Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Lettertype van Roco

Gestart door Jasperkc zondag 04 januari 2026, 10:25:09

Lettertype van Roco

mooie 44er bij de VSM

Lettertype van Roco
Hallo Allemaal,
Ik heb een vraag waar ik niet zo 1, 2, 3 een antwoord op heb. Ik zoek namelijk het lettertype welke Roco gebruikt op zijn doosjes. Ik wil namelijk een doosje waarin nu een AC loc zit uitvoeren met het juiste nummer. Wat is het geval. Ik heb onlangs een br 218 van de Citybahn gekocht in DC versie. Hierna heb ik de loc omgebouwd naar AC versie. Nu zit de loc nog steeds in de doos van de DC versie met het artikelnummer 70749. Ik wil nu het juiste nummer erop zetten namelijk 78749, het artikelnummer voor de AC versie. Dus nu is mijn vraag ook. Welk lettertype gebruikt Roco voor de cijfers op zijn doosjes. Is dat een gebruikelijk font of is dat een font welke speciaal voor Roco is ontwikkeld? Ok, ik hoop dat er iets wordt gevonden. P.s. Heb mijn vraag ook gesteld op het beneluxspoor forum
Met vriendelijke groet,
Jasper
Re: Lettertype van Roco

Als het maar Zwitsers is.

Misschien even een mailtje met je vraag naar Roco sturen Jasper die weten het wel zeker welk lettertype ze gebruiken.

Groet Michel

Heb ik helaas niet, maar het "juist nummer" blijft 70749 maar dan omgebouwd naar AC!  :o)

Duitsland TP III/IV

Je zou van een andere doos die je op het www vind een kopie opslaan op je PC/Laptop en via Word de juist maat opmaken en die op je doos plakken. Ik heb dat met een Railbus gedaan:
43018.jpg

Koste mij net 2 sec. Googlen en zie:
4d7240e7ea2e9752d6a955636b4b59779f9a51e6_2_690x351.jpeg

mooie 44er bij de VSM

Is opgelost. Ik kwam erachter dat het calibri is