Dat is prima, alleen denk ik even zo. De bedrading zit volgens mij zoals hij hoort, dus de oude decoder is nog steeds aangesloten. Dan zou je verwachten, als je het adres juist instelt op het mobilestation, dat hij ook teken van leven geeft, maar welk adres ik ook invoer, er gebeurt niets. De binnenverlichting, die volgens mij via de oude decoder loopt, functioneert ook niet... Je zou verwachten dat ik die dan kon schakelen ...
Een stomme vraag misschien. Ik heb hier een MM decoder liggen uit set 60760. Kan ik die als test aansluiten ? Ergens staat dat als ik die binnenverlichting zou willen aansluiten ik extra weerstanden ergens moet gebruiken ... Kan iemand mij vertellen of die binnenverlichting led is of lampjes ? Er zit een soort ijzeren rechthoek over elke led of lampje, dus ik ben niet zeker wat het precies is ...
Mijn dank is groot voor hulp.
Waar ik wel mee zit, heeft iemand een foto hoe ik de draden op de print moet solderen ? Ik weet niet of de draden die er nu aan zitten, namelijk wel op de juiste manier zitten voor de ouder decoder omdat eraan gerommeld is...
Wat mij raar lijkt is dat de oude print niet is verwijderd ? Alle benodigde elektronica zit tegenwoordig toch in de decoder?? Ik kan toch sleper gewoon solderen aan rood van decoder, en zwart of bruin rechtstreeks naar massa ? Waarom moet dat via die print? Zou die print nog een functie kunnen hebben die voor die zwarte bijgeplaatste decoder dient?