Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Groot Rail-onderhoud Heerenveen

Gestart door i_m_johny zondag 28 oktober 2012, 15:26:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Sinds Vrijdag ligt het treinverkeer tussen Leeuwarden en Heerenveen eruit. Gepland groot onderhoud, zie foto-serie.

Re: Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Mooie plaatjes van de werkzaamheden.

Tony
Re: Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Johny, leuke foto's! er wordt flink gewerkt inderdaad!

Weet jij toevallig ook of ze spoor 1 eruit hebben gehaald? aangezien ik maandag en dinsdag gele strepen op de railstaven zag... Dat leek er wel op dat de rails daar "geknipt" zou worden..?

Wordt er gewoon een nieuw spoor in gelegd of gaat spoor 1 weg?

Alvast bedankt!

Groetjes Daniël
Re: Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Citaat van: NS-Daniel op zondag 28 oktober 2012, 18:10:32
Weet jij toevallig ook of ze spoor 1 eruit hebben gehaald? aangezien ik maandag en dinsdag gele strepen op de railstaven zag... Dat leek er wel op dat de rails daar "geknipt" zou worden..?

Wordt er gewoon een nieuw spoor in gelegd of gaat spoor 1 weg?

Dag Daniël,

Zoals je wellicht op de laatste foto hebt kunnen constateren is er inderdaad één spoor volledig weggehaald.
Dit is degeen voor de richting Leeuwarden -> Utrecht. Maar ik weet niet of dit Spoor 1 genoemd wordt.

Volgens mij was deze nog niet voorzien van de betonnen 'Bielzen', dus verwacht ik dat dit nu meegenomen gaat worden. Wel licht er al een nieuwe steenlaag.

Naast de Rails, bij de Parallelweg (straat met kleine arbeidershuisjes langs het spoor) ligt een indrukwekkende stappel complete Rail-delen (Houten bielsen, met een 4 tal meters rails er nog aanvast.

Ze hebben de 'lampjes' aangezet en zijn nog steeds druk bezig. Misschien heb ik zo nog even tijd om nog wat sfeer foto's te schieten.



Re: Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Ah oke! Zoiets dacht ik al omdat er zondag al betonnen bielzen lagen naast het perron.

Maar, je komt vast wel eens op het perron van Heerenveen? Als je dan aan de perronkant van de treinen richting leeuwarden staat, zie je ook nog een extra spoor, zonder perron. Dat zijn dus spoor 1 en 2. Spoor 3 is aan de andere kant, over het algemeen voor de treinen richting Zwolle. Ik vroeg me nu dus af of spoor 1 er nog ligt. Hebben ze deze vernieuwd of is deze weggehaald? Hieronder even een fotootje ter verduidelijking, hopelijk snap je het dan (wat beter). :)



Ik ben benieuwd naar de eventuele sfeerplaatjes! :D

Groetjes Daniël
Avond foto-sessie Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Avond foto-sessie Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Citaat van: NS-Daniel op zondag 28 oktober 2012, 20:06:52

.... je komt vast wel eens op het perron van Heerenveen? Als je dan aan de perronkant van de treinen richting leeuwarden staat, zie je ook nog een extra spoor, zonder perron. Dat zijn dus spoor 1 en 2. Spoor 3 is aan de andere kant, over het algemeen voor de treinen richting Zwolle .....


Spoor 3 is volledig voorzien van de nieuwe betonnen Bielsen (zie foto 1). Maar wordt nog bijgewerkt. Bij de 4de foto hieronder, zie je dan ten zuiden (richting Zwolle, men nog wel bezig is met lassen, waarschijnlijk om hier nog de vervangingsslag uit te voeren?)

Spoor 1 en 2 zijn (nog) ongemoeid gelaten, dus nog voorzien van houten bielsen. Wel deels opgevuld met nieuwe steenvulling (nog bedankt voor de foto).
Ik verwacht niet dat ze Spoor 1 opdoeken. Perfecte locatie om ook vanaf het ernaast gelegen grasveld te benaderen. Handig voor dit soort momenten.

Zie hieronder de avond foto's (maar excuses voor de redelijke kwaliteit, ben nog niet gewend om dit soort avond foto's te maken).
Afsluiting Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Afsluiting Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Nog even met wat mensen langs 'die Gleise' gesproken. Ten noorden voorbij de spoorwegovergang, schijnt de wissels-ondergrond te zijn vervangen. Op het Perron heeft men me nog even een extra gelegenheid gegeven om het werk van dichtbij te bekijken (foto's zijn helaas niet gelukt).

En nu blijkt de bus net langs m'n huis te gaan  :D (Lekker bakje koffie om die kouwe handen aan te pakken....).

Groeten,

Jan
Opruimen na Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Opruimen na Groot Rail-onderhoud Heerenveen
De volgende ochtend blijkt dat ze niet stil gezeten hebben.
De eerste dubbeldecks is alweer vanuit Leeuwarden in Heerenveen gearriveerd (en later richting Zwolle vertrokken).
Spoor 3 is dus (schijnbaar) helemaal klaar.

En dan is het opruimen .....

Een 80-tal setjes van Rails incl. Bielsen zijn dus opgeslagen na het verwijderen ervan. In de ochtend (even snel een foto-serie geschoten) wordt de boel afgevoerd.

:O (Ik twijfel nog even over de maatgeving op foto 2, M24094 of toch M24077?:-)
Opruimen na Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Opruimen na Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Een laatste plaatje van de rails op de vrachtwagen.

En ook nog even de bevoorrading voor komende avond geregeld (extra steen-ladingen).....
Die stond gister nog niet op Spoor 1.

Re: Opruimen na Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Opruimen na Groot Rail-onderhoud Heerenveen
Citaat van: i_m_johny op maandag 29 oktober 2012, 12:05:57
Een laatste plaatje van de rails op de vrachtwagen.

En ook nog even de bevoorrading voor komende avond geregeld (extra steen-ladingen).....
Die stond gister nog niet op Spoor 1.

Doen ze ff! :-) Heb je nog een setje kunnen meepikken? ;)

Ik zie dat ze spoor 1 toch nog gebruiken, hehe! Eindelijk! :P

Groetjes Daniël