Dank voor alle "steun"betuigingen. Ik ben zelf ook wel benieuwd als ik eerlijk ben.
Ik heb als ik start altijd maar een "vaag" beeld van wat ik wil bereiken. Dit moet echt een wat meer landelijke uitstraling krijgean. Er komt ook geen station. Maar wel dus industrie aansluitingen, tenminste als daar voldoende breedte voor is.
Ik had eerst een andere opzet:

Hier heb ik op het "onderste" deel van de afbeelding de meeste ruimte voor die industrie aansluitingen. Daarvoor steek ik met de rondgaande baan over naar dezelfde modules op dat bovenste deel. En dat leverde inderdaad dat plaatje op van twee steriele rechtuitgaande sporen, waar je ook maar echt heel weinig ruimte hebt voor scenery. Dus heb ik dat aangepast en het huidige ontwerp. En om te voorkomen wat jij al suggereert
@Jelmer, heb ik het dubbelspoor uit elkaar laten lopen: en daar tussenin komt dus iets met een verhoging waar men "kennelijk" vroeger dagen niet doorheen wilde hakken

.
En verder moet ik aansluiten op de kopse bakken en ben ik gebonden aan de radius die een dubbelspoor nu eenmaal inneemt.
Op de eerste bakken waar ik het landschap heb gemaakt zie je ook dat het best ingewikkeld is om op 50cm breedte aan twee kanten echte scenery te maken. Je moet dus wel kiezen...
Maar, zoals ik hierboven ook al zei: ik ben zelf ook wel benieuwd...