Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan

Gestart door JanBeen donderdag 22 juli 2021, 16:46:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
Ik probeer al een paar dagen mijn Piko Hondekop 57326 op mijn Märkin baan te laten rijden. Het lukt niet met de handheld voor delta trafo (met de 4 standen, waar mijn andere treinen prima mee rijden), maar het lukt ook niet met MS1 (er komt geen enkel contact met de trein tot stand). Blijkbaar doe ik iets niet goed. Is er iemand die mij een stapje verder kan helpen? Dat zou erg fijn zijn. Hgr Jan
Re: piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
Probeer eens een lok op adres 3 in je ms1. Of heeft de handleiding het over een ander loknummer?
Re: piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
De twee delen wel volledig goed aan elkaar geklikt?
Re: piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
Erg bedankt voor jouw reactie, ik heb de bakken even zelf losgemaakt, en weer voorzichtig aan elkaar geklikt. Echter, helaas, zonder resultaat.
Re: piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
Direct geprobeerd en ja, de trein komt in beweging. Heel erg bedankt voor deze goede tip!
Re: piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
Wat was nu de winnende tip? Loc-adres 3?
Re: piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
Goedemorgen, ja, de winnende tip was adres 3! hgr Jan
Re: piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: piko hondekop 57326 rijdt niet op märklin baan
De meeste niet-Märklin modeltreinen worden afgeleverd met adres 3. Het is daarom handig deze een ander nummer te geven. Mocht je ooit weer een locje kopen, dan kom je niet in de problemen door twee locs met hetzelfde adres.