Nieuws: Voor de 3railwiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  3D printen en lasertechnieken
| | |-+  Faller 3d druckshop
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Faller 3d druckshop  (gelezen 1610 keer)

arkowe

• Zeer Toffe Gast
  • *
  • Spoort nog steeds niet...
Faller 3d druckshop
« Gepost op: dinsdag 11 augustus 2020, 01:24:39 »

Ik zag net op facebook Faller Create / 3d druckshop voorbij komen. Lijkt me een geweldige optie, mits het een beetje betaalbaar is.
Dit lijkt helaas niet het geval.

Weet iemand meer, ervaringen? Ben heel benieuwd!

https://faller-create.de/software?lang=en
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 augustus 2020, 01:28:04 door arkowe »
Met vriendelijke groet,
Arnold

BlikkenTinus

• Stamgast
Re: Faller 3d druckshop
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 11 augustus 2020, 08:33:35 »

Geen ervaringen, tenminste niet met bestellen en bouwen.
Ik heb wel wat getekend en dat gaat best leuk, maar ik vind de mogelijkheden nogal beperkt. Dat is ook wel logisch, want enige standaardisering moet er zijn.
Alleen, de kosten zijn niet mals. Dus tot een volwaardig ontwerp en bestelling ben ik niet overgegaan.

Groet,

Peter

LibertyCity

• Zeer Toffe Gast
  • *
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 11 augustus 2020, 15:33:48 »

Ik heb heel in het begin even contact gehad met een ontwikkelaar en inderdaad de feedback gegeven van de beperkte mogelijkheden en de prijs. Nu ben ik geen type "dubbeltje op de eerste rang", maar een klomp goud voor een eenvoudig huisje is het andere uiterste.

Toch denk ik dat dit kansrijk is. Zeker wanneer men er net als Shapeways een marktplaats aan gaat hangen.

3 rail wisselstroom | Marklin K-rails | Viessmann TMC's | Viessmann 5211 Magneetartikel-decoder | Tijdperk IV, V & VI | Thema baan: mijn eigen woonplaats met een flinke dosis eigen fantasie | beginner

arkowe

• Zeer Toffe Gast
  • *
  • Spoort nog steeds niet...
« Reactie #3 Gepost op: maandag 23 november 2020, 04:04:43 »

Het zou ook niet zo gek zijn als de software tegen een redelijke prijs beschikbaar komt voor thuis printen
Met vriendelijke groet,
Arnold

LibertyCity

• Zeer Toffe Gast
  • *
« Reactie #4 Gepost op: maandag 23 november 2020, 15:39:06 »

Ik zag dat je nu ook modellen kan kopen die er eerder geprint zijn. Het lijkt erop dat ze mijn tip hebben opgevolgd om een soort marktplaats toe te voegen zoals Shapeways.
Het idee om de software beschikbaar te stellen klinkt zeker als een goed idee. Ik denk dat dit niet past bij hun verdienmodel. Toch zouden de licentiekosten wel een goed verdienmodel kunnen zijn voor Faller. Ik zal eens kijken of ik de gegevens van die ontwikkelaar nog heb en het idee er eens droppen.

3 rail wisselstroom | Marklin K-rails | Viessmann TMC's | Viessmann 5211 Magneetartikel-decoder | Tijdperk IV, V & VI | Thema baan: mijn eigen woonplaats met een flinke dosis eigen fantasie | beginner
Pagina's: [1]   Omhoog