Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Maxon met Loksound 5 op CS2

Gestart door Rheinpfeil 1967 Vandaag om 16:10:07

Maxon met Loksound 5 op CS2
Ben een tijd weggeweest van het forum, geen zin meer, er ging te veel kapot en andere hobbies kregen de voorkeur. Nu weer aan het bouwen en ombouwen. Meteen weer een nieuw probleem. Mijn 39123 begon lelijk te stotteren en ik wilde dat omwille van emotionele redenen tegen elke prijs verbeteren. Bij SB Modellbau een setje met een Maxon motortje gekocht en op advies een Loksound 5 met werkelijk fantatstisch geluid laten inbouwen. Bij de inbouwer, een Marklin dealer, reed het als mfx ingerichte lokje prima. Thuis ging het fout. De decoder bleef zich steeds opnieuw aanmelden en maakte nieuwe loks aan met adres 22. De CS2 gaf verschillende meldingen. 1) Decoder heeft een onofficiele mfx UID. 2) Het uitlezen van instellingen is mislukt 3) Meerdere decoders van type kunnen tot problemen op de baan leiden.
Vervolgens lok verwijderd uit CS2, alle aangemaakte loks met adres 22 verwijderd, in de decoder decoder Railcom uitgeschakeld, mfx en M4 auitgeschakeld en lok als DCC aangemaakt. Tot onze verbazing blijven de eerder gemelde storingen gewoon doorgaan. Alsof de decoder steeds mfx blijft adverteren terwijl dat uit staat.
Ik heb dit niet zelf gedaan omdat ik geen enkel benul heb van deze materie. Dus telkens met lokje en CS2 onder de arm naar de dealer.
Wat rest ons nog om dit probleem te tackelen, heeft iemand een idee?
Re: Maxon met Loksound 5 op CS2

samen staan we sterker

Wat zegt de dealer ?
Dat hij dit nog nooit heeft meegemaakt maar dat het uiteindelijk goed komt  ;) . Het voorstel is nu of een loksound 4 monteren of toch weer een andere loksound 5. Contact opnemen met ESU en zoveel mogelijk informatie zien te krijgen om een plan te maken.
Omdat ik zijn geduld en toewijding zeer waardeer blijf ik zelf niet aan de zijlijn staan en ga ook op zoek naar kennis/ervaring die ons ontbreekt.

graag een glaasje wijn

zou zomaar eentje uit de slecht v5 reeks kunnen zijn die raar doen of gewoon niet meer reageren