Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

BLS of SBB Station

Gestart door Alves dinsdag 02 februari 2010, 16:37:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:BLS of SBB Station
sbbmarklin
gast

Re:BLS of SBB Station
Is het weer niet goed.
Re:BLS of SBB Station
Dat lijkt me niet zo'n goed idee  :lol:. Brig vindt ik te groot en past ook niet op mijn baan. Ik vind een klein station waar veel treinen passeren en maar enkele treinen stoppen veel leuker dan een station waar bijna elke trein stopt. Als ik voor een klein station kies. Ga ik voor Lalden of Hohtenn.

MVG Dewey
Re:BLS of SBB Station
Hallo,

Ik ben nog steeds aan het denken welk station ik na ga maken. Ik heb eerst een ontwerp gemaakt voor mijn schaduwstation. Ik heb nog wel een vraagje. Ik wil graag een spiraal gebruiken om naar het volgende niveau te gaan. Ik gebruik R5 en R4  ( K-Rails ). Als ik 10 CM per draai wil stijgen zal ik 4% Stijging moeten gebruiken. Is dat niet iets teveel, want ik ben van plan met lange treinen te rijden.



Dit is mijn ontwerp. 9 sporen van 316 CM lang.

MVG Dewey
Re:BLS of SBB Station
Joost B.
gast

Re:BLS of SBB Station
Max 3%
Re:BLS of SBB Station
Dan zal ik er 6 2200's tussen moeten zetten.

MVG Dewey
Re:BLS of SBB Station
Lid sinds: 2006

offline
Re:BLS of SBB Station
Hoi Dewey,

4% stijging in een bocht (R4/R5) is te steil als je met lange treinen wil rijden. Ik heb dit bij de bouw van mijn baan getest. Ik was eerst ook van plan in een draaicirkel 10cm. omhoog te gaan, maar ik heb daar met lange treinen toch problemen gekregen. De loc kreeg ze wel omhoog, maar door de middelpuntzoekende kracht werden er weleens wagens uitgetrokken. Ik zou echt voor het maximum van 3% gaan, zeker in de bochten. Zie de bijgevoegde tekeningen van mijn schaduwstations. Ze zijjn niet geheel op schaal, maar ik heb hier toch rechte rails moeten toepassen om het maximum van 3% aan te houden.



Re:BLS of SBB Station
Ik ga wel gewoon voor een spiraal, maar ik zet er gewoon 6 2207's tussen dan moet het wel lukken met 3% stijging.

MVG Dewey
Re:BLS of SBB Station
Hallo iedereen,

Ik ga voor één klein fictief station en station Frutigen of Kandersteg. In Frutigen komen toch nog steeds veel goederentreinen, want de BLS Basistunnel ligt daar toch vlak bij.

Hier nog het ontwerp van mijn schaduwstation.



MVG Dewey
Re:BLS of SBB Station
Lid sinds: 2008

offline
Re:BLS of SBB Station
Hoi,

Volgens mij heb je geen extra rails nodig voor 3%. Radius van de 2241 is 55,39 cm. De omtrek is dan 2*3,14*55,4= 348 cm (2*pi*straal) 348 cm * 3% is ongeveer 10 cm. Dus je hebt geen aanvullende rechte rails nodig.

mvg.

Olaf
Re:BLS of SBB Station
Blausee-Mitholz
gast

Re:BLS of SBB Station
Citaat van: Alves op maandag 08 februari 2010, 16:48:19
In Frutigen komen toch nog steeds veel goederentreinen, want de BLS Basistunnel ligt daar toch vlak bij.

MVG Dewey

Lees mijn antwoord #22 nog eens...........

Je schaduwstation is wel  8)

Mvg, Johan
Re:BLS of SBB Station
Blausee-Mitholz
gast

Re:BLS of SBB Station
Ben voor Dewey maar even in mijn foto-archief gedoken............


Crossrail komt met een E-walstrein binnen te Frutigen op de wachtsporen om wanneer het zijn tijd is de Basistunnel in te gaan. Rechts staat nog een trein te wachten.


Een Rola komt binnen te Frutigen op de wachtsporen om wanneer het zijn tijd is de Basistunnel in te gaan. Rechts staat nog een trein te wachten.


Een Rola komt de Basistunnel uit en komt op de wachtsporen binnen te Frutigen. De trein wacht hier tot dat er een pad vrij is richting Spiez en verder (Basel)


Een Houtsnippertrein op de wachtsporen te Frutigen en wacht om verder te mogen de Basistunnel in.


Dan de vermeende lokloods of goederenloods te Frutigen welke geen van beide is.


Tijdens de bouw van de Basistunnel werd toen deze loodsen gereed waren gebruikt voor opslag van materialen t.b.v. de tunnelbouw.


Na voltooieng van de Basistunnel zijn rechts grote deuren verwijderd en is de functie veranderd  in centrum voor onderhousd en rampenbestrijding t.b.v. de Basistunnel.


Het enige spoor wat de loods ingaat is voor de BLS reddingstrein.


De straat zijde van de loods.


Mag duidelijk zijn dat Brandweer Frutigen en de BLS rampenbetrijding geintergreerd zijn. De Brandweer van Frutigen heeft in de loods haar nieuwe zetel gekregen.

Mag met deze foto's het idee van lokloods danwel goederenloods naar het rijk der fabelen verwezen zijn.

Dewey, wat wordt het nu, Frutigen of Kandersteg...........  :wink:

Mvg, Johan
Re:BLS of SBB Station
Hallo Johan,

Bedankt voor de moeite. Ik ga toch voor station Kandersteg en dan als 2e Station Blaussee Mithzolz.

MVG Dewey
Re:BLS of SBB Station
Blausee-Mitholz
gast

Re:BLS of SBB Station
Twee klassiekers, niks mis mee  8)

Mvg, Johan
Re:BLS of SBB Station
Hallo Johan,

Vooral de boog bij Blaussee vind ik erg mooi.

MVG Dewey
Re:BLS of SBB Station
Hallo iedereen,

Rijdt of reed de Ae 6/6, Re 474, Re 482, ICN en Crossrail/Ewals BR 185 ook langs Kandersteg/Blaussee.

MVG Dewey
Re:BLS of SBB Station
sbbmarklin
gast

Re:BLS of SBB Station
Dewey,

Re 474 rijd er niet. ICN weet ik niet. De rest wel of heeft er gereden.

Kijk eens op www.bahnbilder.de. Afdeling CH. Daar heb je een pagina die laat beelden zien van de BLS noordhelling o.a. Daar staan 100en foto,s.

Arnout.
Re:BLS of SBB Station
Joost B.
gast

Re:BLS of SBB Station
Dewey,

Bedoel je planmatig op sporadisch?

Gr Joost
Re:BLS of SBB Station
Joost,

Ik bedoel dat je ze daar regelmatig ziet. Dat is toch planmatig?

MVG Dewey
Re:BLS of SBB Station
Hallo,

Ik heb nog even nagedacht en ga toch voor een klein station, namelijk Blaussee Mitholz. Ik heb dan meer ruimte voor scenery en ik hoe nog geld over om bijvoorbeeld rijdend materiaal te komen. Hoe breed zijn de perrons van Blaussee Mitholz?

MVG Dewey