Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Faller 3d druckshop

Gestart door arkowe dinsdag 11 augustus 2020, 01:24:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller 3d druckshop
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Faller 3d druckshop
Ik zag net op facebook Faller Create / 3d druckshop voorbij komen. Lijkt me een geweldige optie, mits het een beetje betaalbaar is.
Dit lijkt helaas niet het geval.

Weet iemand meer, ervaringen? Ben heel benieuwd!

https://faller-create.de/software?lang=en
Re: Faller 3d druckshop
Lid sinds: 2016

offline
Re: Faller 3d druckshop
Geen ervaringen, tenminste niet met bestellen en bouwen.
Ik heb wel wat getekend en dat gaat best leuk, maar ik vind de mogelijkheden nogal beperkt. Dat is ook wel logisch, want enige standaardisering moet er zijn.
Alleen, de kosten zijn niet mals. Dus tot een volwaardig ontwerp en bestelling ben ik niet overgegaan.

Groet,

Peter
Re: Faller 3d druckshop
Lid sinds: 2013

offline
Re: Faller 3d druckshop
Ik heb heel in het begin even contact gehad met een ontwikkelaar en inderdaad de feedback gegeven van de beperkte mogelijkheden en de prijs. Nu ben ik geen type "dubbeltje op de eerste rang", maar een klomp goud voor een eenvoudig huisje is het andere uiterste.

Toch denk ik dat dit kansrijk is. Zeker wanneer men er net als Shapeways een marktplaats aan gaat hangen.
Re: Faller 3d druckshop
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: Faller 3d druckshop
Het zou ook niet zo gek zijn als de software tegen een redelijke prijs beschikbaar komt voor thuis printen
Re: Faller 3d druckshop
Lid sinds: 2013

offline
Re: Faller 3d druckshop
Ik zag dat je nu ook modellen kan kopen die er eerder geprint zijn. Het lijkt erop dat ze mijn tip hebben opgevolgd om een soort marktplaats toe te voegen zoals Shapeways.
Het idee om de software beschikbaar te stellen klinkt zeker als een goed idee. Ik denk dat dit niet past bij hun verdienmodel. Toch zouden de licentiekosten wel een goed verdienmodel kunnen zijn voor Faller. Ik zal eens kijken of ik de gegevens van die ontwikkelaar nog heb en het idee er eens droppen.