Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Zolderbaan Zuid Duitsland, ander projectje

Gestart door Falcon zaterdag 26 september 2009, 15:35:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:verlichting ingebouwd
Lid sinds: 2008

offline
Re:verlichting ingebouwd
Hoi,

Ik heb 12 cm ertussen. Een wissel vervangen wordt op een aantal plaatsen geen makkie maar niet onmogelijk. Op sommige plaatsen is er echter meer ruimte boven of kan ik makkelijk een verwijderbare plank weghalen.

Olaf
Re:nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2008

offline
Re:nieuwe aanwinsten
Hoi,

De buit van vandaag.




En last but not least:


Olaf
Re:Laatste aanwinsten Houten
Lid sinds: 2008

offline
Re:Laatste aanwinsten Houten
Hoi,

Nog even over Houten. Ik kwam gisteren een paar pissige standhouders tegen. Kennelijk zou er 's ochtends op de beurs een levering van diverse spullen van Marklin komen maar betreffende leverancier is niet komen opdagen. Ik had bijv. bovenstaande TEE Bavaria bij Cuperus besteld maar hij had ze gewoon niet geleverd gekregen die ochtend. Ik kwam meerdere standhouders op die manier tegen. Heeft een van jullie daar ook iets van gemerkt?

Olaf
Re:Laatste aanwinsten Houten
Ik neem aan dat je bedoeld een handelaar die doorverkoopt aan andere handelaren. .Marklin levert denk ik niet rechtstreeks uit in Houten.


groeten Martin
Re:Laatste aanwinsten Houten
Hoi Olaf, ik zie je draadje nu pas, ik weet niet of je nog actief bent,
maar ik was benieuwd of je nog verder was gegaan met station Bonn en het interieur ervan! Heb net onlangs station Bonn ook gekocht van Kibri en ben aan het kijken wat ik zal doen met het interieur, verlichting etc.
En je TEE set vind ik heel erg mooi, twijfel of ik hem ook zal kopen, zit er al binnenverlichting in de 3 rijtuigen?
Groeten Jake
Re:Laatste aanwinsten Houten
Lid sinds: 2008

offline
Re:Laatste aanwinsten Houten
Hoi,

Ja hoor ik ben nog actief maar ik heb maar beperkt tijd voor vooruitgang. Ik ben nu met name bezig met de blokken aan te sluiten en te controleren op werking. Dat kost wel veel tijd, maar is niet zo interessant om te fotograferen. De wagons zijn nog niet verlicht, dat moet nog komen. Het rijdt wel heel erg mooi. Station Bonn biedt veel mogelijkheden, maar je moet zelf een beetje creatief zijn. Kibri heeft daar zelf niet veel mee gedaan. Ik vind de buitenkant echter mooier dan de Faller versie. Veel plezier ermee.

Olaf
Re:Laatste aanwinsten Houten
Ziet er goed uit deze modelbaan. Wat ik indrukwekkend vind is de terugmelders. Ik ga ook een begin maken om in mijn baan terugmelders te plaatsen.
Re:Laatste aanwinsten Houten
Hoi Olaf,
Dank voor je reactie, inderdaad ik vind de Kibri versie ook veel mooier!
Groeten en succes met verder aansluiten


Jake
Re:Laatste aanwinsten Houten
Lid sinds: 2008

offline
Re:Laatste aanwinsten Houten
Citaat van: loc6400 op donderdag 26 mei 2011, 16:41:52
Ziet er goed uit deze modelbaan. Wat ik indrukwekkend vind is de terugmelders. Ik ga ook een begin maken om in mijn baan terugmelders te plaatsen.

Hoi,

Bedankt. Succes met het aansluiten van de terugmelders. Dit is veel werk en moet nauwkeurig gebeuren.

Olaf
Re:Laatste aanwinsten Houten
ziet er een leuke baan uit zal ik volgen  :D en veel plezier met die aanwinsten  :thumbup:
Re:Laatste aanwinsten Houten
Lid sinds: 2008

offline
Re:Laatste aanwinsten Houten
Hoi Tim,

Bedankt. Jij schiet ook al aardig op. Ik zou bochtwissels gebruiken om je perronsporen langer te maken. Dan kan je je lange treinen zo behouden.

Mvg.

Olaf
Re:Laatste aanwinsten Houten
Citaat van: Falcon op zondag 29 mei 2011, 17:33:12
Hoi Tim,

Bedankt. Jij schiet ook al aardig op. Ik zou bochtwissels gebruiken om je perronsporen langer te maken. Dan kan je je lange treinen zo behouden.

Mvg.

Olaf
Dank u er zit nog veel werk bij mij  :D
Heb reeds geprobeerd met bochtwissels te werken (en doe dat ook volledig in het schaduwstation )maar omdat ik enkel links wil rijden zoals in belgie kan ik het niet verder oplossen  :-)

Groeten Tim
Re:Laatste aanwinsten Houten
Lid sinds: 2008

offline
Re:Laatste aanwinsten Houten
Hoi,

Lang geleden maar er is prive veel gebeurd de laatste maanden. Dus weinig tijd gehad. Nu heb ik meer tijd maar de reden is helaas niet zo mooi. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan omdat mijn huidige werkgever en ik uit elkaar gaan. Ik heb dus wel weer wat aan mijn trein kunnen doen, hierbij wat foto's.











Olaf
Re:Update 23-10
PH
gast

Re:Update 23-10
Hallo Olaf,

Vervelende berichten man. Veel succes met de zoektocht en met je (trein)baan.

Gr. Peter
Re:Update 23-10
Lid sinds: 2008

offline
Re:Update 23-10
Hoi Peter,

Bedankt. Zal wel lukken maar moet wat geduld hebben.

Mvg.

Olaf
Re:Update 23-10
Lid sinds: 2008

offline
Re:Update 23-10
Hoi,

Mijn aanwinsten van Utrecht.





Heb ik volgende week weer wat te doen.

Olaf
Re:Update 29-10
Lid sinds: 2008

offline
Re:Update 29-10
Hoi,

En wat scenery toegepast.








Olaf
Re:Update 29-10
peterke33
gast

Re:Update 29-10
hallo olaf,

ik heb even naar je laaste foto's gekeken,en moet zeggen die huisje's die op dat verhoog staan dat is supper mooi.denk dat ik dat ook ga toepassen op mijn baantje,leuk een stadje hoger gelegen leuke aanwinsten trouwens.

groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Update 29-10
Lid sinds: 2008

offline
Re:Update 29-10
Hoi Peter,

Dank je. Het voordeel is dat je de bocht weggemoffeld hebt en dat je de stad wat mooier kan vormen.

Olaf
Re:Update 29-10
Lid sinds: 2006

offline
Re:Update 29-10
Olaf, veel sucses met je zoektocht en je mooie baan 1 opmerking heb ik wel. Die witte achtergrond die je in je tunnel ziet kan je daar niks aan veranderen?
Re:Update 29-10
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Update 29-10
Mooi Olaf, vooral de klimop is leuk gelukt, het doet allemaal nog wel en beetje klinisch aan. Wat vervuilen misschien?, vr gr Arie
Re:Update 29-10
Lid sinds: 2008

offline
Re:Update 29-10
Citaat van: Johnnytrein op zondag 30 oktober 2011, 09:11:25
Olaf, veel sucses met je zoektocht en je mooie baan 1 opmerking heb ik wel. Die witte achtergrond die je in je tunnel ziet kan je daar niks aan veranderen?
Hoi Johnny,

Ja, daarom heb ik ook de binnenkant van de tunnel gekocht. Het witte vlak naast de tunnel bij de weg wordt ook nog opgevuld. Ik denk dat ik de weg ook in een tunnel laat verdwijnen. Er is nog genoeg te doen.

Olaf
Re:Update 29-10
Lid sinds: 2008

offline
Re:Update 29-10
Citaat van: dolphin op zondag 30 oktober 2011, 12:02:18
Mooi Olaf, vooral de klimop is leuk gelukt, het doet allemaal nog wel en beetje klinisch aan. Wat vervuilen misschien?, vr gr Arie

Hoi Arie,

Bedankt. Dat vervuilen moet ik nog doen, m.n. de huizen. Dat zal ook nog komen. Het gras heb ik 5 soorten gebruikt, ook wat "oud" gras. Op de foto's komt dat er niet helemaal uit. Ook de muur is meer vervuild als blijkt op de foto's. Dat komt denk ik door de flits, maar misschien moet ik ze nog meer ouderen. De bedding heb ik met wat roestkleur vervuild.

Olaf
Re:Update 29-10
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Update 29-10
Citaat van: Falcon op zondag 30 oktober 2011, 18:10:29
Citaat van: dolphin op zondag 30 oktober 2011, 12:02:18
Mooi Olaf, vooral de klimop is leuk gelukt, het doet allemaal nog wel en beetje klinisch aan. Wat vervuilen misschien?, vr gr Arie

Hoi Arie,

Bedankt. Dat vervuilen moet ik nog doen, m.n. de huizen. Dat zal ook nog komen. Het gras heb ik 5 soorten gebruikt, ook wat "oud" gras. Op de foto's komt dat er niet helemaal uit. Ook de muur is meer vervuild als blijkt op de foto's. Dat komt denk ik door de flits, maar misschien moet ik ze nog meer ouderen. De bedding heb ik met wat roestkleur vervuild.

Olaf



Kan heel goed anders eruit zien met flitsen, ik probeer altijd foto's te maken met de flits uit, bij voorkeur op een statief, vr gr Arie
Re:Update 29-10
PH
gast

Re:Update 29-10
Hallo Olaf,

Ik zet de flits ook altijd uit en op statief en zelfontspanner. Het is geen gezicht met flits. Lampje erachter en schieten maar.

Gr. Peter
Re:Update 29-10
Lid sinds: 2008

offline
Re:Update 29-10
Hoi,

Helaas heb ik geen statief. Zal eens kijken op een mooie zonnige dag.

Mvg.

Olaf
Re:Update 29-10
Varekamp
gast

Re:Update 29-10
Hoi Olaf,

Fijn om te lezen dat je weer wat heb kunnen scoren. De scenery ziet er top uit en brengt gelijk wat leven op je baan. Je dorpje bovenin is een blikvanger.

Succes verder en kijk graag weer uit naar je volgende up-date.

Groeten Ronald  :)
Re:Update 29-10
Lid sinds: 2008

offline
Re:Update 29-10
Hoi Ronald,

Bedankt. Er komt deze week nog een update want er is een parkeerprobleem opgelost.

Mvg.

Olaf
Re:Parkeerprobleem opgelost
Lid sinds: 2008

offline
Re:Parkeerprobleem opgelost
In blijdschap kunnen we medelen dat een dreigend tekort aan parkeerproblemen is opgelost. Door het toenemend treinverkeer en de uitbreidingen in de stad dreigde een parkeerprobleem te ontstaan. Met de bouw van het nieuwe parkhaus kan de stad weer jaren vooruit.











Olaf
Re:Parkeerprobleem opgelost, update 03-11
Schitterend, zo'n garage.
Met 1 auto spreek ik echt van toekomstvisie.
Maar waarom hij betaald gaat parkeren?
Volgens mij is er bij het station, naast de draaimolen nog net een gratis plaatsje vrij. :)

Rob
Re:Parkeerprobleem opgelost, update 03-11
Hoi,

Daar is sinds de komst van de parkeergarage een parkeerverbod voor niet medewerkers van het station. In de toekomst zal dit als bouwgrond worden gebruikt. Ook hier geld dat door de bezuinigingen de gemeente er alles aan doet om geld binnen te krijgen.

Olaf
Re:Parkeerprobleem opgelost, update 03-11
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:Parkeerprobleem opgelost, update 03-11
Citaat van: Falcon op donderdag 03 november 2011, 15:32:30
Ook hier geld dat door de bezuinigingen de gemeente er alles aan doet om geld binnen te krijgen.

gaat er dan ook gesneden worden in het ov?? denk dat de treinen een flinke klap krijgen :D
succes met je baan!
Re:Parkeerprobleem opgelost, update 03-11
Hoi,

Ze zijn in deze stad niet zo dom als in Nederland. Dus er zal met het verdiende geld flink in het ov worden geinvesteerd.

Olaf
Re:Parkeerprobleem opgelost, update 03-11
Hoi,

Door drukte met solliciteren niet veel kunnen doen. Wel wat nieuwe dingetje hier en daar opde kop getikt m.n. bomen en mooie lampjes.










Tevens nieuwe brugpijlers onder de hoge brug. Onder met klei op hoogte gebracht. Hier maak ik in de toekomst wat rotsen omheen.

Olaf
Re:Nieuwe aanwinsten en vorderingen, update 13-11
Hoi,

Klein updateje. Vooral bezig geweest met koploper en verder de baan electrisch aansluiten. Als ik problemen heb kan ik ze nu nog oplossen omdat het open is. Zo kwamen er weer spookmeldingen op een aantal lange baanstukken. Deze heb ik kleiner gemaakt door de stopsectie te vergroten of een extra bezetmeldpunt erbij te plaatsen. K-rails blijft kennelijk gevoelig voor lange baanstukken gecombineerd met lage stukken draad. Maar goed het is opgelost. Er rijden nu 6 treinen automatisch en dat gaat goed.

Mvg.

Olaf
Re:Koploper programmeren, update 24-11
Hoi Falcon,

Gave baan, met erg mooie gebouwen. Ook die parkeergarage is leuk. Enige wat daar jammer aan is, dat een parkeergarage in het echt eigenlijk veel groter is, maarja je moet ook concessies doen. Verder heb je ook schitterend materieel in je tuin staan.

Groeten,

Daan
Re:Koploper programmeren, update 24-11
Hoi Daan,

Je hebt natuurlijk gelijk maar als ik hem op ware grote maak kan er geen trein meer lopen. Dat geld overigens voor vrijwel alles, want een echt stadsstation is ook veel groter. Verder bouw ik voor het grootste deel in tijdperk 3 en toen waren er nog niet zoveel auto's.

Olaf
Re:Koploper programmeren, update 24-11
Beste Olaf,

Bgint er erg leuk uit te zien, Die parkeer garage van welk merk is die, ziet er prachtig uit.


gr. Arno
Re:Koploper programmeren, update 24-11
Hoi,

Die is van Vollmer.

Mvg.

Olaf
Nieuwe baan
Lid sinds: 2008

offline
Nieuwe baan
Hoi,

Goed nieuws, ik heb een nieuwe baan. Nee geen nieuwe baan voor de trein maar voor werk. Ik begin op 2 januari.

Mvg.

Olaf
Re:Nieuwe baan
br_86_132
gast

Re:Nieuwe baan
Kijk dat is mooi nieuws in deze donkere dagen.

Gefeliciteerd

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Nieuwe baan
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe baan
Hoi Olaf, dat is heel erg goed nieuws, succes, vr gr Arie
Re:Nieuwe baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nieuwe baan
Hoi,

Bedankt. Nog mooi een paar weekjes rommelen en fris beginnen.

Olaf
Re:Nieuwe baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nieuwe baan
Hoi,

Een kleine update. Allereerst heb ik het middenstuk aangepast. Ik heb hem wat minder diep gemaakt om de bereikbaarheid te verbeteren een een schuine plank waarop de laptop komt. Nu had ik hem op een lade maar die was laag en dat begon me te irriteren. Daarnaast wat wissels aangesloten en nog wat blokken aangesloten.



Vervolgens wat aanwinsten van de afgelopen tijd. Allereerst van Ebay deze mooie Roco Glasener Zug. Hij loopt mooi en o wat stil in vergelijking met wat Marklin treinen. Het is mijn 1e Roco maar zeker niet mijn laatste.


Dan deze beauty.


Wat dit is? Een omgebouwde Trix Express Orient wagon die uitstekend past bij mijn Marklin Orient Express set (de oude versie). Speciaal omgebouwd voor Marklin met verlichting en al. Deze vond ik op de beurs in Gangelt en ik wilde altijd al graag de set met nog 1 wagon uitbreiden.

Daarnaast een Dapol Schoonmaakwagon. Na lang twijfelen aangeschaft bij C-rail Marklin en wat blij ermee.


Gisteren op Houten ook wat leuke aanwinsten. Ik kan weer even vooruit.




Olaf
Re:Update 22-12, ik ben om en voortgang
Hallo,

Ik ben om. Ik heb me een Tams aangeschaft met 2 boosters. Alles aangesloten en het werkt perfect. De IB bleef af en toe resets geven ondanks loconet. Lang getwijfeld, maar toch gedaan. Aangezien ik met koploper rij hoef ik geen dure centrale. In de toekomst komen er nog 1 of 2 boosters bij.




Tevens mijn lokloods gebouwd en geouderd. De watertoren heeft nog oudering nodig. Dat komt nog. Even al wat sfeer foto's.




Olaf
Re:Update 22-12, ik ben om naar Tams, + update
Hoi Olaf,

mooie aanwinst. Ik heb er ook nog geen seconde spijt van gehad :)

Veel plezier ermee.

Groetjes, John
Re:Update 22-12, ik ben om naar Tams, + update
Hoi John,

Dank je. Ik heb nog 1 of 2 boosters nodig. Systeem is zeer stabiel.

Olaf
Re:Update 22-12, ik ben om naar Tams, + update
Hoi,

Geen foto's wel een update. Eergisteren de baan eens extreeem schoongemaakt met de hand. Vandaag met 14 treinen gereden via koploper. E.e.a. aangepast in de programering van het treinenverloop, maar op wat kleine strubbelingen na liep alles goed (soms reed de lok niet gelijk weg). Heel voorzichtig de treinen 1 voor 1 voorzien van wagons. Tot nu 2 keer een ontsporinkje van een wagon gehad. Vrijdag verder met intensief rijden.

Olaf
Re:Update 22-12, ik ben om en voortgang
Hallo Olaf,

Citaat van: Falcon op donderdag 22 december 2011, 21:06:23
Ik ben om. Ik heb me een Tams aangeschaft met 2 boosters. Alles aangesloten en het werkt perfect.
Gefeliciteerd met je Tams.

CiteerDe IB bleef af en toe resets geven ondanks loconet. Lang getwijfeld, maar toch gedaan. Aangezien ik met koploper rij hoef ik geen dure centrale.
He ?. En er wordt beweerd dat via Loconet juist de spontane resets tot het verleden behoren, dus niet. Trouwens al meer gehoord.

Mvg,
Peter
Re:Update 22-12, ik ben om naar Tams, + update
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:Update 22-12, ik ben om naar Tams, + update
Hallo Olaf,

Heb even jou draadje doorgenomen en het ziet er erg goed uit  :thumbup:
je bent goed op weg, overigens die lokloods vindt die heel mooi zeg.
Deze staat ook op mijn verlanglijstje maar heb eerst de lokloods van Ottbergen gekocht vandaar.
Overigens veel succes met je nieuwe baan in januari en nog veel hobby
plezier met je modelbaan en blijf het volgen.
Met vr groeten,

Theo. :)