Hoi Eduardo,
Jouw werk aan je modellen ziet er ook goed uit hoor, en goed dat je gekeken hebt hoe ik ze verkleint heb.
Bedankt voor het compliment, en ja verouderen is iets wat je niet zomaar doet.
De tijd ervoor nemen is zeker een ding, daar je soms eerst bij het grote voorbeeld de kunst af kijkt, en daarna pas aan je model begint.
Soms ontbreekt de lef om het verouderen eens op te pakken, maar ook dan raad ik een ieder aan niet op het allerduurste project te beginnen.
Neem gewoon een klein project, al dan niet een reeds gebouwd gebouwtje of een goedkope wagon.
Of gewoon een stukje uit je bouwpakket wat over is en oefen daarop, om te kijken hoe de verf zich verdeelt over het oppervlak.
En verdun je verf ook eens voor de zogenaamde zweem van weer en stof en viezigheid, die zich alleen in de dunne schicht mooi laat overkomen.
De ballast op deze baan was ook een van de lichtere soort, je gaat immers beter van licht naar donker en dan soms weer een beetje naar licht (highlights).
Vooral op gebouwen komt zoiets mooi tot zijn recht.
Bedankt ook voor je foto's Eduardo, en ik hoop dat er meer met verouderen zullen beginnen dan wel oppakken.
@ Wimpie,
Graag gedaan hoor

De workshop wil ik geven op de stamtafel van Utrecht, mits we weer bij elkaar kunnen komen.
Bij mij mag jezelf aan de slag, immers ik hoef het zelf dan ook niet meer te leren, en dan hoeven ze mij ook niet op de vingers te kijken.
Hooguit als ik iets voordoe, maar daarna moet je toch echt ergens zelf een poging op wagen, en zal je erbij helpen dit tot een goed einde te brengen.
Het gaat erom dat een ander ook wat leert, en dat is meteen ook het lastigste, maar ook het meest mooie als het overbrengen slaagt.
Wel zelf ook oefenmateriaal meenemen hoor, want zoveel huizen heb ik niet op voorraad

Zeker niet als alle stamtafelaars komen opdagen
Groeten,
Hans V200.0