Erg mooi!
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Nieuwe antiefiets over de hanzebrugboog maatregel  :D

Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Rondje gefiets vanavond , hier resultaat .
Beetje donker weer , dus was beetje stoeien met diafragma en sluitertijd , leerzaam dus .









Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Nou, dat valt toch niet tegen? Die bewolkin gin het begin van de avond is altijd funest en meestal goed voor onverwachte kleurruis. Resultaat is niet verkeerd hoor. Misschien toch nog iets hogere sluitersnelheid gebruiken? Trapje op de ISO hoger, dan lukt dat best.

Grt, JW
Re: zwolle 1:1
Günther
gast

Re: zwolle 1:1
mooie foto's Ruud.

Günther :thumbup:
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Weer tijdje druk geweest met fotograferen van oude dia's door middel van schoenen doos met nu ledlamp als lichtbron worden de kleuren stuk beter van  :D zie railhoppers staat er nu dubbel stukje naa boven zie ik net



























Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2007

offline
Re: zwolle 1:1
Zit genoeg leuks tussen!
Re: zwolle 1:1
Günther
gast

Re: zwolle 1:1
Mooie foto's Ruud.

Het blijft mooi al die Hondenkoppen naast elkaar, alleen staat er wel een bulldog tussen met een platte neus.

vr.gr. Gunther.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Agenda puntje
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2011

offline
Re: zwolle 1:1
Mooie scans hoor!
Re: zwolle 1:1 open dag
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1 open dag
 update open dag

Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1

Paar foto's







Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Peperbus update
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2013

offline
Re: zwolle 1:1
Ey Ruud,
Ik wist dat er wat te wachten stond, maar ik kom die zaterdag terug uit het noorden. Ik denk dat ik pas tegen het einde van het evenement er zou kunnen zijn.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
👍
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2013

offline
Re: zwolle 1:1
Bedankt voor het delen van de foto's!   :thumbup:

Vraagje: De foto met al die opgestelde, naar ik aanneem uit dienst genomen, koelwagens,
is bekend in welk jaar die foto ontstaan is?

mvg Frans
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Phoe , ik schat rond 1985 , maar misschien zijn er andere die daar een jaartal aan kunnen plakken
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Re: zwolle 1:1
class60
gast

Re: zwolle 1:1
Publieksdag Prorail in Zwolle trekt achtduizend bezoekers

De bezoekers konden zich vergapen aan honderd vierkante meter modelspoorbaan en kinderen konden een ritje maken in een minitrein. "Het was een succes en de opkomst boven verwachting", aldus een woordvoerder.

Re: zwolle 1:1
Ronald69
gast

Re: zwolle 1:1
Ook wij waren er bij:







Grt, Ronald.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Ik heb ut gezien maar al meerdere keren in school 12 geneust 😃
Re: zwolle 1:1
Ronald69
gast

Re: zwolle 1:1
Hoi Ruud,

Waarschijnlijk voor de laatste keer want er zijn nieuwbouw plannen voor een nieuwe modulebaan.
Overigens is deze baan ook nog te zien op onze open dag van 11 en 12 oktober.

Grt, Ronald.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2013

offline
Re: zwolle 1:1
Busbrug Zwolle

Over het spoor in Zwolle komt een nieuwe brug. Tijdens de bouw zijn hiervoor drie camera's geplaatst om de bouw te volgen. Maar ook kan je er prima op kijken wat er langs rijd. Camera's 1 en 3 lijken op dit moment meer voor het trein-spotten te zijn.

https://bouw.live/busbrug-zwolle/
https://bouw.live/busbrug-zwolle-2/
https://bouw.live/busbrug-zwolle-3/
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2011

offline
Re: zwolle 1:1
Hey, dat is leuk. Bedankt voor het verzamelen van de linkjes.
Ik hoop dat dit beter gaat slagen dan de spoorlijn langs mijn achtertuin :-)

Albert.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2011

offline
Re: zwolle 1:1
Heerlijke oude platen!
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Citaat van: Shaggy op vrijdag 22 december 2017, 13:18:56
Busbrug Zwolle

Over het spoor in Zwolle komt een nieuwe brug. Tijdens de bouw zijn hiervoor drie camera's geplaatst om de bouw te volgen. Maar ook kan je er prima op kijken wat er langs rijd. Camera's 1 en 3 lijken op dit moment meer voor het trein-spotten te zijn.

https://bouw.live/busbrug-zwolle/
https://bouw.live/busbrug-zwolle-2/
https://bouw.live/busbrug-zwolle-3/

Al menig uurtje gekeken , tijden genoteerd van goederen en als de dagen weer langer worden maar is met camera op pad 😊