Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Een BW-ontwerp

Gestart door ROMiJo vrijdag 12 februari 2010, 14:56:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een BW-ontwerp
Lid sinds: 2010

offline
Een BW-ontwerp
Beste lezer,
Al jaren heb ik de Marklinfolder 'historische spoorwegwerkplaats' uit 1983 in de kast staan met het idee om de 'Grote BW' uit die folder te gaan bouwen. Nu ik weer ruimte heb ben ik begonnen dat uit te werken. In M-rails, want die had ik allemaal al bij elkaar gespaard.
Dit is het plan uit de folder:



En dit is na toepassen van de beschikbare ruimte, de vele tips op dit forum en de rest van internet en live puzzelen met de rails mijn huidige ontwerp in WinTrack:



Het dubbele bruine spoor aan de bovenkant is bedoeld als 'paradespoor' en ligt hoger dan de BW, maar sluit nog nergens op aan; dat is voor de (verre) toekomst. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Groeten,
Rob.

NB: de folder heb ik voor de liefhebber als PDF beschikbaar (5MB).
Re:Een BW-ontwerp
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Een BW-ontwerp
Hoi Rob.
Met dit prachtige BW als basis, heb je dit héél erg mooi vergroot en aangepast voor jouw baan! 8)
Meestal worden dit soort voorbeelden in een kleinere uitvoering nagebouwd, maar in jouw geval juist iets groter.

Succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Een BW-ontwerp
digi-jacques
gast

Re:Een BW-ontwerp
geweldig plan, hier ga eens goed op letten.....
Re:Een BW-ontwerp
Lid sinds: 2018

offline
Re:Een BW-ontwerp
Ik heb de folder (pdf) die je had gemaild even doorgekeken en dat ziet er erg mooi uit!
Plan hierboven is ook een knap plan op de beperkte ruimte, ben benieuwd naar de uitvoering ervan  8)
Re:Een BW-ontwerp
Lid sinds: 2006

offline
Re:Een BW-ontwerp
dat ziet er mooi uit
Re:Een BW-ontwerp
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Een BW-ontwerp
Hallo Rob,

Ik heb ook zelf een M rails baan met een klein loc depot, maar dit is wel erg mooi.
Je moet er ook wel de ruimte voor hebben.

Hier mijn  loc depot  :D

Gr Einte
Re:Een BW-ontwerp
arno
gast

Re:Een BW-ontwerp
hallo rob

Een bw is altijd een mooi onderwerp
ik als stoomlok liefhebber ben benieuwd hoe het gaat worden.
bij mijn baan staat de bw op de voorgrond met daar achter het station.
sucses met de bouw en ik blijf dit draadje volgen.

arno
Re:Een BW-ontwerp
Lid sinds: 2010

offline
Re:Een BW-ontwerp
Hallo,
En ook hier, net als in mijn deel van het voorstelhoekje, een nette afsluiting. Ik heb een eerste foto van de baan in wording geplaatst in een nieuw topic. Een nieuw draadje dus: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=21251.0

En natuurlijk iedereen bedankt voor de positieve reacties!
Rob.
Re:Een BW-ontwerp
Lid sinds: 2006

offline
Re:Een BW-ontwerp
Ziet er inderdaad mooi uit en dit brengt met op een idee voor mijn depot.