Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Verdere opbouw iTrain testbaan

Gestart door toledo85 zondag 30 december 2018, 18:30:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Sprinter, in Actie kan je kiezen voor Permissie.
Heb er een Actie ingezet, misschien dat je zoiets bedoelde als in de bijlage.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
iTom, heb er nog niet naar gekeken, maar ik denk dat ik zelf al een oplossing gevonden heb, zonder actie maar wel met permissies.

Groetjes
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Sprinter, dat komt op hetzelfde neer, je kan permissie gebruiken voor Locomotieven, Treinen of Treintypes maar kan ook middels een Actie.
Verder kan je natuurlijk ook nog altijd vragen stellen op het iTrain Forum zoals je vaak zelf andere ook adviseert.  ;)
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
 @citaat

Beste Paul,

Gezien het feit dat je gestopt bent met de actieve ontwikkeling van de "openbare" versie van Koploper en Koploper een grotendeels uitontwikkeld programma is, kunnen mensen nog jaren en jaren met Koploper rijden, zo lang ze tevreden zijn met de computers, centrales en decoders die kunnen werken met Koploper.

Dat geldt ook voor de Raptor, de software is grotendeels uitontwikkeld en de hardware werkt goed, maar ook zolang de decoders kunnen  werken met de Raptor, ik rijd nu een dikke 10 jaar met dezelfde hardware, de firmware heeft op mijn verzoek wat kleine aanvullingen gehad, maar de laatste update is van november 2017 en dat was nog een probeersel ook.

Groet, Anne W

ontopic maar weer
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
iTom, ik denk dat ik het zelf wel voor een groot deel kan oplossen, moet alleen even leren om op de iTrain manier te gaan denken. Daarbij zal ik gerust tegen wat beperkingen oplopen. Verder denk ik ook dat alles al wel gevraagd en behandeld is op het iTrainforum, dus zal dat een kwestie zijn van zoeken en lezen.

Groetjes
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Sprinter dat is een bekend probleem waar veel mensen mee te maken hebben,omschakelen en anders denken maar ik weet zeker dat het allemaal bij jou ook zal gaan lukken. Daar heb ik het volste vertrouwen.  ;)
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Mijn topic is ineens flink veranderd zo te zien.haha
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
 @citaat Ongetwijfeld steek je er ook nog wat van op. :)
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Zo heren

Ik heb weer een bestand bijgevoegd, ben benieuwd wat jullie er van vinden nu.
voor zover rijd het allemaal,moet alleen de br 50 nog een snelheidsmeting doen.
Nu wat aan het spelen met routes wagons en treinen daar zullen ook nog wel vragen over komen B)
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Even voor het slapen gekeken, zag dat in de stationselectie nog een stationsgebied staat, die hebben geen functie, kan je verwijderen.

In beide Treinroutes mis je in de laatste regel een wachttijd. Had je ook kunnen zien in de Diagnose.

Waarom is treinroute 2 een rangeerroute, de trein rijdt gewoon zijn rondje en gaat nergens rangeren.
Treinroute spoor 3 begint in blok 7 en eindigt in blok 6, probleem is dan dat de volgende keer het startpunt niet klopt. Een route eindigt altijd met het laatste blok waar je ook mee ben begonnen. Deze route begint in blok 7 en moet dus ook eindigen in blok 7.

In blok 5 is een rijweg geplaatst, waar gaat die voor dienen. Deze worden meestal alleen nog gebruikt in de Lite versie.

Om de treinen daar te laten stoppen waar jij dat wil zal je "Gebruik Positie" moeten gaan aanvinken in de blokeigenschappen. Zo kan je treinen bestaande uit een loc en enkele wagons beter laten stoppen in een blok. Per trein kan je dat dan weer aanpassen door gebruik te maken van de reactievertraging in de loc-eigenschappen in combinatie met de optie Afremmen.

Nu "Gebruik Positie"niet is aangevinkt kan je gebruik maken van de oude manier. In de blokeigenschappen kan je dan gebruik maken van de optie verschuiven maar dat geld dan wel voor alle treinen. De ene trein zal netjes voor het sein stoppen maar een volgende kan weleens het sein voorbij rijden of te vroeg stoppen.

Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Bedankt Tom

Daar ga ik vanavond weer mee aan de slag.
Wat bedoel je met, ( zag dat in de stationselectie nog een stationsgebied staat, die hebben geen functie, kan je verwijderen)


Verder vraag ik me nog af hoe ik al die terugmelders in de terugmeldmoniter weg krijg.
Zodat itrain alleen de melders die ook in gebruik zijn weergeeft?

mvg john
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Citaat van: toledo85 op zaterdag 12 januari 2019, 13:11:20
Bedankt Tom

Daar ga ik vanavond weer mee aan de slag.
Wat bedoel je met, ( zag dat in de stationselectie nog een stationsgebied staat, die hebben geen functie, kan je verwijderen)


Kijk ook eens naar de adressen van bezetmelder 1.1.1 t/m 1.1.8

Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Ow die 2
Had ergens gelezen in de handleiding dat het zo hoorde, maar niet dus
Wat zou er met de adressen van de melders moeten zijn dan??
Ze werken dus lijkt me dat het goed is

mvg john
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
John, je selecteerd een stationsgebied dat klopt maar waar die pijltjes staan zit ook een klein geselecteerd stationsgebied.

Je adressen van je bezetmelders,
bezetmelder 1.8 heeft als adres 1.8, dat is logisch.
Na 1.8 volgt meestal 1.9 (ook wel aangegeven als 1.09) en dat zou dan adres 1.9 zijn.
Maar bij jou komt na bezetmelder 1.8, 1.1.1, 1.1.2 enz. Is ook geen probleem het is maar net hoe jij ze wil noemen maar dan ga je na het adres van bzm 1.8 op 1.8 over naar adres 63.9 en daarom staan er in je terugmeldmonitor zo heel veel bezetmelders.
Op het plaatje zie je bzm 1.8 en bzm 1.1.2. (kan je het nog volgen)
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Nee volg em even niet meer
Kan dat van 63.xx ook nergens vinden,Als ik bij mij kijk bij terugmelder eigenschappen staat het gewoon 1.1.1.
En dat ik van 1.8 overga naar 1.1.1 was om te testen of de digikeijs 4088 gnd zou werken in de nieuwe setup.
in de grote baan worden de adressen 1.9 tot 1.16 wel gewoon gebruikt
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Je kijkt alleen maar naar de naam van de bezetmelder denk ik, maar volgens je laatste bestand (bijlage van je post) staat de 1.1.1 toch echt op adres 63.xx
Iets anders kan ik er niet van maken.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Dus de adressen 1.9 tot 1.16 op de s88 link worden momenteel helemaal niet gebruikt...1.1.1 zit echt op een 2de melder
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Bij mij ziet het toch anders met hetzelfde bestand..
Snap er niks meer van
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Een paar losse opmerkingen:
1) De seinen aan het eind van de blokken 1, 2, 3, 4, 9 en 10 staan op hun kop.
2) De wisselgroeperingen van de wissels 1 en 3 zijn overbodig/onterecht.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Bij deze weer het een en ander aan gepast
Maar het wachten bij de routes snap ik nog niet echt...
Nu zou de melder toch echt op adres 1.1.1. enz moeten staan

Tom als je zin en tijd hebt mag je het een en ander aanpassen zodat ik de verschillen kan zien.
met name de terugmeldmoniter en de 2 huidige treinroutes zoals het zou moeten
Zie nu door de bomen langzaam het bos niet meer...haha

mvg john
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Die wisselgroeperingen had ik gemaakt omdat er een stukje rail aan verbonden zit wat niet bij een blok hoort
De seinen was me niet opgevallen,maar worden ook nog niet gebruikt....
Ik ga ze wel omdraaien...bedankt voor de tip
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Volgens mij heb ik het met de adressen gevonden
Het zit denk ik in de instellingen van de interface
als ik bij voorkeuren de terugmeldadressen op 16 zet,Dan zie ik ook bij 1.1.1 adres 63.9 staan.
Maar ik kan deze niet wijzigen in 1.1.1.en de melder op het schakelbord werkt ook niet meer.
als ik bij voorkeuren de adressen weer terug op standard zet werkt alles weer.
Maar dan klopt de terugmeldmoniter nog steeds niet.....pfffff.
:-(
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Dit is de grote baan waar ik mee bezig ben...
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Citaat van: toledo85 op zaterdag 12 januari 2019, 23:27:55Maar dan klopt de terugmeldmoniter nog steeds niet.....pfffff.
Adres 1.1.1 is in feite adres 1001. Zoals op het forum van iTrain is uitgelegd komt dat overeen met adres 63.9. In de terugmeldmonitor vind je dat adres direct rechts van 63.8. De telling begint daar opnieuw met 1.1 (helemaal naar beneden scrollen).
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Dat was me indd al bekend ja maar toch bedankt.
het ging er ook om om al die overbodige melders weg te krijgen in de moniter maar dat gaat blijkbaar niet..

mvg john

Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Ik zou me er verder niet te druk om maken, wat ik me wel afvraag hoe staat het dan in koploper of heb je deze testbaan niet gemaakt voor koploper.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Nee deze baan heb ik niet in koploper gehad.
maar daar klopte het overzicht wel..
Ik maak me er verder ook niet druk om hoor,het balletje is door jou aan het rollen gekomen Tom...haha
Jij vroeg laats waarom ik zo ontzettend veel bezetmelders in men overzicht had..
Vandaar dat ik ging zoeken naar een oplossing die er niet blijkt te zijn..

Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Ja, er zal wel lang en uitgebreid over voor gedacht zijn. Nu mogen wij er lang en uitgebreid over nadenken.
Ook bij gebruik van een s88xPressNetLI als interface tussen de s88-melders en iTrain klopt de manier van tellen niet.

Groetjes
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Dat maakt het zo wel verwarrend als het op ieder systeem weer een andere manier van tellen is.
Probeer elkaar dan nog maar eens te begrijpen...

Maar alles werkt gelukkig,gisteravond met 3 locs door elkaar routes kunnen rijden en alles ging goed.
Vanavond een paar seinen erbij zetten...
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Update

3 Seinen toegevoegd en alles werkt zoals verwacht..
Bestand staat er bij,als er iemand zin heeft om te kijken hoor ik graag of er nog foutjes zijn

volgende test word geluiden in de routes toevoegen.
maar eerst maar eens uitzoeken welk geluidssymbool precies bij welk geluid hoort

Mvg John
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
De door mij gevonden aandachtspunten zijn niet echt foutjes, hoewel via de stofkam...

1) Je hebt twee reeksen met wisselgroeperingen.
Onderaan heb je 4 wissels gegroepeerd, maar er zijn slechts 3 railstukjes die daarvoor in aanmerking komen. Dat zijn de railstukjes tussen de wissels 1, 5, 6 en 7. Aangezien er geadviseerd wordt om stukjes rails aan de zogenoemde scherpe kant van een wissel te groeperen, behoort wissel 1 niet van een groepering te zijn voorzien.
Bovenaan geldt dat (dus) ook voor wissel 3.

2) Het is gebruikelijk om seinen aan het einde van een blok te plaatsen. Dus de seinen 1, 2 en 3 één vakje naar links verplaatsen. Dat de seinen in werkelijkheid niet helemaal aan het eind van het blok staan, is een ander verhaal. Vaak wordt dat gedaan om een bepaalde afstand tot het eerstvolgende wissel in acht te nemen.

3) Het is gebruikelijk dat je teksten in (technische) tekeningen vanaf de onderkant en de rechter zijkant kunt lezen. Daardoor staan de teksten links en rechts van jouw baanplan in feite op hun kop.

4) Van een geheel andere orde is de aansluiting van blok 10. Nu verloopt die aansluiting naar rechts. Maar als je met pendeltreinen wil gaan rijden, dan is het handiger om die aansluiting aan de linker kant te maken, bv. in de aftakking van wissel 2. Daarbij kan het doorgaande spoor (blok 9) in het midden komen te liggen.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Bedankt voor de aandachtspunten Martin.

Ik dacht dat wisselgroeperingen goed standen maar toch niet,wissel 1 en 3 moesten er indd uit.
Bij de wissels 5 6 en 7 heb ik het rechte stukje rail gegroepeert aan de onderkant van de wissels en bij blok 10 erboven.
(5 6 en 7 zijn drie aparte groeperingen...lijkt op de foto niet zo)

Seinen een vakje naar links opgeschoven,Dit had ik gedaan omdat er nog een stukje rail aan de wissel zit voordat de onderbreking komt.
Dat stukje heb ik wel bij het blok gegroepeert,maar niet meegemeten in het blok.
En nu ik er aan denk moet ik de lengte van dat stukje rail nog optellen bij de wissellengte in afbuigende stand volgens mij????
Het rechte stukje rail onder de wissel heb ik wel bij de lengte van de wissel opgeteld.

De teksten ga ik mee aan de gang,ik vond het wel fijn staan zo.

Punt 4 snap ik even niet,blok 9 kan toch ook als pendelspoor dienen of zit ik fout?
Moet er wel bij zeggen dat ik met pendelen nog nooit iets gedaan heb sinds ik met modelspoor bezig.
Dus ik moet me er eens in verdiepen.
echt met routes is nu ook voor het eerst dat ik daar mee bezig ben.
In koploper heb ik daar nooit iets mee gedaan,alleen automatisch rijden....

groetjes john


Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
1) De wisselgroeperingen zijn nu goed.

2) De (Zwitserse) seinen staan nu goed.

Citaat van: toledo85 op woensdag 16 januari 2019, 17:59:272) Dat stukje heb ik wel bij het blok gegroepeert,maar niet meegemeten in het blok.
En nu ik er aan denk moet ik de lengte van dat stukje rail nog optellen bij de wissellengte in afbuigende stand volgens mij????
Het rechte stukje rail onder de wissel heb ik wel bij de lengte van de wissel opgeteld.

3) De teksten ga ik mee aan de gang,ik vond het wel fijn staan zo.

Punt 4 snap ik even niet,blok 9 kan toch ook als pendelspoor dienen of zit ik fout?
Moet er wel bij zeggen dat ik met pendelen nog nooit iets gedaan heb sinds ik met modelspoor bezig.
Dus ik moet me er eens in verdiepen.
echt met routes is nu ook voor het eerst dat ik daar mee bezig ben.
In koploper heb ik daar nooit iets mee gedaan,alleen automatisch rijden....
2a) Waar je dat stukje rail bij optelt, hangt af van waar de railscheidingen/railisolaties zitten. Uit jouw beschrijving leid ik af dat je dat railstukje bij de wissellengte in afgebogen stand moet optellen.

3) Dat hangt vaak van een persoonlijke voorkeur af. Iets dergelijks kom ik tegen bij titels op de zijkant van boeken. Waarschijnlijk zie jij vaak boeken rechtop in een boekenkast staan. Die titels zijn dan vanaf de linkerkant leesbaar. Duitstalige boeken zijn in boekenkasten vanaf de rechterkant leesbaar. Vanuit een technisch standpunt vindt men dat dat nu eenmaal zo behoort te zijn. Maar... als je een Duitstalig boek gewoon plat op tafel legt met de voorkant naar boven, dan staat de titel op de zijkant op z'n kop. Kennelijk redeneert men in Duitstalige landen dat boeken vaker in een boekenkast staan, dan plat op tafel. Mijn conclusie is dat jij een beetje 'vergiftigd' bent met de afwijkende stand van titels op de zijkant van Nederlandstalige boeken.

4) Een trein kan niet rechtstreeks van blok 7 naar blok 10 rijden. Ergens op de vrije baan moet de rijrichting veranderd worden. Als de aansluiting van blok 10 naar links verhuist, dan is dat omkeren van de rijrichting op de vrije baan niet meer nodig.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Thnx Martin

De seinen heb ik gekozen omdat ik ook alleen maar de seinen van Marklin heb met rood en groen licht,
Zou niet weten welke ik nog meer kan gebruiken.

@ 2a dan zat ik dus toch goed...aan de afbuigende stand zit nog 1 rechte rail en dan komt de onderbreking.
Vandaar dat het sein 1 vakje verder stond.
Dus dat ga ik nog even aanpassen

Punt 3..die heb je mooi verwoord, Maar ik heb echt niks met boeken haha...
Ik snap je punt, Maar net wat je zegt dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik zie zelf liever geen tekst door het blok heen staan,Dus het zou dan rechts of links ervan moeten.
Dat is nu op de testbaan nog goed mogelijk,Maar dadelijk op de grote baan gaat dat denk ik te druk worden.


Punt 4 is duidelijk..dat ga ik op de grote baan wel toepassen is nu niet van toepassing,maar hij is wel duidelijk...

Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Stiekem al een beetje bezig aan het ontwerp voor de garage.
Nu vraag ik me af wat de beste optie is voor de helix van 3 rondjes voor nivo 1 te bereiken is
ik had het zo in gedachten.
Wat vinden jullie??
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Ik zou de koppeling 0 B gewoon met elkaar verbinden en de link weghalen.

In de sporen van de Helix moet je nog wel de richtingspijlen zetten.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Maar kan het zo??..dat zou ik fijner vinden namelijk.
anders moet ik de lijnen over andere heen gaan teken en dat wil ik eigenlijk niet als het niet nodig is.
Pijlen moet ik er indd nog inzetten maar gaat meer om de aansluitingen omdat deze ook naar een ander tabblad moeten.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Ben den Hollander
gast

Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Waarom 3 blokken in een helix? Dat betekent dat er ook drie treinen in kunnen en dat lijkt me onzinnig. Één omhoog en twee naar beneden voor het leegrijden van de bovenbaan volstaat naar mijn mening..
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Omdat het ook 3 cirkels zijn...zo kan ik zien in welke cirkel de trein rijd
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Ben den Hollander
gast

Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Waarom wil je dat zien? Je moet niet naar je scherm kijken maar naar je baantje, daar speelt het tafereel zich af. :D
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Klopt maar ik zie het spiraal niet,Dat zit in de berg
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
als je de spiraal ook gebruikt als opstelsporen voor treinen ...ja dan zijn blokken nodig
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Nee dat is niet de bedoeling,Dus ik denk dat ik Ben zijn advies op ga volgen
1 blok naar boven maar dan met een paar extra melders zodat ik toch zie waar hij zich bevind
En 2 blokken naar beneden
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Als je de secties (in een blok) maar niet te lang maakt, want dan krijg je waarschijnlijk last van spookmeldingen.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Wat zou de maximale lengte zijn voor 1 meldsectie..
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
hoi,

Citaat van: mphoi op zaterdag 19 januari 2019, 22:27:46
Als je de secties (in een blok) maar niet te lang maak, want dan krijg je waarschijnlijk last van spookmeldingen.

Waarom zou dat zijn? En wat is dan lang?

Groet Ronald.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Ben den Hollander
gast

Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Citaat van: mphoi op zaterdag 19 januari 2019, 22:27:46

Als je de secties (in een blok) maar niet te lang maak, want dan krijg je waarschijnlijk last van spookmeldingen.


Hoe dat? Leg uit s.v.p. want anders is het een loze kreet.

Gr, Ben.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Citaat van: ronaldk op zaterdag 19 januari 2019, 22:50:34
hoi,

Citaat van: mphoi op zaterdag 19 januari 2019, 22:27:46... want dan krijg je waarschijnlijk last van spookmeldingen.

Waarom zou dat zijn? En wat is dan lang?
Het antwoord op de 1e vraag staat in de quote die je aangehaald hebt. De spookmeldingen op zich kunnen ontstaan door beïnvloeding van rails die in de buurt liggen. Het gaat dan om inductieve signalen.

Hetzelfde probleem doet zich voor bij detectielussen van verkeerslichten. Als ze te zwak zijn afgesteld, dan worden motorfietsen niet gedetecteerd. Als ze te sterk zijn afgesteld, dan hebben vrachtauto's die rechtuit gaan invloed op het systeem voor een afbuigende rijrichting. Het gevolg is dat motorrijders veelal moeten stoppen (= met voet(en) aan de grond!) omdat ze pas op de laatste (dwarsgeplaatste!) detectielus 'gezien' worden.

De 2e vraag is wat moeilijker te beantwoorden. Een veilige lengte is max. 1,5 à 2 m. Te lang wordt het veelal na 5 à 10 m.
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Over het algemeen is langer dan 2 meter al kritisch. Je moet dat blok dan ook bewaken met 2 melder eentje aan het begin en eentje aan het eindvan ongeveer 1m lang max. En volgens mij zijn daar nu juist de lengtes voor binnen iTrain.

Groetjes
Re: Verdere opbouw iTrain testbaan
Deels waar. Mijn i-Train baanplan kent meerdere blokken langer dan 3,50 meter. Twee melders: 1e (binnen + remmen) minimaal 3,00 meter;  tweede (stoppen) circa 50 cm. Nergens spookmeldingen.

Cees